Apa Salah Mereka?

Aku tak faham kenapa perlu disiksa macam tu sekali budak2 yang tak tahu apa2 ni. Umur baru 3 tahun. Apalah yang dia tau. Kencing pn masih dalam seluar lg. Bkn sekali. Budak 2 kali cerita-cerita budak2 mati dibunuh, didera, dirogol macam yang aku dgr kt tv tadi. Menyesal aku tertengok wajah arwah yang sgt kerdil itu dengan penuh kesan lebam luka. Astarghfirullahalazim...............Tak tahan betul aku tgk...

Dah macam2 kita dgr dan lihat. Tapi macam takde yg insaf. Adalah, orang mcm kita kalu boleh takmau jd mcm tu. Tp masih ada yg pandang tak pandang je benda2 mcm ni. Malah ada je yg buat lagi dan lagi.

Aku bukan fikir balasan Allah diakhirat nanti. Itu aku tak pelik. Sedangkan aku sendiri commit dosa selalu. Tak boleh nk elak. Nafsu mengatasi segala2. Tapi yang aku pelik. Die takda mata hati ke org2 ni. Baby yang comel mungil mendamaikan hati. Setiap kali pandang pasti nk peluk. Nk cium. Nk sayang. Bila dia respon pada kita, dan die pun tunjuk sayang pada kita. Tak ke kita terharu, tak ke kita rasa bahagia? Bukankah semasa kita menabur kasih sayang, memang kita mengharap kenikmatan kasih sayang dari anak2 kecik yg tak tau apa2 tu?

Kalu mata hati die dh buta tu lantak dia lah. Mmg patut rejam smpai mampus. Baling dlm lubang tanam je hidup2 org2 mcm ni. Huh! Tapi budak tu. Budak tu tak bersalah....... Erghhhh. Yg tv plak dok sebar gmbar budak tu. Erghhh. Kesian kt arwah. Tunjuk jgk kesan contengan arwah kt kertas. Adoiii. Aku ase mcm nk pegi kt arwah nk peluk arwah.... Smpai nama dia pn aku tak tau. Sbb aku tak boleh nk concentrate cite tv tadi. Hati aku dok emo emo emo. Huhuhu

Apa2 pun aku sedekahkan Al-Fatihah kt arwah. Moga rohnya dicucuri rahmat. Dan 1 hari azab dan seksaan yg arwah terpaksa tanggung akan dibalas setimpal di dunia mahupun di akhirat. Amin......

Sedutan berita tv3 tadi, ada seorang budak berusia 3 tahun, mati selepas didera dan dirogol oleh teman lelaki ibunya yang berbangsa Sudan. Lelaki itu menjaga budak itu ketika ibunya yang bekerja sebagai seorang Setiausaha keluar bekerja. Ibu kanak2 itu baru berusia 24tahun. Dan kanak2 itu mati setelah ibunya bergegas mendapatkan rawatan kerana anaknya didapati lemah dan terkulai. Manakala lelaki berbangsa Sudan itu duduk serumah dengan wanita itu datang ke Malaysia dengan menggunakan visa sebagai pelajar. Walau bagaimanapun, lelaki itu hanya menuntut selama sebulan di sebuah Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Wallahualam...

Comments

Ida Chan said…
dorg nie sakit! sakit otak
Siti Fatimah said…
tu laa....huhuhuh..cedih laa...
Akub's said…
walaupun yg wat jahat tu adalah lelaki sudan, tapi aku nak salahkan mak dier tinggal serumah tanpa ada ikatan sah.
Siti Fatimah said…
btol tu..tergamak die tinggalkan anak die ngn lelaki tu...

tp aku ase mcm sumthing wrong...

contoh -
1. kalu kite kene ragut = kita cuai.
2. mcm kes ni, anak die mati kene rogol sbb die salah tinggalkan anak die kt org yg tak boleh harap. wpn bkn die buat, tp sbb die tergamak tinggalkan..

kire mcm...pelik nye. org yg jahat tu mcm tenggelam tak salah.. mcm..wpn mmg dorg salah.

tp tulah dunia skg. kita kene sentiasa berwaspada.. sbb bila dh berlaku malang tu.. satu sen takleh nk ganti balik...

huhuhuhu

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan