Terima Seadanya Part 2...

Ape nk tulis ntah dh lupe. Eheheh.

Smlm tgh syok2 tulis dh mandi dan amik air smyg tggl tunggu waktu je. Firdaus plak die kepenatan ape ntah smpai ttdo... Nyaman je dok sorg2. Huhuhuhuhu. Skali br 4 rangkap pedaos bgn. Huhuhuhu. Ampeh btol, adala dlm 1/2 jam dia tdo kot. Hehehehe. And hubby masih tak call2. Syedih. Huhuhuhu.... :p....

Dlm kul 1030 aku masih tak smyg isyak lg. Nk tdo takot tertdo tros. Taknak tdo dh penat gila dh ni. Melayan firdaus. Kejap die nk susu. Kejap die nk minum air. Suka2 ati ko jer ek.. Pstu bdn die mcm dedar2 sket. Nk demam ke ni. Pstu aku bg die mkn ubat demam. Tp tak kasi full dosage sbb mcm tak brape demam. Sj je la kasi kot2 br2 nk demam. Nk try prevent la konon.

Pstu masuk bilik ajak die baring. Adoi die nyanyi2 la. Guling2 la. Tepuk2 muka aku la. Ma ma ma. Konon2 tak kasi aku tdo. Mama blom tdo lg la sayang. Mama tak smyg lg ni. Huhuhu. Padahal dh mkn ubat tu. Dia bole tak ase mengantuk bdk sorg ni. Hishhh. Pstu aku kasi susu. Minum smpai abis pstu still segar lggg. Pstu aku amik tepon call abah die. Masa tu dh dekat kul 11. Buat video call. Alah free, celcom family package. Tgk2 hubby kt opis tgh angkat2 pc. Die letak henpon kt 1 sudut patu die buat keje. Dgn memember. Nasib baik. Aku dh piki bkn2 sbenanye. Muahahahahaha. ;p...

Pstu aku bg firdaus pegang henset aku tdo. Dok la beborak ngn abah die. Ape ntah die merapu. Bila abah die tak layan die jerit. Abah abah abah. Patu bile dh asek letak kt tinger. Yela video call mana dgr sgt sbelah sana ckp apa. Aku pn off pstu aku call hubby. Firdaus pn borak2 ngn hubby. Aku gi dapo bancuh susu utk mlm karang kalu firdaus terbangun. Yela malas nk bgn punye psl. Hehehe. Pstu amik air smyg lg skali sbb dh bekali2 kentut dh sbenanye. Muahahahah.

Pstu Firdaus tau je aku takde mule la merengek2. Dok kt dpn time aku tgh smyg. Herghhh geram.. Lepas aku smyg aku bg die susu tros tdo. Aik bole plak ko tdo td kemain ko segar bugar. Oo ko pn takleh tdo slagi mama tak smyg ek. Heheheh.

Mmg cm bengkek je smlm. Aku dh lena siap mimpi br la dgr hubby tarik slimut. Pg2 bgn still ase badmooddd jee. Huwaaa. Tp aku tak nangis. ntah ase rugi plak nangis. Tp air mata dh ujung2 mata sbenanye nih. Muahahahaha.

Patu pg td lmbt lak bgn. Dh la kene iron bj batik. Bj batik kn hazab giler nk iron. Aku pn bukak lemari tgk baju hubby yg dh di iron aku mls nk iron lain. Lgpn dh lmbat. Patu sidai kain yg basuh smlm masa firdaus tdo tu. Pstu dh kul 715 br kuar rumah. Dh la mlm td tak dinner sbb hubby balik lmbt. Aku dh tak larat nk gi kedai. Smlm aku ase sisa2 bisa aku gi melaka selasa aritu ade lg. Mgkin mlm ni kalu hubby balik lmbt lg aku ade tenaga skit nk gi mkn. Aku suap firdaus bubur je smlm yg ade dlm peti ais. Tu bekalan klau aku mls msk n takde makanan. Tp die mkn sikit je. Die dh kenyang mkn cekodok ngn keropok lekor ptg masa aku balik td....

Dh kuar2 tu ase benganggg je. Yela lmbt. Hubby lak die balik lmbt so die tak tolong2 la sidai2 kn kain ke. Basuh2 kn botol susu firdaus ke. Die baring je. Tau la penatt tp nk bengkek jgk. Kekeke. Dh tu firdaus berakk plakkk. Tp aku tak kesah mandikan firdaus. Sbb nurseri kalu mandikan firdaus still busuk gk. Aku mandikan lg wangi anak aku. Aku enjoy jgk la mandikan die pg2 td...:D...

Pstu aku jerit kt hubby. Kuang hajo nye bini. Muahaha. Awal2 kawin dlu hubby aku bengkek gk ngn perangai aku ni.Asal aku emosi tak stabil je mulela nk jerit2. Bkn la jerit2. Tinggi suara smbil ketap bibir la skit.... tunjuk protes...Muahaha. Bkn la jerit apa. Aku ckp ala lambat. Org dh la lapa niii nk mknnn. Hehehe. Tp hubby aku cool je pg td. Ala takpela. Lepas u punch nnti kite gi la mknnn. Kekekekeke..... Best2...

Soo pointnya. Wpn lmbt dpt gk breakfast ngn hubby. :D.......so lepas breakfast td suma marah ke apa ke hilang. Hubby pn bila tgk aku senyum ckp2 balik ngn die. Die pn reda. Pstu nk gi keje aku salam die. Huhuhu. Syahdu plak. Dpt borak2 5 6 minit ok la ek. Kira alhamdulillahh sgt....Huhuhuhuhu........

Sayang and rindu abang.. Huhuhuhuhuhu.................

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009