Aku Yang Demam

Ha mesti korg suma tertunggu2 post tidak seberapa dari aku kn? Hahaha. Siapa pulak. Takde masa le. Hehehee.

Aku demam start dr mlm td. Mula2 selsema and batuk2 biasa je. Tapi lepas mkn antibiotik sbb dikatakan tekak aku mengalami jangkitan kuman yg agak minor jgk. Tros demam panas mengelaban mcm nk hape je. Huhuhu. Smpai hubby pn terlanggar aku kt pipi mlm td siap tegur. Tp pg td panas dh kebah sikit. Cuma badan seram sejuk. Kene air setitik amik wudhu pn bole mengigil2. Tak boleh jadi ni kene EL ni kataku di dalam hati. Tapi lepas gi klinik dpt amik ubat n dpt mc lg sehari. Sehari jelah doktor. SY dh byk sgt mc takleh jd ni. Kepada kengkawan sori tak dpt nk inform korg, sbb ase mcm tak larat sgt. Bayangkn dr pagi lepas gi klinik. Aku tdooo je. Bgn utk pump, mkn n smyg. Huhuhuh. Ni br cm ok skit. Alhamdulillah.

Selepas minum susu, mkn ubat lagi, mkn vitamin and mkn McD dpt cawan gelas yg cun tuh. Besttt. Hehehe. Smpt lg tu. Hehehe.

Aku dapati dh 2 kali aku demam dlm masa 2 bulan ni. Before this aku hanya demam sekali dlm 2 tahun itupun mcm susah. Maybe sbb aku breastfeed. So vitamin dlm badan aku kurang. Yela aku tak pastikan betul2, tiap2 kali aku mkn cukop buah cukop sayur dan sebagainya sebagai source of vitamins and what not. Ewah tetibe nk what not. ;p....

Ini tak bole jadi ni. AKu ase mcm aku kene cari vitamin selain yg doktor bg tinggal tak brape biji n selain vitamin c pemberian ida. Tenkiu ida. Huhuhhuhu. Sbb kene mkn multivitamin yg mcm org pregnant tu kot? Tapi gurlz ckp tanyalah doktor vitamin mcm mana nk kene mkn. Lupe plak nk tanya. Huhuhu. Takpe nnti aku sms my gynae which is Mr. Hisham yg rock itu. Huhuhuhuhu...

Msti mkn vitamin utk sihat dan kuat semula. Tak best giler sebulan sekali demam walaupun bole bermanja manjaan. Bkn selalu kan bang kan? Hehehe. Tenkiu sayang. Huhuhuh

Post yg byk tenkiu plak asenye. Hehehe. Tak lain tak bukan aku hanya menyebut nama2 insan2 yg tersayang. Huhuhu

Oklah br nk gagahi diri menyidai kain dan menyimpan susu yg di pump. Moga2 dptlah aku kuat utk menyusukan Hafiy smpai die taknak. Harap2 lama la die nk minum susu aku. N bejaya aku n hubby menjarakkan anak no3. Amin. Hehehe. klaka ke doa ni. Ke tak klaka?

Ok babai

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009