My Medela Breastpump

Igtkan utk Shahril. Khas ni utk Shah je nih. Hahahaha. Kalu nk komen komen je kt post ni atau kt blog. Takyah nk tanya2 direct. I ni kn pemalu. ;p
 
Malu, malu jgk. Tapi tulis blog tatap tulis jgk. Besela tu. Hehehehe.
 
Cmni. Hahaha. tetibe. Sbenanye apa aku nk cite?
 
Aku purchase medela mini electric plus aku tuh aprox 2 years ago. Firdaus pn dh 2 tahun 3 bulan. Aku bli tu masa aku pregnantkan dia 7 bulan. So dh 2years plus plus plus la. Ikotkan agak berbaloi baloi jgk la bende tu. Alhamdulillah. Tp time firdaus kira smpai dia 3 bulan je aku berjaya fully breastfeed dia. Tp dh start campo2 la jgk. Mcm2 susu dia taknak. Kira tak brape nk fully jgkla. Tp mendapat jgk la die minum susu perahan aku. And hafiy ni dh nk masuk 5 months aku mmg fully breastfeed. Alhamdulillah. And i'm still struggling mcm nk nangis nih. Huhuhuuhu. Mmg fully yang tak pernah campo apa2. Alhamdulillah.
 
So dalam pada itu aku mendapat berita, mini e aku ni sbenanye bkn utk heavy duty. Siap td aku call medela clinic nk tanya cmna nk purchase pump baru dgn trade in pump sedia ada ni, dia ckp mini e bole pump 4 times a day je. Aku ni dh guna bertimes2 ni apa cita. Huhuhuhu. Tak kisahla tu. So sbb tu antaranya membuatkan aku terpiki utk membeli pump baru. Dan yang paling aku mampu and affordable. InsyaAllah lepas beli aku takda la ase semiskin lepas aku bli keta aku dlu tuh. Hihihi. Itu leisure in excelence. Ini performance in Excelence....Aku nk bli Medela Swing. Sbb aku penah test. And aku suka cr perahan dia tu. Huhuhuhu.
 
Siap aku nk join kutu mybreastpumpshop. Tapi mcm smpai skg dh bape hari ni. Still takde brite plak. Aku plak dlm emergency nih.
 
Emergency itu ialah. Pump aku dh tinggal sebelah je. Pergh struggle gile mini e aku ni kan. Dr ada 2. Pastu struggle berkali kali aku pump... Pstu skg 1 dh pecah. Kesnya hubby aku terjatuhkan. Aku plak dpt idea sterilize pump equiptment aku dlm fridge. Sbb senang ada tmpt simpan skali n bole bunuh kuman. Skali kn kalu dh simpan dlm tu dia jd keras. So kalu jatuh mmg mudah pecah.... Huhuhuhu...
 
Aku pn tak tau nk marah hubby aku ke tak. Dia pn tak ase bersalah sgt. Sbb dia tau aku nk bli pump br. And aku dh call medela klinik dia ckp kalu tak dpt suma parts pun bole trade in. So skg maknanya aku bebetul nk trade in la kn?
 
Tp aku tgh dlm dilema. Sama ada aku nk purchage breastshield baru. Rm25 je kt fabulusmom. Ataupun bli pump baru n trade in yg sedia ada ni...
 
Ntah la. Aku pn tak tau... Patut ke tak patut? Adoi tak tau la nk piki cemana. Adoi adoi....

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

beli je yg baru.. leh guna tuk anak no 3..

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan