April 25, 2014

Pinochio Versi Hafiy...

Tetibe ada bahan nk menulis. So tulislah.. Tapi ada kerja ni. So i'd make it short...

So satu malam, Hafiy pulak nak bercerita pinochio dekat mama. Tukar tros versi pinochio mama...

Lebih pendek.. Tapi dia tak puas hati 1 benda. 

Ok so mcm biasa, Gapetho potong kayu, buat patung budak2 lelaki.

Then budak lelaki nama pinochio tu pun nk pegi sekolah. Amik buku, pencil, pemadam, pembaris (yes dia listkan satu-satu) masuk dlm beg..

Pinochio jalan2, jumpa kawan ajak main taman.. Pstu pinocio pun cakap : "Kita takmau pi main, kita nak pi sekolah nak blaja rajin-rajin, nak jadi pandai, pastu nak kerja, boleh kasi duit kt bapak kita"

OMG......

Pstu pinocio pun pergi sekolah, balik sekolah bapak dia pun gembira, pastu pinocio pun jadi budak sebenar...tak jadi patung dh. Kawan pinocio yang tipu bapak kwn pinocio.. Pstu hidung kawan dia yg jadi panjang, jadi ranting, ada burung terbang2..

OMG....

Alaaa tapi, bila bapak pinochio nak kena telan dengan ikan paus mama?

PENGSAN!!!! @#$@##$^#$^^@#







April 23, 2014

Kisah Pinochio....(Versi Mama)



 Kisah Pinochio versi Mama





Siri satu: Gapetho seorang tukang kayu. Suatu hari Gapetho menjumpai batang kayu yang sangat besar. Lalu beliau mengambil sedikit dari serpihan kayu itu untuk membuat patung kayu seorang budak lelaki. Dari kepala, badan sampai kaki dan tangan. Rambut dan baju serta topi. Akhirnya siaplah patung seorang budak lelaki yang sangat comel. Patung itu seakan-akan sorang budak yang berusia 6 tahun.

Selepas siap Gapetho mengukir dan memasang patung kanak-kanak lelaki tersebut, beliau pun masukkan dalam Almari dan masuk tidur. 

Esoknya, ketika bangun, beliau mendapati anak patung itu boleh bergerak dan bercakap. 

Gapetho sangat gembira dan menyediakan peralatan persekolahan lalu menyuruh patung tersebut yang digelar nya PINOCHIO supaya ke sekolah.


Pinochio secara naturalnya seorang budak yang sangat nakal. Dalam perjalanan ke sekolah, dia berjumpa dengan ramai kawan-kawan. Tetapi kawan-kawan pinochio tidak mahu ke sekolah sebaliknya terus ke taman permainan untuk bermain-main.

Pinochio pun tertarik. Buku dan peralatan sekolah yang di bawanya dibiarkan jatuh ke atas jalan dan dia mengikut kawan-kawan untuk pergi bermain. 

Dia pergi bermain dengan sangat lama sehingga Gapetho yang menunggu Pinochio pulang ke sekolah menjadi risau. Gapetho keluar mencari dan menjumpai buku dan peralatan sekolah pinochio. Tetapi pinochio tiada di sekolah. Lalu Gapetho pun mencari Pinochio di merata-rata tempat.............

Pinochio sangat leka bermain. Akhirnya, beliau teringat akan bapanya yang sedang menunggu di rumah. Ketika pinochio sampai di rumah, bapanya telah tiada.











 Datang seorang pari-pari yang cantik bertanya kepada Pinochio.

Adakah awak tidak pergi ke sekolah?
Jawabnya 'Pergi'.. Lalu hidungnya menjadi panjang kerana menipu...

Tanya pari-pari lagi.. Awak pergi bermain di taman dan leka dan tidak pulang ke rumah?
Jawabnya 'Tidak;.. Panjang lagi hidungnya..

Dan pinochio terus menipu sehingga hidung nya menjadi panjang sehingga kelihatan seperti sebatang ranting dan akhirnya sehingga ada sarang dan ada burung-burung berterbangan....

Lalu pinochio tak mahu lagi berbohong dan nekad untuk mencari bapanya...

Semasa mencari, orang ramai memberitahu bapanya telah ditelah oleh seekor ikan paus.

Dengan berani pinochio terjun ke dalam laut dan ditelan oleh ikan paus juga. Lalu Pinochio berjaya menyelamatkan bapanya...

Gapetho sangat gembira kerana telah bertemu dengan Pinochio. Pinochio pun sangat gembira. Lalu mereka pun pulang. Dan pinochio berjanji untuk pergi ke sekolah dan belajar rajin-rajin seperti yang Gapetho mahukan.
Mereka pun pulang dan tidur. 

Semasa tidur, Pinochio bermimpi bertemu lagi dengan pari-pari. Pari-pari memuji tindakan Pinochio yang berani. Lalu berjanji untuk memberikan hadiah kepadanya.

Perlahan-lahan, badan dan wajah Pinochio berubah menjadi seorang budak yang asli yang sangat comel...




Gapetho dan Pinochio sangat gembira kerana akhirnya dia mempunyai seorang anak lelaki yang comel. Pinochio pula gembira kerana mempunyai bapa yang sangat penyayang dan dapat menjati seorang budak lelaki yang sejati. Pinochio berazam untuk menjadi anak yang baik dan belajar rajin-rajin.

-Tamat-

p/s : Nanti nak share versi Hafiy plak malam tadi. :D

April 14, 2014

Legoland-ISMS-&WhatNot

Life is sooooo busy...

Poyo kan? Well read me to know details about poyo ness. Kah kah kah..

Not in the mood of writting thou. Tp rindu gk nk coret2..

Xbergambar. Sbb opis ni blog fesbuk. Gmbar kt fesbuk. Lgpn tak bersungguh aku nk amik gmbau2 tu. Tah pape. Hahahaha.... Benci sbb asal gmbar family je kecik.. Halus.. Nyampah.... Stakat nk share gmbar perkataan LEGOLAND.. Berlambak kt internet. Hahahahaha.... Mls aku nk layan...

Ok la aku bg point form jelah eh. Tu la namanya sawan. Kalau dh sawan tu takde benda nk menulis pn nk menulis gk... En. Shahrun sukalah tu ada bahan nk gelak kn aku. Huh! Hehehehe.. ;p


  1. Kitorg pi Legoland, bli package dr Mattafair aritu. RM1000 include:
    • Hotel : Ada 1 king size bed, 1 bunk bed ada 3 tmpt tido. atas, tgh dan bawah. 
    • Brekpes for 5 (3 adults n 2 kids ammar free. ;p)
    • Combo tix for 5 jgk. Ammar extra RM10 dpt pampers utk dlm air - Combo tix boleh pi waterpark or themepark silih berganti selama 2 hari.
    • Berbaloi-baloi kan? Sept ni ada lg matta fair. So nk pegi beli lg... Yeyyy. ;p.
  2. Aku dilantik jd odit ISMS. Pheww. Sehari selepas balik legoland kene plak jd oditor. Pheww.. Tahun dpn plak katenye. I is not enjoy being an oditor. Takpelah pengalaman....
  3. Aku hutang balik umah mak aku utk bulan April. Salah en. shahrun. Ye salah dia. Selama ni dia point salah aku. Sebenarnya mmg salah dia. Muahahahah.... ;p..
  4. Tetibe kitrog terplan nk pi somewhere yang jauhhhhh, naik kete. No bkn singapore. Tungguuu masih dlm perancangan. Tetibe en. shahrun dpt idea nk tgglkan anak2 pi berdua je. Ala2 backpackers gitu.. I is not likey the idea... Wpn aku ni slalu marah2 jerit2 kt anak2 aku. Tp the idea of going sumwhere without them.. Kills me to the max. Dunno why... Sbb dlu masa aku kecik2, mak aku slalu tinggalkan aku. Wpn dia pi berkerja... But it feels so bad.... Seriously.. I dont like the feeling. So having doing the same to my kids... Mmg hurts me so mucho. Hehehe. Even yg bertahun2 lepas aku pi korea, masa tu Hafiy kecik lg, tp dia masih ungkit ok... .Firdaus lg la kn.... Lg la mak touching...... Susah mcm mana pn... I rather bring them.. Then leave them..... Tolong la faham en. shahrun.. huhuhuhuhuhuuuh

Ok tu je la kot. Org sawan kn.. Nk tulis jgk. Huhuhu...

Ok bye.. Take care uols. Happy Monday.. May Allah swt bless us today and days onwards. InsyaAllah.. May god give us the best weeks ahead... Amin amin...