Firdaus First Potty Pot...

Aku tgh syok2 tgk tv skali aku dgr bunyi...Trot tot tot tot tot.....Lamaaaa panjang plak tu..Seiring ngn muka pelik Firdaus. Dia la tu yg melepas. Kekekekke..

Aku mmg tau tu mmg die nk buang air besar la tu.. Tros aku dpt idea. Apa kata aku ajar die berak dlm jamban? Jmbn kecik takde...Bantai jela berak jmbn org tua. Adik2 aku sume berak jmban org tua temasukla aku. Mak ayah aku tak suke bli2 bende2 guna sekejap cmtu... Tp ok je. Smpai skg berak je dlm jmban.. Kekeke. Tp dlm ati tingin gk la nk bli. Hhehehee..

Ckp psl berak dlm jmbn. Mlm td aku mimpi 3 4 kali gi toilet. Ase mcm dh kencing dh tp tak puas2. Upenye aku mimpi. Ptt la tak puas. Kekeke. Sib baik tak terkencing btol2....

Ok sambung psl Firdaus... Pstu aku angkat die bukak suar. Bukak huggies.. Aku angkat die dok atas jamban.... i just wanna record this... while meriba Firdaus. I don't to delay it. Because i'm very happy. Hehehehe....

Pstu aku pn buat aksi.. Erghhhhhh........ Pstu die mcm pelik. Die siap tunjuk2 kt muka aku. Eiii... Mama....Mama buat apa tu... Mama buat apa tu aku sambung.. hehehehe.. Pstu dlm 2 3 saat die pn start meneran jgk...Yela die mmg on the way terganggu td tu.. Kekekek. Pstu plup plup plup. Muahahahahahahahha... BERJAYA...Wpn hanya bejaya die meneran dekat jmbn. Blom lg berjaya die sendiri mintak nk berak atas jmban... Takpe...Sekali bkn beerti tak buat lg.. Nnti before berak Firdaus kentut dlu mcm td ek.. Kasik alarm sket... Muahahahahahaha.....

Perihal berak dlm jmban ni sbenanye responsibility..... Yela. kalu kita sendiri pn. Cuba kite berak atas meja musuh kita or org yg kite tak suke. Tu namanya kurang di ajar. Btol tak? Hehehehe..

Aku alami sendiri bende ni.. Aku tgk depan mata kepala aku.. Membuatkan aku berazam utk ajar anak aku berak sendiri kencing sendiri. Klau bole die pandai je ckp.. Mama nk berak.. Masa tu tros takyah pakai Huggies dh siang2..... Mlm2 je kene sbb aku mls nk atur. Kekeke..

Bnde ni jadik kt adik aku sendiri. Cm aku mak aku jaga... So mmg die pn dh di ajar oleh mak die utk ajar anak pandai berak kencing kt toilet....Tp adik aku nenek belah ayah aku yg jd.. Adik no2 aku... Bkn la kutuk adik sendiri.. Tp bende ni realiti yg sukar utk diubah... Adik aku smpai skang susah nk flush kencing... Kalu kncing kalu terkeluar2 tu pada die ala sikit je. Pada kite cmne? Geli kn? Well, kalau die baca ni, tau la malu sikit ye adik ku.. Aku bkn nk menghina. Tp aku tau tu peel yg sukar diubah. Mcm aku jgk. Peel aku aku kdg2 mls berkemas. Slagi aku blom ase rimas ngn kesepahan tu. Budak2 opis aku sure tau psl apa aku ckp ni..

Tp bab2 toilet aku particular. Sminggu skali tu kire paling less aku cuci toilet... Tu paling malas la tu. Kalu aku tak cuci hubby aku sure cuci kn.. Kalu gi toilet awam kalu kotor. Aku cuci kan dlu br aku kencing.. Kekekek. Serius... I can't stand the smell.... Tu la bayang kan aku dok satu umah ngn adik aku tu skang.... Aku takdela bising dh besar...

Tgk... Dh besar.. Org nk tegur pn susah... So elok la kecik2 ni kite ajar kalu bole... Susah mmg susah.... Tp once die dh pandai ckp.. Dh berotak la org kate... Bg aku jgn tangguhkan..

Cm Firdaus die blom pandai lg nk kencing berak ckp.. Kalu nk susu nk mkn nk tdo die nangis je la.. Slain sebut air air kalu nk susu... Kadang nk air pn sebut air gk.. Aku yg konpius.. Kekekeke.. Kalu nk tdo die baring pusing2 bdn.. Well. itu vocab dia setakat ni.. Kekadang tuh mmg tak paham gk..

Tp kalu takat mama2 abah2 nk2 eng2 ai2...Tu bese laaa.. hehehe..

Can't wait for his other progress..... Keep it up sayang.. Mama will try the best... Wpn kekadang mls sbenanye....;p

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan