Bubur Ikan Bilis Bersayur

Pagi tadi dok piki apa nk bg si pedaos ni mkn. Skali hubby pong pang pong pang kt dapor. Laa skali buat meehoon goreng ngn telur dadar. Siap basuh pinggan skali lengkap. Ntah apa mimpi. Ooo lupe. Tu rasuah la tu sbb die kene gi keje sabtu ahad. Apa punya laki suka rasuah bini. Muahahahaha. Thanks sayang. I lap u bery muchee....

Pstu tghari aku pn tanak bubur letak kentang. Skali dh lembik nasi n kentang bau len mcm lak. Tros dpt idea ni.

1. Nasi + Kentang dh lembik(Dah jd bubur daaa)
2. Hiris / dadu kecik2 Bwg Merah + Bwg Putih
3. Ikan bilis dlm 5 ekor yg dh kopek. Kire 2 ekor stengah je kot. Sbb aku kira2 ada lima. Klau dh kopek tinggal 2 ekor stengah je. Lebih pn takpe. Tambah manis.
4. Tomato dadu kecik2. Ni pn tetibe ade dlm peti ais. tu pn tepiki nk letak pisang. Kang ape rase plak. Muahahaha.
5. Daun sup mayang halus mcm bunge rampai.
6. Garam skit. Kalu nk letak madu pn bole. Tp pedaos kalu letak madu dia langsung dok layang. Kalu air madu die minum. :D

Wallah... Bau yg enak rasa yg lazat. Nnti aku bole cube lagi...

Pedaos dh setahun 3 bulan dh. Tp still bubur adalah favorate dia. Sbb sonang nk telan kot. Alamak. Dia dh buat kecah bubur. Adoiiyaaaiii..

p/s : td tgk abby dlm melodi ase nk nangis je. Cian dia. Laki aku kekadang kalu tgh gaduh cmtu la. Aku la dok bebel2 jerit2 sorg. Die buat muke tak puas ati and sepatah haram tak berkata2. Kalu dh muka die cmtu kalu aku pakse2 gk. Tu tros jd Bazoookaaa tros tuh. Tp Norman takleh la buat gitu dpn reporter. Die kn dpn reporter BAeeeeeekkkkkk. Tp dia dok bekeng2 pompuan keji umo 20 tahun tu menyakitkan ati btol.....Sadis aku bila abby ckp. Sy bukan manusia? Sy takde mak bapak? Betul abby ckp tu. Perempuan, tua ke muda ke. Layu ke segar bugar ke. Tetap ada emosi. Tetap ada perasaan. Tetap ada kemahuan, keinginan. Bkn wanita tak pernah matang. Tp itulah wanita.... Kalu ada yg mempersoalkan kenapa Abby bertindak mcm tu. Ko nnti hadap la sendiri 1 hari andai ko dh layu (tp abby tu cun lg aku tgk..takdela layu.. Mmg dasar lelaki tak sedar diri si Norman tuh...) tgk laki ko buat cemana. Ai pnjang lak p/s aku. Hehehehehe....

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor