Mertua VS Menantu...

Smlm aku tahan ngantok tgk cite ni tp half of the story i'm not there in front the tv. I was somewhere between night n day. hehehehe...

Ckp psl mertua ni tingat plak masa kenduri abg Hubby aku. Aku dok baring2 dlm bilik. Skali Hubby aku ckp. Segan Abg mertua u nk salin bj u baring kt dlm. Apa dia? Abg Mertua? Wakakakaka. Dgn yakin nya die jwb. Ha ah ye Abg Mertua. Apsal pulak? :p....

Ok sambung cite psl yg aku nk cite sbenanye. Ade 1 scene yg tunjuk Rosyam (AKASHAH) sayang kt mak die sgt. Die just pegang tgn pompuan tu n senyum2. Pompuan tu pn mcm pegang tgn 'anak' die tu. Wpn pegang tgn tu pn dosa. Tp takyah la nk peluk2 mcm Rosyam Nor ngn Fauziah Nawi suke buat tuh. Siap tegakkan benang yg basah ckp. Kitrog peluk demi kerja bkn ada sebarang nafsu pn. Tp kalu tgk scene dorg peluk mmg geli. Kt mana tetek fauziah nawi lg. Kt mana tgn Rosyam lg. Aku tak nmpk mcm mak ngn anak pn. Nmpk mcm geli. Uwek... Pstu ustad kata, Nk peluk boleh, tapi kalu dah perbuatan tu dosa tetap dosa. Sesapa pun tak boleh dipersoalkan. Kalu aku sambung lg. Sy dh igtkan kalu awak tak bole terima, kerja sy dh selesai. Tp perbuatan tu mmg berdosa. Wpn sekadar lakonan. Sbb tu org dlu2. Before zaman p-romle lg. YG blakon sume lelaki. Sbb mmg sensitip sbenanye bersentuhan ni. Kalu tgk ada 1 cite arab dlu. Nk tunjuk hubungan ibu dan anak. Hanya dgn baris kata2. Siap anak dlm langsir (Sbb nabi, dorg kn takleh mimik muka nabi) ibu kt luar langsir. TP bila baca baris kata2 tu aku dpt rasa kasih sayang ibu dan anak tu.

Sebenarnya kalu sekadar lakonan pn. Kita jgnlah sampai melampaui batas. Menghalalkan yg haram. Haram tetap haram. Kalu kita lantang sgt nk ckp bende tu betul. Boleh mmg boleh. Tp dosa tanggung sendiri maa. Aku tak igt ustad tu ckp apa. TP something like. Kita jgn terlalu taksub nk kata. Kerja kita buat tu halal. Dan apa kita buat tu semata-mata kerana kerja kita. Padahal kita mengikut ckp dan seruan Syaitonnn nirajim.

Sekian terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan