Apa Punca You Bosan Ngn I?

Ermmmm...

Pasti semua isteri tertanya2 tuh, bila dh diceraikan atau sebagainya.

Susah nk ckp la psl hal ni. Perasaan bosan tu memang akan wujud bila2 masa tanpa diduga tanpa disedar. Bkn nk kata kita berkahwin dgn seorg David Bekham look alike ataupun Aaron Aziz look alike ke apa. Kadang muka mcm lori nk pecah pn ada je org berkenan. Pelik haku. Nk kata kejadian keruntuhan rumah tangga berlaku pada individu yang berkebolehan, berkeupayaan ber ber mcm lg ber ber pn tak boleh kata jugak tau. Drebar lori gaji RM1500 sebulan pn boleh kawin 3 4. Wa cakap lu.

Kadang2 mmg ase, huh ni jampi nih. Tapi dh jatuh syirik plak kn.

Personally, kdg2 memang aku ase mcm laki aku dh bosan ngn aku. So aku pun kene ludah ke kiri. Kot2 syaitan yg bisik kt aku kn? Kdg2 aku pn penat gk, ngn sikap dia yg ego, kalu aku majuk takmo pujuk tuh. Kene igt, ludah ke kiri. Memang tu bisikan syaitan. Semua ni akan timbul jgk. Sikit atau byak. Cepat atau lmbt.

Betul kah kata ustazah kt Berita Harian yg digembar gemburkan isteri ni mcm pelacur kelas atasan suami. Kenalah kadang2 berwangi wangian utk suami. Tapi ikut suami la jgk. Kalu suami jenis macho - abang tak kesah. Takyah la smpai pakai bedak seinci, lipstik merahnya mak ngah plak sblm tdo.Gile ke hape? I mean berpada2 la. Tapi isteri pun manusia biasa gk.Kadang2 ketiak dh masam, bdn dh penat. Lntak lah. Muahahahahahahaa.

Dan sebenar2 nya. Alasan isteri selekeh tuh, bkn alasan yg hakiki. Alasan tu mmg sgt umum lah. Very the very the LAME reason. Dia dh jatuh hati ngn org lain, dia nk kata isteri dia mcm2 lak. Bkn semua perempuan pandai bergaya. Mgkn kekurangan perempuan tu adalah bergaya - exactly me ok. Aku mmg tak pandai. Sejak azali laki aku kenal aku mmg aku tak pndai bergaya. So kelemahan tu dia dh nmpk sejak before dia dh kawin ngn aku. Tp aku boleh cuba jgk buat la sesuatu. Seperti membeli belah kasut2 dan baju2 baru? Muahahahahah. Tapi mgkn la, tak dpt la nk jd sevogeh siti nurhaliza ataupun rozita che wan kot. Tp boleh la. Tapi tak payah la bg reason. I bosan la ngn u. sebab u...... dot dot dot

Sepatutnya suami, berpegang kepada ajaran agama yg tinggi. Untuk bg reason yg semacam itu. It's not fair really. Seperti isteri membuat sesuatu utk suami. Suami perlu jgk membuat sesuatu untuk isteri. As simple as. "Yang, i jaga anak, u pi la mandi.. u busuk la"... Wpn ayat tu mcm.. Eeeeee ckp elok2 skit bleh tak. At least, bg ruang kt isteri mewangikan diri. Dah itu yg ko nak kn?

Suami, ramai ke yg nk bgn pagi sama2 ngn isteri bersiap2 sblm pergi kerja? Isteri biasanya akan bangun lebih awal dari suami. Siap2 pergi kerja bagi isteri bukan sekadar mandi dan pakai bj siap. Siap2 bagi isteri is moreeeee than that. Ada isteri, siap2 sebelum tdo yg moreeee than that. Tp isteri bernama Siti Fatimah ini. Aku tak kire, aku nk tdo. Yg nk kene buat tu esok2 jelah. So aku kene la bgn awal dr biasa. Hek hek hek hek. Balik dh kene masak, aku masak kt dapor anak2 aku ntah apa jd kt dpn. Kdg2 die plak sibuk nk dukung la apa la. Mana tak masam peluh2?

Aku cubela kurangkan kehambaran. Cube sedaya yg aku mampu. Tapi msti aku akan kecewa. Kalau alasan yg diberi ialah, "Yang u selekeh!"

Aku kecewa gk. "U bohsia i, bohsia kelas tinggi i..."

Huuhuuhuhu,....

Sebab perempuan, picture lelaki dlm hidup dia sebagai soul mate. They could talk about almost anything together. Share the same interest together. Sharing a life together. Not just sex. Life is not about sex isn't it? When labelling ur wife as a prostitute. You are purely cheap. Coz, u think of sex all the time.

Sebagai perempuan, kalau aku tgk movie pasal couple, yg sehidup semati dari muda smpai tua. Always want to be with the same spouse. Tak sabar nk kembali pada pasangannya each time kene pergi outstation. Bila berjauhan, mulalah hari2 call dan nak tanya khabar. Bila pergi mana2 akan teringat2. Bila jmpa pegang tgn. Tak romantik sgt pun takpelah. The thoughts that count, kn? Maksudnya, apa yg kita dh harungi sebelum2 ini membuatkan kita sukar nk lupakan DIA dlm diri kita. Mcm DIA dah jadi sebahagian dalam hidup kita. Mcm mana kita tak boleh lupakan IBU BAPA kita. Mcm tu jugaklah kita tak mampu nk lupakan DIA. He is everything to me. She is everything to me.

Masa kawin, kita berdua sj. Seronok.

Bila dah lama sikit kawin mulalah bertambah tambah dgn anak2.

Kemudian sama2 jadi saksi mcm mana development pembesaran anak2. Mula2 diorg pandai buat ni. Lepas tu ini.

Sama2 senyum each time cikgu / pengasuh bagitau gelagat anak. Masing2 senyum bila anak2 tiba2 dtg dan bagi kiss kt pipi. Masing2 senyum bila tgk anak2 mula pndai buat ni. Lepas tu ni ni ni ni dan ni. Sama2 saksi. Sama2 suka. Sama2 bahagia.

Bila ada kejatuhan. Ketandusan idea untuk bercerita. Hati panas. Jiwa memberontak. Bergaduh. Nangis. Marah. Semua ada. Masa tu igt balik waktu2 bahagia. Ingt balik kenapa aku pilih dia utk jadi teman hidup. Kemudian bersatu semula. Dan masa tu rasa. Bahwa dia la insan untuk temani aku smpai akhir hayat ku.

Tidakkah itu lebih indah? Bukan semata2 seksi di mata. Tapi so much in life we have to venture. Kn?

Dan semua ini indah, andai seorang suami, juga ingin berkongsi hal yang sama isteri berkehendakkan.

Dan lebih indah, begitu juga isteri.

YOUR PASSION IS ALWAY MY PLEASURE MY DEAR.

:D

Titik!

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan