Emosional..

Sesambil tunggu hubby amik aku ni aku nk mengarang lah sat. Heheheh. Dh kul 630, Sutera Maya pn tgh berkumandang.

Dgn terjadinya kes aritu tu. Aku dpt membuktikan bahawa aku ni mmg emosi. Cpt terasa. And sensitip gila. Muahaha. TP aku kalu bom org tak piki dee emosi2 ni. Hehehe. Mmg itu satu kelemahan dlm diri aku yg masih aku atasi. Contohnya aku cube ubah sikit demi sedikit supaya kalu ckp ngn org tu jgn direct sgt. Tp tu lah. Mmg susah sgt sbenanye. Dan tak semua org dpt trime. Bahana nya skang. Sepanjang hidup aku hampir 27 tahun ni. Aku ade sorg je kawan baik. TU lah sejak dr kejadian tu sebenarnya. Aku cuba sedikit2 berubah.

Tapi aku ada hati dan perasaan. Kalau aku tgk org tu masih tak berubah. Masih mcm tu jgk pandangannya terhadap aku. Masih menjauhkan diri daripada aku. Aku terasa jgk. And aku pn taknak la menambahkan luka kt hati aku dgn cube utk merapatkan diri. Aku cuma ikot hukum. Tak tegur 3 hari dosa. Tp utk mengharap dia terima aku semula mcm dulu tu mmg susah sikit la. Mcm aku ckp. Aku ada hati dan perasaan jgk... Mintak maaf sgt2 kalau aku melukakan hati dia. Mgkin secara bedepan. Mgkin secara perbuatan. Ataupun penceritaan aku dlm blog ini. Tapi bg aku dia kene igt. Hati dan perasaan, bkn hanya milik seseorg individu sahaja......

Dan aku pn tau rajuk hati jgk. Wpn aku slama ni mmg taksub jgk. Hari2. Tiap2 masa yg aku free. Aku akan refresh blog dia tu. Smpai hubby aku sendiri perasan. Kalu tgk history mmg takde blog lain la. Sbb dia rajin update. Dan mmg blog dia wpn hujung mggu mmg ada je story mori ringan. Hanya penceritaan. Tak memerlukan aku memikir byk. Aku suka membaca. Tp kalu penceritaan complicated biasanya aku akan abaikan. Termasuk la aku sendiri. Aku mmg suke cite mcm2 byk2 panjang2. Aku bole agak. Kalu aku sendiri mls baca. Apatah lg org lain kn. Well takpe. Aku tulis sbb aku perlu tulis. Bkn sbb aku nk suruh org baca pn. Tapi kalu dh org terbaca. Aku nk buat apa kn. Aku mintak maaf jgk kalu apa aku tulis tu mengguris perasaan org.

Tu la yg aku nk tulis ni. Aku agak kecik hati dan jauh hati sedikit sebenarnya. Aku bkn la pembaca setia pn. Tp still smpai aku nekad. Takmau visit blog dia lg. Dr sejak kes tu. Smpai ke hari ini.........

Bende ni dtg sikit2. Start dr adik dia tulis entry psl aku. Aku mmg baca penuh entry tu dan aku rasa sgt tidak adil. Sbbnya dia menghina aku. Padahal aku bkn berniat pn menghina kakak dia. Aku cuma menegur di blog nya. Tp tulah tu luahan peribadi adik dia. So aku try abaikan. Aku lupakan ajelah. Dan maafkan. Tp aku batalkan subscription aku supaya hati ni tak terluka lagi. Buat apalah aku bunuh diri biar diri ini dilukai lg kn.

Ye. aku mmg emosional. Aku mmg mcm ni. Sejak dr lahir lg. Nak2 skang tgh mood sedih. Hubby asek balik lmbt je. Mmg bosann jela perkataan2 yg aku taip nih...

Then aku terbc snippet kakak dia. Something like rajuk hati. Aku pn tak bukak. Sbb aku dpt ase tu sure mrh kn aku. Tp aku dpt rasa kakak dia tak mcm adik die. Paling2 die ckp die terluka je. Tp aku nmpk die tulis. Kritikan hebat. Huhuhuhu. Hebat ke aku ni?

Lepas tu mula lah. Mcm serangan bom. Aku diserang bertubi2. Hari tu jgk aku kene. Dan esok nya tu jgk aku private kn blog aku dan masa tgh privatekn tu trime msg dr kwn baik dia tu. Msg paling rasional la. At least die tak kaitkan dgn pregnancy aku. Tak kaitkan psl aku suka kutuk2 hubby aku.... Aku pelik btol dorg ni ckp dosa la apa la. Aku kene mintak maap ngn hubby aku la apa la. Hubby aku baca apa yg aku tulis psl dia. And kalu die tak suke die akan suruh aku delete. Tp tak penah la smpai die suruh aku delete. Paling2 pn kami gaduh2 sikit la kn. Pstu peluk2 balik mcm biasa. Alhamdulillah. Takkan la aku nk kutuk laki aku bukan2 smpai mengaibkn dia... Aku pn tau sayang laki jgk.....

Dan aku dh karang 1 emel yg tak berbalas. Aku mintak maaf. Secara ikhlas. Bkn senang aku nk mintak maaf ngn org. Dh la dia tak balas. Dan dia tak cuba pn selamatkn aku. Seolah2 dia nk kata. Aku deserve all this penghinaan yg buat aku agak sedih sbenanye........

Dan suami dia plak mengaitkan aku dgn org2 lain yg penah kutuk2 dia. Psl kata die berlagak la. Tak pakai tudung la. Which benda2 tu aku tak penah sentuh sikit pn.. .Aku cuma sentuh psl die tak bersyukur. Tu je. Tu pn aku ckp aku rasa die tak bersyukur. Tp kalu die tak bole trima takpelah. And apa yg aku tulis dlm blog aku adalah luahan peribadi aku. Bkn bertujuan nk aibkan dia pn. Even ade blogger yg reply ckp. Oo aku tau minah ni die mmg belagak. Tp aku reply balik ckp. Eh bkn la aku nk kate die belagak. Cuma pelik sikit je.....

Ok aku tau aku salah.. Tapi kwn dia ckp. Jgn sempitkan hati aku. Berblogger ni tambah kwn bkn kurangkan kwn. Jgn smpai tak baca blog dia lg dh....

Well to tell you the truth. Bkn aku takleh handle the truth. The truth tak payah gi blog dia. Komen2 dlu yg ada tu ada lg situ. Intact yg dorg kutuk2 aku tuh. Cuma aku hidekan sbb aku tak sanggup lg nk bc..

Cuma.. aku tak sanggup. Nk jd peminat kepada org yg tak suka kt aku. Kepada org yg bg aku telah berlaku tidak adil kepada aku......

Tu lah aku ckp. Aku ni mmg emosional orgnya sbenanye.......

Tp takpelah. Tak rugi pn dia tanpa aku kn.. Lgpn ntah2 kalu aku baca lg blog dia, manalah tau. Aku post lg komen2 yg dia tak suke. So lebih baik aku jauhkan diri.........

Tp jauh disudut hati aku sbenarnya aku tak salahkan dia.... Dan aku harap dia maafkan aku wpn dia tak reply dgn kata2. Takpela it's ok......

Aku harap ni last la aku piki2 psl dia. Aku pn nk move on. Taknak piki2 dh psl ni...

Tp sorry la. Time2 tensen2 menunggu hubby ni. Psl ni jgk yg aku tepiki. ;p

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009