Homoseks....

Aku petik ayat2 ini daripada blog ibnuzain.

Dalam ayat:160-164, Allah mengisahkan langkah dakwah Nabi Luth menyeru kaumnya supaya mematuhi perintah Allah serta menjauhi larangan-Nya. Nabi Luth mengecam kelakuan dan perbuatanmereka yang keji khususnya amalan liwat atau homoseksual.

......

Kemudian ayat-ayat seterusnya menggambarkan balasan Tuhan terhadap Kaum Nabi Luth,sebagaimana maksud ayat:172-173:(172) Kemudian kami hancurkan yang lain (dari pengikut-pengikut Nabi Luth)(173) Dan kami hujani mereka dengan hujan (azab yang membinasakan); maka amatlah buruknyahujan azab yang menimpa kaum yang telah diberi amaran.Balasan azab Allah ini juga disebut, dalam beberapa ayat yang lain.

Antaranya ayat:34 surahAl-‘Ankabut yang menerangkan tentang kedatangan utusan Allah iaitu malaikat-malaikat untukmembinasakan penduduk Sadum. Firman Allah maksudnya: “Sesungguhnya kami (diutuskan) untukmenurunkan atas penduduk bandar ini azab dari langit, disebabkan mereka melakukan kejahatan(kufur dan maksiat)”.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalu kita baca tafsir-tafsir yg dinyatakan dalam Al-Quran, byk menyebut hubungan lelaki dengan lelaki. Sesungguhnya sebenarnya aku rasa manusia ni dh makin jauh menyimpang. Itulah sekarang dh ada golongan yang dinamakan Pengkid. Sedangkan hubungan lelaki dengan lelaki dianggap keji, jijik dan hina. Apatah lagi hubungan perempuan dgn perempuan.

Kalu kupas lg post ibnuzain ini, dlm seruan nabi luth ada menyebut something like, kn Allah dh bg isteri2 kepada kaum lelaki. Apa lg tak ckup? Something like that.... Sama jgk perempuan. Lelaki adalah utk perempuan. Apa yg mereka cari sesama jenis?

Mgkin fatwa yg dikeluarkan tidak berapa lengkap. Al maklum, yg buat pn manusia, byk kekurangan. Btol ada setengah pendapat aku rasa, patut haramkan maknyah jgk. Sbb golongan maknyah lg daring skg. Siap ada blog. Siap ada majlis ratu cantik tu. Wa ckp lu. Dlu2 aku rajin la search. Skang ni tak rajin plak.

Takdela kan. Wpn kita tak nmpk keseriusan bende ni mungkin, tp bende ni agak serius. Contoh paling simple, golongan2 ni sbenanye boleh mempengaruhi zuriat kita... Aku tgk ngn mata kepala aku sendiri, sorg mamat yg mulanya lembut sikit, kwn ngn golongan yg lembut habis... Tros lemah gemalai. Kalu iman tak kuatla. Tp mcm mana kita nk kawal pn. Kdg2 bende ni luar kwl kita.... Sbg ibu/bapa.. Kita hanya mampu berdoa dan menasihat.. InsyaAllah.....

Aku jgk nk tanya dorg ni apa yg dorg dpt sbenanye? Selain daripada melayan nafsu serakah je sbenanye. Mcm dlm ayat2 Kisah Nabi Luth td tu, di sebut, golongan2 ni sbenanye seumpama BINATANG... Aku bkn menghina. Tp itulah kenyataan... Kn Allah dh bg kita, jantina masing2. Knape perlu kita ubah? Siapa kita nk ubah. Mgkin naluri dan kemahuan kita tu adalah ujian. Ujian utk mempertahankan akidah kita. Mempertahankan keimanan kita. Ketakwaan kita. Kepercayaan dan pegangan kita.... Mgkin ckp senang dr empunya badan cuba melawan. Lgpn inilah salah satu tanda akhirat. Sbenanye. Lg kita cube nk betulkan lg payah. Umpama menegakkan benang yg basah. Wpn yg kita cuba bwk dia tu bende yg betul... Mgkin pada mereka kita yg tak betul...

Tapi ada fatwa pn tp tiada penguatkuasaan. Tak guna jgk pn sbenanye. Sedangkan undang2 Allah pn diperlekeh. Inikan pula undang2 manusia. Nauzubillah....

Pada aku 2 bende :

1. Fatwa tu pd aku berat sebelah. Wpn terang2 dlm Quran sebut psl golongan lelaki-lelaki haram dan dilaknat Allah, kiranya Fatwa tu utk golongan perempuan-perempuan. Utk lelaki guna Al-Quran. Tp bg aku wajar jgk diharamkan Mak Nyah. Tp mcm mana nk betulkan balik golongan ni? Eishh. Aku pn tak tau. Mmg mati akal aku. Huhuhuhu.......

2. Aku rasa wajar ditayangkan video kematian tu disekolah2. Tp bkn la skolah rendah. At least dh darjah 6. Dh bijak sikit. Takot budak2 tu trauma. Fobia. Ataupn lg teruk lg dh imun dgn video tu. Sbenanye kalu tgk kecik2 dh besar tak mustahil dorg lupa.

Alaaa laki aku ni kannn erghhh. Takpelah aku sambung nnti.

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan