Kami Ke Teluk Batik..

Tarikh: 26 June 2010
Venue: Teluk Batik
With Hubby, Sons and PIL

Sangat tak dirancang pun planning ke teluk batik ni.

Mula2 nk hantar barang dekat Sitiawan. Lepas tu igtkan nk lepak2 kt Lumut je shopping2. Sebab mmg dh janji ngn org kat Sitiawan, nk dtg sana time balik kampong, so tau mak mertua aku jenis suka shopping2. Bwk la dia skali. Pak mertua aku plak, kan 2 tahun lepas die eksiden, so angkut skali bersempena die br je boleh jalan nih.

Kesian jgk la org tua tu, kene paksa jalan sana sini, yelah, takkan nk dukung plak kn. Tp org tua tu mmg kuat smngt. Bila die penat, die duduk. Takde masalah, sbb dekat Lumut / Teluk Batik, ada byk kusi. Cuma kt Teluk Batik kusi kene sewa RM2 1. Hahaha. Cm ampeh kn. Tp ok la, boleh kami2 suma rehat2....

So pg2 kul 9pagi kami kuar rumah. Igtkan nk kuar kul 8, dh tu kul 8 br bgn. Ho ho ho ho. Pstu mandikan anak2 tros siap2 kuar. Awal jgk tu. Bese kul 10 pn tak mandi lg. Ho ho ho...

Smpai Sitiawan dlm kul 10am cmtu. Carik2 tmpt. Cm scary skit masa ni. Tgh carik2. Skali minah tu call aku, dia ckp, dia dh nmpk kete aku. Uiks, aku tak bitau pn aku naik kete apa. Die ckp terus nmpk bangunan kuning. Aku cm, uiks, suma bangunan tepi aku dia tau, so betullah dia nmpk aku. Aku ase instinct minah tu kuat, tu dia tau aku yg mana...

Pas brg. Off we go to Teluk Batik....

Tapi, memula mmg plan nk pi Lumut, tp sbb hubby ase mcm takde apa kt Lumut, bkn bleh mandi pn. Tu dia search2 skali jmpe Teluk Batik. Pstu igt lepas Sitiawan nk pegi Teluk Batik. On the way tu lalu Lumut, tmpt jeti nk pi Pangkor Island tuh. Apalagas, mak mertua aku tgk, dia ckp. Eh mcm best je. So singgah le situ....

Sonok org tua tu jln. Tak bli pn sbb mahal. Aku pn seronok jgk. Sbb br gaji time. So nk mkn apa, nk bli apa. Hubby aku ok je. Kalu tak tu piki 10kali. So cm mmg takdela lapa. Br pukul 11 cmtu kn. Sbb before kuar, kitrog smpt brekpes. Lgpn ada bwk bekal nasi lemak, air teh o ngn milo lg. Tp aku ckp, jom kita mkn dlu. Hubby siap suggest. Jom mkn nasi ayam kt dpn tu.

Apalagas. Pucuk dicita ulam mendatang. Hahaha. Pstu hubby pi toilet, so die soh aku yg order. Aku pn slumber. Nasi ayam 4. Air kelapa 4. Skali amik ko. Air kelapa dlm buah tu. Igtkan dlm cwn. Huhu. Igtkan tak abis. Skali abis. Tp 1 mak mertua aku dh soh pulang. Kejam kn mak mertua i? Huhuhuhu. Sib baik org kedai tu nk terima. Terasa time ni aku kanak2 ribena, ada ibu bapa. Hahaha. Yela slallu2 jln2 aku la parents. Ni bwk parents, terasala ketidakmatangan itew. Ehehehe.

Habis tau air tu 3 kelapa muda, 1 air sirap. Sbb masa tu mcm dh panas2 gk la.

Encik hubby tgh suap pedaos minum air.

Lepak2 sambil tggu mak mertua tgk2 brg. Kt jeti Lumut. Abaikan muka i yg mcm tak siap tuh. Warhahaha

Habis mkn, tgk brg lebih kurang. Mahal mahal mahal. Ikan bilis sekilo RM25. Gilos. Bli kt pasa mlm RM9 500gram. Yela masa tu la aku piki gitu. Pstu racun2 mak mertua aku ckp mahal2. Dia pn tak bli...

Pstu igt dh boleh pegi teluk batik dh. Skali tak buleh. Ho ho ho. Mak mertua aku soh hubby singgah mana2 kedai lain katanya. Ahaha..

Skali jmpe plak, tros singgah. Aku pn bli gk jajan2 skit. Yela nk lepak2 pantai. Siyes aku tak bwk bj. Sbb dlu penah konon nk mandi pantai beriya bawak bj skali tak mandi. Aku igt, mana ada dh pantai best dh kt mesia nih. Gila punya blur lah diri ini kan. Hahahaha.

Pstu lepas dh bli belah lebih kurang. Jgn tak tau mak mertua i. Tu br Fasa 1. Dia mmg akan ada byk2 fasa. Dh tau dh dia mmg suka shopping2. Tu yg tak rugi bwk tu / ajak jln2. :D

Pstu smpai teluk batik dlm kul 1230. Bese 1230 pm cmne keadaan? Panas kn? Terik kn? Mmg kt parking tu terik gila tak tahan.

Skali jejak kaki kt pantai. Eh apsal sejuk nyaman.


Tuka bj anak2. Pijak air. Eh apsal sejuk. Tidakkkk.


Tros hubby Tanya. Bj i u bawak kn?

Bj ada, tp seluar takde. Hubby tros @$!@%$%&%&%$$@#..

Hahahahahahahahaha. So alamatnya, mandi kt bibir pantai jela. Sgt jeles tgk org berendam2. Main banana boat lagi. Hubby lg la, tak puas ati je. Hahahaha..


Masa ni permulaan ase air dia. Huh sejuk nyaman...

Sonok mamat ni jmpe air. Angin sepoi2 je. Ombak pn tak kuat.

Die takmo kasi kita pegang dia dh. Huhuhu

Abg main mcm puteri lindung bulan je. Hahahah. Adik yg eksaited sgt. :D

Suasana. Ni tghari buta ni. Tp tak nampak terik pn kn? Sgt best.. Percayalah...

Sgt tak larat dukung2 dia tak bg terjun masuk air. Siap dh ada adengan minum air laut suma. Uhuk uhuk. Dgn mama tak bwk persalinan. Ajak dia main pasir. Pekakasan main pasir pn tak bwk. Hohoho. Bole kata pantai dia bersih..

Disebabkan manusia itu takmau mandi, abah terpaksa buat tindakan agresif = CAMPAK DIA DLM LAUT.

Tapi dia tak nangis, cuma die keluar balik. Budak2, dia suka kot kita bwk dia mandi pantai. So sgt tak cranky.. :D

This kid, he is enjoying every moment. :D

Abah pun. Sgt enjoy... Manalah mama tak hepi gila.. :D Eksaited gila smpai nk pegi lg.. :D

Tgk, masa ni aku nk snap. Snap cpt2 tros. Hapiyyy jgn la mkn pasir.. Hahahaha

Tadi suasana belah kanan, ni belah kiri lak... :D

Pstu lepas dh mandi, sbb hafiy siap mkn pasir bagai. Punyalah eksited nmpk laut. Adoihai. Dgn tak bwk pelampung, konon nk bli, tp tak smpt. Firdaus lak pengecut. Sebijik perangai pakcik dia, adik aku si zayed tu. Mmg tak risau la, sbb main air kt gigi2 pantai je. Si hafiy dgn merangkak2, jalan jatuh2 tu die kejar air. Siap tetelan2 air masin. Lagi dia suka. To tell you the thruth. IT WAS REALLY FUN!

So lepas2 bersihkan anak2, mak mertua aku ckp. Mak nk lepak sini kejap boleh tak. Seronok la. Igtkan, die bosan sbb kitrog mandi die lepak je kt tepi tuh. Oh lupa sblm mandi aku ngn hubby smpt mkn lg. Mak mertua aku pelik. Korg ni td mkn nasi ayam. Tak smpai sejam mkn lg. Hahaha. Well, ktorg mmg cmtu. Sbb tu kene masak. Makan luar mau, lunch je smpai 2 3 4 kali. Bayangkan lah kn.

Pak mertua aku pn join. Sedap agaknya tgk anak2 mkn. :D....

Pstu kitrog lepak2 la tepi pantai tuh. Dlm kul 3pm. Br gerak balik. Mmg mcm best, sbb sejukk je. Tak panas langsung. Balik parking tros panas gilers. Berpeluh2. Td tak berpeluh pn. Time nk balik ni br cm ramai org. Td cm tak penuh sgt. Aku cm nk ckp je. Korg tak tau, sini dr kul 12 lg tak panas. Best. Hoh oho.

Lepak2 sambil makan jajan. Bilik air pn siap tmpt mandi semua.

Banana boat yg hubby terasa sgt tak dpt naik. Next time i nk naik ni, psti kan u bwk bj! Hahaha. Okeh okeh.

Me and my sons. :D

Mak mertua aku tgh menikmati pemandangan...Nmpk mcm dia bosan kn. Eh tak, dia yg ajak lepak lama2 lg. :D

Masa Hubby tgk gmbar ni balik, Aus, atok dh tua Aus. Takpe, dia tua, tp die msti hepi ada anak mcm u. :D Tsk tsk...

Dia ni sgt ceria thru out the day. :D

Tgk org tua ni, org siap2 nk balik. Dia br la nk mkn. hahaha. Nmpk sgt she is enjoying the moment. Lari skejap dr dok umah yg asek pikir nk mkn mkn dan mkn.

Tros aku cadang kt hubby, nextmonth balik kampong kita pi lg. Mak mertua aku pn, mak nk ikot. Nnti kita buat BBQ. Nnti kita ajak ni ni ni ni dan ni. Aku pn. Eh beday Firdaus lah.

Aku dh nak ajak kengkawan suma skali. Ewah. Eksaited gila kn. Hehehe. Lepas ramai2 tepi pantai. Kali ni aku akan pastikan kami akan kuar lebih awal dr tuh.

Kami plan nk buat BBQ. Cm best je kn.

Sapa2 nk join. Mai lah. Kita ramai2kan mejelis. Tp tgh pening. Bila aku nk bli kek nih. Jumaat mlm dh nk balik kg. Pg2 Sabtu dh tolak pi teluk batik. Hehehe. Mgkin BBQ je kot takde kek. Hehehehe..

Ok now, enjoy the pic. Phewwww... :D

Siap2 packing, dan pulang. :D
So kengkawan, kalu ada yg nk join aku sila roger. Mmg kompem 31 Julai 2010. Kami akan ke sana lg. Kali ni dgn bekalan yg mencukupi. InsyaAllah... Moga Allah makbulkan keinginan kami. Amin..

Adios. :D

Comments

misshannan said…
ooo...mcm tu ka....seronok mak mentua ko eh....dia yg nak lepak sebenarnya situ...dah lama takpi pantai tu....sekali sekala bwk kena angin pantai menarik gak no...nasib baik anak2 pun ok ....syok2
Siti Fatimah said…
jom pegi next month.... kami nk buat BBQ... :D
Ida Chan said…
best tgk korg. tp aku xle janji nk g. asal weekend je ade mcm2 plan. lg pun bajet ketat skit skang. tp xpe...korg plan dlu. mane tau kot2 aku bole terjoin pulak kan... ;P
Siti Fatimah said…
ehehehe.. ok....:D.. no problem...
AZREN said…
bessssttt...a'a mertua tu dlm gamba nampak mcm happy n relexx gileee...heheh sempoi la pakcik!!!

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan