Jiwang Bagi Pihak...

;p ;p ;p
 
Ok kita layan lirik dlu.
 

Tak Bisa Memilihmu

Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

C/O
Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya

Kalau korg, korg igt lagi ke dgn cinta monyet korg? Hehehe. Ataupun normal ke kalau korg rasa tak selamat sebab takotkan bayang-bayang pasangan korg. Padahal pasangan korg rilek je? Hehehehe...

Tulah aku ckp. Jiwang bg pihak. ;p

I mean, dlm mana-mana situasi kita akan bertemu cinta monyet kita dlu. Masa kita bercinta monyet tu, of course kita rasa kita bahagia. Lagi benda tu jadi kenangan indah, kita berpisah bukan sebab masalah dalaman antara kita dan cinta monyet kita tu pun. Berpisah sebab haluan yang berbeza. Maklumlah, bercinta (ataupun mgkin sekadar berbalas minat meminati sesama sendiri ajer. hik hik) pun dr bangku sekolah lagi. Once the journey starts, sorg masuk U sana, sorg masuk U sini. (Ok Fazi ko boleh jgn pecah rahsia tak sekarang. Hahaha. Masak nih. Suma entry berkaitan la pulek ngn minah nih. Hahaha.)

Aku slalu cmtu. Insecurity tak tentu pasal. Kalau mcm ni mcm mana. Kalau mcm tu mcm mana? Rimas hubby i tau. Hehehe....

Takdelah, sebab bila kita sayang sgt dgn org tu(kita tu aku la, org lain aku tak tau plak), bila kita sayang orang tu, kita slalu fikir, bersediakah kita untuk kehilangan dia? Mampukah kita menerima kenyataan andai satu hari kita kehilangan dia? I mean, what a spoil kn. Bila kita tgh happy dgn dia. Borak2, gelak2. Sengih2. Tiba2 kita pandang dia, kita fikir lain. Tros mood gembira tadi bertukar. Mcm rugi kn? Nak buat cemana. Aku tak boleh elak.

Aku slalu fikir, aku takkan mampu kalaulah kononnya aku terpaksa berkongsi. Mgkin aku akan benarkan. Tapi aku dh fikir. Amat sukar untuk aku rasa bahagia. Walaupun aku ada anak2 aku. Ntah mgkin org tak paham. Mgkin aku tamak. Dh ada nikmat ada anak pn, masih nk mengharapkan cinta kasih jgk. Yang kompem takkan kekal kn? Yelah hidup kt dunia ni kan sementara. Semua ni pinjaman. Itu jelah yang aku boleh katakan pada diri aku, supaya i get to my senses back. Kalau aku mcm mengelak takdir, atau terus2 pikir yang bukan2, terus2 pikir aku takkan boleh hidup bahagia kalau....... Maka aku mcm mengelak takdir Allah. Berdosa plak aku nanti kalau mcm tu?

Aku tau dia sayang aku. And aku memang sayang dia. Setiap detik waktu aku akan ingat kt dia rindu kt dia. Walaupun dh beranak 2 ni. Aku tetap macam tu. Feeling aku kt dia sama je. Sebenarnya dh lama aku tak layan feeling2 ni sgt. Kalau dia buat aku sedih, aku siap boleh tahan diri aku tak sedih sgt. Tak nangis. Bende ni semua kan makan dalam. Because i'm like that. Aku tak boleh avoid diri ini dari menjadi terlalu kebal. Aku boleh jd kebal. Tapi kekebalan aku akan datang sekali dgn kebebalan. Hehehe. Maksudnya, aku beballah. Ko buat apa pn aku takde rasa. Lantak pi lah.

So bila dgr lagu lagu jiwang nih. Aku mcm kembali menjadi aku yg dulu. Yang sikit2 pn nk terasa. Dh tak kebal sgt dh. Hehehe.

Positively, aku dpt rasa balik, rasa sayang cinta rindu aku tu. It's a nice feeling, don't you think?

Abang, i hope u r reading. I love u so much!

Khatimah Cinta - 6ixth Sense

Bintang Malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi...

 

Adios Muchachos - Klip apa yg Dania cakap dlm Awan Dania smlm. Kes kes kes.


--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan