Kawan Baik...

Hari sabtu adalah hari mengenang cinta. Hari sabtu adalah hari mengenang rindu peristiwa semalam. Hari sabtu adalah hari di mana aku memikir yang semalam, yang hari ini dan yang ntah jadi ntah tak. Kerana mlm tadi selepas menonton Nur Kasih, aku mengenang cinta. Dan pagi ini selepas baca e-novel Dan Sebenarnya sekali lagi aku mengenang cinta. Aku tau, aku sepatutnya mengenangkan lebih cinta kepada yang Esa, kerana cinta itu pasti kekal untukku. Takkan ada kurang cinta itu. Tapi hati ini pasti tak boleh tidak, mengenang cinta manusia. Rindu pada manusia.
 
Ok tu bab pg td. Bila gemerlapan cinta tu ghairah bermain dlm fikiran. Tapi lepas bergelumang dgn kerja2 kt rumah dgn bdn berlengas suma skg ni. Dh kurang skit dh. Hehehee
 
Smlm waktu dlm LRT, sekali lg sebenarnya peristiwa smlm bermain2 dlm fikiran aku. Aku fikir, kenapa? Why? Lama2 aku jadi rindu dgn saat itu. Saat yang berulang tayang dalam kotak fikiran aku?
 
Aku nk ckp pn serba salah. Mcm personal pn tak jgk sgt. Mgkin aku perasan je kot. Wakakaka.
 
Long time ago, cheh mcm lah skg umo aku dh 60 je tulis cmtu kn. Hehehe. Takdela long time sgt. Tp masa tu aku takde anak. Malah tak kahwin lg. Tp aku dh ada cinta hati la. Kes kes kes kes....
 
Kalu aku igt2 balik. Bende yang aku kenang2kan sgt tu terjadi tak berapa lama sblm aku dan si dia. Bertuttt. Bercinta la korg igt tut apa? Hik hik...
 
Means, aku kenal org tu sama2 dgn aku kenal now the man is my hubby la to be frank kan. Tapi ntah mcm mana, aku tak perasan plak apa2 beza antara sapa2 dlm group tu yang membuatkan aku akan tersangkut dgn selain dr hubby aku skg ni lah.
 
Cuma bila aku dh start couple. Things went diferently. Even parents aku perasan. Because one time diorg kata, we thought you were marrying that guy. Ahaaa, skg dh tau la yg aku rindu saat2 dgn 'that guy'. kes kes kes.
 
Bkn rindu as in aku cinta dia ke hape ke. NO! Bkn.... Tp rindu sbb aku suka berkawan ngn dia. Aku suka his presents around me. Malah aku rasa tak kekok pn kalu bertiga2 dgn dia ngn my hubby skg nih. Mcm the third wheel. Kalu kelah aku kesah. Sbb kalu ngn kelah die je nk bercakap. Hahaha. Tetibe sebut nama kelah. Kelah igt tak masa ko nk ikot aku gi dating aku ngn kuyu lari dr ko? Hiks... Aku sbenanye jaki ngn ko, ko kalu dating ngn awek2 mana penah nk bwk aku pn. Padan muka tak dpt ikot mkn bubur sentosa... ;p....
 
Tak la byk bende yg pelik about him pn.... I mean. Tak lah jauh beza benda yg he treated me pun. He once said to me, if there were a different girl in a group, he would have treated her as is. Means aku ni tak special lah. Ok fine. ;p... Aku rasa kalu org tu bc blog aku msti dia tau aku ckp psl sapa. Hik hik
 
Aku pernah, satu masa dlu, kerja kt Mantin. Jauh la bg aku. 1st job and 1st time lone ranger. Cuma ada fazi masa tu yg aku kenal n rapat sbb dia ex-schoolmate hubby aku. Hubby plak, dia kira menggunakan fazi la as penjaga aku. Kononnyalah. Tapi fazi ni mmg bebetul jaga aku lah masa tu. Kalu takda dia. Ntah jd apa lah aku ni.
 
Mlm2 kt mantin, mmg ler sunyi, selain ada tv jek. Nk2 aku jenis kedekut. malas nk kuar berhibur jauh2. Kekekeke. Tau sapa sms aku mlm2? Hubby aku skg ni ada jgk la tp ada lg sorg...
 
And then ada one time ntah kenapa. Mamat ni, bkn one time jgk. 2 3 kali jgk die dtg. Siap dia ada dtg interview kerja kt tmpt aku kerja. Tu lain cita. Tu kira die cuba luck. Bila dh dpt die taknak. Ala bkn best pn jd lecturer. Pstu masa tu dia kne gi outstesyen. ntah cemana ntah die nk tumpang aku balik. aku pn tak igtla cemana ntah (ingat tp taknak la cita panjang. ehehe) dia dtg kt tmpt aku. n kitrog balik sama2. dlm ati penuh kekonfiusan. die pn siap ckp. die pn confuse kenapa dia wat cmtu. hik hik....
 
and tak berapa lama plak die bgtau aku. hubby aku jeles (tapi hubby aku tak penah ckp apa2 pn ngn aku)..tak tau la sapa jeles ke apa ada org ckp ke. tp org mmg pelik ngn hubungan kitrog. kepada yg tak pelik tak payah la ckp apa2 yek. wakaka. adalah org yg pelik. sbbnya masalahnya. dia kwn hubby aku. dia kawan aku jgk. and dia lelaki. tu yg payah skit tu kot. huhuhuhuhu. tak psl2 aku plak perasan lebih2. ;p. so sejak dr dia bgtau aku tu. aku terasa mcm jarak skit. sblm tu cm tak kisah. aku pn penah jgk dtg opis dia. lepak kt opis dia. mcm ada hubungan. of course la ada. kitrog kwn.
 
i think aku selesa dgn dia because he's like one of my bestfriend. dlm tak diam. ramai jgk yg aku anggap bestfriend. hehehe..
 
org yg aku anggap bestfriend ni bkn la hebat gile. pergh. kawan aku sorg jela hebat kwn org lain tak hebat. bkn mcm tu. diorg ni hebat dlm diri aku sebab dorg dpt menerima aku. aku ni bkn mcm org biasa. sbb aku ni suka ckp lepas. kelam kabut. minah kusut. tak kene gaya org. igt mulut tempayan sbb aku mmg jenis ckp lepas. tak kene gaya org senang terasa ngn aku. aku tau la sbb aku slalu encounter saat2 org terasa ngn aku. n slalu wt aku ase mcm tak best. tp org2 yg hebat2 dlm hidup aku ni. dorg paham aku. wpn dorg kdg2 terasa. tp dorg tau cemana nk handle aku kot. ntah. buat aku ase selese. n cr dorg tegur pn aku boleh trime. tu yg best n slalu wt aku rindu ngn dorg tuh. sbb bg aku. bkn suma bole paham diri aku yg ntah hape2 ni. aku tulis ni bkn sbb aku nk suma org paham aku. nooooo. aku ni mmg ngade2. tp aku sedar sape diri aku. so aku tak expect apa2 dr sapa2. just that. i miss any momment dgn org2 penting nih....
 
so mcm... ntah la. sejak tu mcm menjauh. tp dia try jgk mendekat ngn aku. wakaka. bknlah mendekat apa. kalu dia jmpe aku dia slalu make sure hubby aku ada skali. of course la skg aku dh kawin. serius aku tak tau dia dgr dr sapa ckp or dia rasa sendiri. mcm tak manis la kitrog berdua je like always. tp hubby aku pn mcm tak jeles sgt pn. tp utk mengelak dr jd apa2 yg tak sepatutnya jd kitrog pn mengelak. aku sbenanye lantak pi kau la. sapa nk ckp apa2. sbb tak ckp direct on my face. tp dia la. die mcm mengelak. but i don't know. maybe dh masanya kot. jarakkan sikit hubungan. lg pn berlainan jantina. ehehehehe....
 
sbb dh jauh ni kdg2 jmpe smpai aku pn tak tau nk ckp apa dh. ntah. mcm tak kene plak topik mcm tak masuk sgt plak. yela. sbb kami kn dh 28years old. almost 30 dh. so patut kami lebih matang (walhal suma masih keanak2kan lg. tak nak matang2kan diri) so diam jela. hik hik. bia je die dgn dunia dia. n aku dgn dunia aku.
 
wah panjang plak aku entry psl ko ekk. ko tau ke aku tgh ckp psl ko ni? ehehehehee. tp walau apa pun. aku tetap rindu nk duduk2 borak2 ngn ko. n time2 kite borak2 cm dlu. aku hargai moment2 tuh ngn ko. tak smpt lak nk coret moment2 tu dlm blog ini dlu. time skg ni jenuh plak nk playback2 plak. kes kes kes. apa2 pn thanks for being there for me. thanks for being my friend. and dun forget to thank me whenever i be there for you ek. muahahahaha..
 
ok tu je. entry ni tepaksa di taip dlm masa 2 hari sbb anak2 aku n hubby aku jgk meroyan kn perhatian aku. huwarghhh. ok babai

 

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009