Susu Kuning

Aisey br nk amik gmbar buat bukti. Huhuhu. Kamera rosak le pulek. Kamera henpon. Bkn osak la. Tp memory kad dh kong. Huhuhuhuhuhu....
 
Arini kudapati amat pelik sekali. Kaler susu ku berubah menjadi kuning dan bebau ubat. Adekah sebab aku mkn ubat byk sgt?
 
Smlm apa yg aku mkn?
 
Ubat Selseme
Ubat Demam
Antibiotik
Ubat Batok
Pil Vitamin C dan Multivitamin
Susu soya
Nenas
Sayur Bayam
McD (ni tak kira sbb tak berkhasiat kot. ekekeke)
Susu HL
 
Pelik ek? Mmg susu aku bau ubat nih. Ada lg sehari nk abiskan ubat. Antibiotik kn kene abiskan. Huhuhuhu

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Ida Chan said…
aisehhh...die blok balik la pulak..cett

aku ase la kan. ni misti sb antibiotik tu. sb...kalu kite xnyusu pon, kalu mkn antibiotik, bile kencing mst kncing pon bau ubat. nie pendapat aku aa..

xpe...abiskn je aa. hafiy pon xde masalah minum susu 'berubat' ko kan :P kalu die xmo minum tu...mkin isau la jugak..
Siti Fatimah said…
tu la tu..tetibe ko offline balik..ehehe...

tu la abiskan jela..takkan nk buang plak... ;p

tp sgt interesting. slama ni aku tak penah kesah pn..:D
iu rf said…
hati2 ngan ubat2 yg kurang sesuai tuk ibu2 yg menyusukan beby.. masa nk amik ubat tu kan.. try tanya ngan dr ni sesuai x ngan ibu yg bfeed bb.. biasa aku camtuhla.. tp biasa x makan ubat pun sbb x reti nk makan ubat..hihhihii
Ida Chan said…
btul2..mmg kne tnye. tp kan...ada gk doktor2 yg kurg prihatin dgn kesan ubat pd lactating moms nie.

contohnye...ade skali tu aku ikut hb blk kmpung. pa2 kne gigit dgn menatang ulat pe tah aku xtau. tp kesan gigit tu same mcm gigit nyamuk, pd awalnye aa. mkin lame bgkak mkin besa n dlm 2 hari kaki aku bgkak smpai pgelangan kaki. abis jd gemuk kaki aku. g doktor, die bg aku ubat alergik. aku ckp aku menyusu bb n ade kesan smpingan x. die kate ok je ubat tu. skali ubt tu ngantuk gile spesis yg xle ctrl tu. smpai opis terus aku tetido smpai ko 1030 cm tu. dh la waktu drive mmg ngantuk gile. dh la nk travel jauh.

lps tu bile aku search intnet psl ubt tu die kate xle bg kt peknen/lactating mom. isau gk. tp alhamdulillah..bgkak aku tu ok lps 2-3 hari. ish3...
Siti Fatimah said…
tu la mmg pn.

cm takleh caya sgt doktor kt mesia ni. aku mcm skeptikal skit dh psl pengetahuan mengenai lactating mom kt mesia ni dh. hik hik.....

tp dlm skeptikal skeptikal pn. dpt ubat. tak tahan sakit aku tolan je. huhuhu...

kire aku gi klinik dh hari isnin ptg. dpt ubat tros mkn. skali tros demam. patu hari selasa gi kt klinik yg bese aku gi. patu doktor tu kate. ish ubat u mkm smlm tu kuat sgt. i give u another one gud for lactacting mom. huuhuhu

tp bila tanya knpa aku asek demam je sejak bfeed nih. die cm. aa aaa. u kene mkn vitamin. tu je patu ok dh...nnti amik ubat kt dpn ek.

so mcm apa2 hal kalu nk tau apa2. kene search sendiri. tp lucky la kt internet. bende2 psl lactating mom ni bole kate senang nk jmpe jgk la. alhamdulillah....

mmg kene kuat sgt....utk bfeed anak ni... bkn shj dr segi mental malah fizikal...ahaha..tetibe mcm tulis blog plak ni....ahahahaha..

thanks kengkawan sbb concern..korg mmg best and sentiasa menjadi sumber inspirasi aku... tenkiu tenkiu

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan