Nora elena

Dah habis dah drama bersiri nora elena nih.

Penuh dengan saspen yang tidak dapat dimengertikan di dada setiap wanita seantero malaysia. Dari kuala lumpur sampai ke sabah drama ini tetap menjadi bualan penonton2 setianya. Dun be surprise, guys also watch this series.

Masa aku pi sabah, aku terbercakap ngn seorg driver yg bwk group aku pi jalan sopping2. Upenye beliau siap baca novel n mmg nonton citer yang sama. Aku macam. Best giler dowh. Heheheh. Ada geng nk borak.

Mcm lelaki2 lain, die pun ckp, tak wujud lelaki macam seth. Terlalu sabar bah. Bini dh maki hamun hina bagai, boleh lagi die buat muka seposen tepi bini dia. N boleh lagi dia terus menerus memujuk bini dia. Apa die ni beriman sangat ke? Kesabaran dia memang tahap tinggi la. Mcm kesabaran nabi kot?

Sudahlah seth ni lelaki perfect. Body mantap. Muka hensem. Lepas tu baik, sabar, sentiasa menyayangi isteri. Keyakinan yg kukuh terhadap kejujuran isteri. Kaya plak tuh! Manjang berduit. Dh rugi 2 juta pn boleh survived lagik! Ni dh ala2 kaya dato k nih. Agak2 perangai dato k mcm seth tak? Hohohoho. Ngape tetibe dato k? Entah nama tu muncul tak semena-mena. :)

Sedangkan Aaron Aziz pun kata die tak sehebat Seth Tan.

Aku klaka bila ida komen, masa aku kata nora elena akan mati. Ida ckp it doesn't do justice to both if nora elena mahupun seth tan. Maksudnya level obsessity ida thdp nora elena pn bole tahan jugak. Dan dia bukanlah mudah utk obses dgn sesebuah cerita kecuali kisah anime jepun yg sgt complicated tu. Kire die suke cite yg masalahnya complicated. Kire power la citer nora elena ni aku ase. Nur kasih pn dia tak layan. Kn ida kn? Heheheheh

Apa iktibar yg boleh kite ambil agak2 nya?

Satu jela yg aku bole pungut. Suami isteri jgn putus harap dgn pasangan masing2. Walau pun pasangan kite ignore keperluan kite kdg2. Contoh nya die turun flight tdo sepanjang hari. Sedangkan kite turun flight dikerah suruh msk dan die tak mkn dr pg nk harap kite masak? Keymon la kn? Tp kite layan gk. So at least wht the other party can do is, menghargailah. Mgkn dgn itu, kite boleh perbaiki hubungan.

Susah nk ckp, yg pasti setan akan sentiasa berbisik. Suara2 bosan. Suara2 hambar. Suara2 mengapi2 kan amarah dalam sesebuah perkahwinan. Terpulang kepada kita nk handle lah. Itu la yg tak logiknya seth tan, di mana bisikan2 itu umpama tak lut langsung wpn dia dlunya seorang perogol. Haih.

Walau bagaimanapun, semua ketidaklogikkan itu dimaafkn. Kerana wanita yg kurang kasih sayang ini, mahukan sedikit time di mana die berangan mempunyai pasangan seperti seth. Hahaha. Sejam sehari 5hari seminggu cukop la kn.

So minggu dpn. Back to normal life.

Buang yg keroh. Amik yg jernih.

Sekian
[KPWKM]

Comments

Ida Chan said…
Sedikit angin aku bace entry nie pg nie. 1stly - aku bukan peminat fanatik seth tan/nora elena. So definitely adalah tidak obses. Aku tgk skali sekale bile smpat n xpenah pon dpt tgk the whole episod dr awal smpai abis. Bkn sb aku xske, tp sb aku ase drama melayu dh bole agak, so xkesah la kalu miss skit2 pon, stil ok. 2nd - aku layan nur kasih, tp jugak bukan peminat fanatik. Sekian, terima kasih.. (sgup tu on 3g semate2 nk jawab kt komen nie. Ish3..)

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan