Aku Sedih

Aduh emo la pagi isnin ni. Sebak. Ase nk nangis.

Dari kecil lagi, aku tak tgk cerita lain kt tv yg boleh mengundang tertawa. Mgkn cerita P Ramlee ada. Tp P Ramlee dh takde masa aku lahir apatah lagi bila aku dh pandai tgk tv.

Tp cerita pi mai pi mai tang tu adalah merupakan cerita yg selalu ada di tv. Boleh kata setiap hari. Ntah lawak bodoh apa lah yg diorg tayangkan, tapi aku setia menonton. Tatkala aku balik sekolah, kalau aku sekolah pagi. Mahupun sebelum aku pergi sekolah, kalau aku sekolah petang. Mmg peneman setia aku, sebab mak aku pi kerja. Aduh...

Aku paling tak boleh lupa Pak Uda yg gatal tuh. Karakter dlm citer tu dia gatal la kn. Jln mcm apa eh. Tp kalu jln mcm tu org akan ckp jln mcm pakuda. Mcm bkn die jln, tp die tolak badan die laju2. Pstu bdn mcm tak stabil, tp tak jatuh. Aku paling geli scene dia ngn Khadijah Tan. Sorg Anje Sorg Sayang kot. Yg psti gelaran Pak Uda oleh Khadijah Tan ialah Anje. Memang geli tapi menjadi. Geli tp nk tgk lagi!

Sedih la die pergi. Tak tau kenapa........

Wpn dh lama jgk aku tak melihat aksi Pak Uda kt tv. Tapi aku tetap rindu nk tgk... Tv3 boleh tak ulang tayang balik cerita2 yg arwah lakonkan?

Cara ckp dia, cr jalan dia, cr dia marah. Cr die meneran. Kan die ckp mcm meneran2.

Moga Allah Cucuri Roh Arwah Zami Ismail aka Pak Uda / Pak Abu dlm Hantu Kak limah balik rumah. huhuhu. Moga ditempatkan dikalangan mukmin mukmin Allah.

Al-Fatihah.

Mode sedih. :(

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan