Summary Bandung

Hai Kawan-kawan. Korg rindu aku tak? Hehehehe

Sori entry ni tidak bergambar yer. Gmbar kt rumah. Aku cite secara random jela mana yg aku igt. Hihihii..


Hari Jumaat.
Kami sefamalia bangun sekitar jam 5. Aku bikin brekpes utk anak2 dan suami berupa roti tuna dan roti telur rebush. Kemudian kami mandi dan solat shubuh sebelum berangkat ke rumah ibuku. Hari cuti, jadi ibuku cuti. Kakek ku, eh adik ape ek. Hoho. Adik ku juga cuti. Jadi mereka bisa ngantarin aku ke kantor polisi. Wakakakak. Enggak enggak. Mereka ngantarin aku ke Airport.

Tepat jam. Aisey aku tak igt timing daa. Yg psti smpai bandung dlm pukul 12 tengahari waktu bandung. Kira kiranya waktu malaysianya pukul 1. Gitu. Dan diorg ni kul 12 dh Jumaat time dh. So supir kami kabut solat jemahatnya. Waduh waduh. Kasihan sekalik. Ekekekekek.... Aku ase bedosa gile kau. Tp apa nk buat. Masa smpai tu kelam kabut dgn firdaus demam lg. Dengan hapiy berdukung. Dgn beg2. Dgn jetlag lg. So layannn jela.

Kami terus ke hotel. Firdaus dh demam 2 hari sblm pergi lagi. Tak tau kenapa. Nk kate tumbuh gigi tak tumbuh2. Tp sbb aku berjangkit, aku bole la explain bentuk demam die tu. Die mcm sakit tekak, bengkak kt leher. Gusi berdarah. Dh pi klinik. Doktor bg ubat jelah. So masa pi tu mintak skali ngn ubat aku, hubby n hapiy. So senang kalu kami berjangkit. Last2 aku yg berjangkit. Hapiy pn, tp dia ok skit. Sb die pn aku bg ubat, aku2 skali mkn ubat. Pstu breastfeed lg. So hapiy cm tros baik. Aku smpai rini de lg. huhuhuhuhu...

Smpai hotel, kami siap2 smyg. Tros keluar pi mkn padang. patu pi factory outlet. Hari pertama. So aku ckp ngn hubby takyah bli apa2. Nnti dh 2 3 hari kt sini br bli puas2. hohoho. Lgpn brg2 die kurang menarik aa.

B4 aku dtg, ada la 2 3 org kwn2 bandung aku bertanya2 nk bli baju2 kt kidsbranded tu. aku tanya dorg. eh bkn kt tmpt korg lg murah ke. pstu die ckp sini dh outdated. so aku tgk mmg dh outdated. kain tak sdp. lepas tu outdated. lepastu kain pn dh worn out. huhuhu. lepastu lg aku bwk henbeg. hapiy mmg berdukung. die br melangkah setapak kedepan. setapak ke belakang. setapak ke sisi. eh mcm poco poco lak kn. ahahahaha. aku pn klaka mamat tu. tp sbb aku demam aku tak amik le video. bia aku abadi kan dlm memori usang aku jerk la. ahaha.patu firdaus demam, die mmg tak larat jln. masa nk dukung die tu mmg #%@#^$&^$&* jela dlm ati. tp saba saba sbb die demam kn kesian. bila aku dh demam br la aku phm perasaan die. dgn aku aku skali ase nk kene dukung. huhuhuhu...

kire hari pertama kami tak jmpe jem yg amat lg la. tp sbb kt sini sume one way. nk pi satu2 tmpt tu mkn masa. so kami cm tak kemana2 tau2 dh mlm. time mkn pn mcm dh strict sgt. sbb kami sewa van dr 9pagi - 9mlm. so tau2 dh kul 8mlm. nk balik otel lg mkn sejam lg. so mcm. tak smpt nk ke mana2 sgt. huhu... sgt susah. unless kita travel by kaki. which is difficult and nonsense sbb bwk henbeg kn. huhuhu

pstu balik otel tdo. mmg takde bli ape pn. cuma blanje baya otel ngn transport = van tu la. so habis hampir 1juta rupiah di situ. hua hua hua hua.....

haaa ada kejadian. masa lepak2 kt factory outlet tuh, masa tu dh tak larat nk bli apa2 dh. jem kepala otak. skali hubby nmpk ada org jual lukisan. murah jela lukisan tu. RM50 dpt 2 ke RM50 1. cmtu la. which ever it is, still murah lg la kn. Tp aku mcm sceptikal nk bli hari pertama. Aku cm nk tgk2 dlu tmpt lain.

Ok la aku end hari pertama kt sini je.

Dlm gembira2 kita msti dpt 1 brite sedih kn? Huhuhu. Aku br dpt 1 brite sedih. So takde mud nk teruskan story.

Ada debit advise kt bank aku RM217.14. Tak tau kepada siapa, atau untuk apa. CIMB ni plak bodoh. Erghh.

Ok lah aku nk pi call cimb smpai diorg jwb soalan aku. nnti2 jela aku smbung... Kalu aku tak dpt sambung nnti aku up gmbar kt fesbuk ek.

Basically takde apa2 sgt aku borong. Sbb aku ngn hubby susah nk bergerak. Sbb 2-2 kene bwk henbeg. Smpai tensen2 mendukung anak sambil berjalan.

Walau apapun aku ngn hubby amat menghargai masa kt sana. Kami mmg enjoy se enjoy2 nya. Tgk anak2 yg hepi. Hapiy mmg eksited la. Dan firdaus dlm tak larat pn masih boleh tergelak dan tersenyum. Ianya adalah kenangan yang terindah dan amat bernilai... Alhamdulillah..... Cuma takleh shopping jela. Tp takpe. Bole simpan duit. Wakakak...

Byk kitrog bwk balik balik. So duit tu akan guna utk raya. Since najib dok sebut2 utang sana sini. Cm takde ura2 nk dpt bonus. Jd ada la duit utk raya. Kira ok la kn... :D

Tenkiu hubby..... Sonokkk sgt pi bandung..

Tp sedih sbb apaa niiii. Standing Inst apa kejadah ni smpai 200 lebih. Huwaaaa.

Ok aku nk pi berkabung sat. Huhu

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

AZREN said…
wahh best nyer family trippp...
bile la i nk merasa..

nnti upload la gamba byk2...hehehe
woot woot.. makcik situt, takat sejam pun kena jetlag ka? hikhikhik.. eh panas tak kat sana? mana panas, mesia ke sana?
Siti Fatimah said…
ahahah..ampeh ko mimah. ko perli aku ke..ahahahahahahah..

bandung sejuk skit dr mesia. kalu kt mesia ko tggu org 2jam. ko sure ase nk ketuk2 kepala org tu ngn tapak kasut ko kn. eh takyah 2jam. setengah jam pn ko dh leh melenting. tp kat sana. ko tggu org 3jam pn ko boleh relek sehat walafiat je. siap boleh senyum lg.

tp takdela sejuk sgt.... dorg kata mmg skg ni dh panas skit.. :D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan