Kedekut

Kedekut - berpura2 - hipokrit.

Aku mengaku skg ni aku adalah semua tu. Aku kedekut pada sesiapa pun bc blog aku. Aku berpura2 baik dpn org yg aku tak suka. Aku hipokrit. Di mulut lain. Di hati lain.

Aku pantang org kutuk aku kt blakang. Dpn2 manis. Blakang2 benci aku. Takleh trima aku. Even mcm takleh trima aku as fren langsung. Dpn2 mcm respek aku. Blakang2 hanya tuhan yg tau.

Hubby aku ckp. Kutuk2 blakang tu biasa lah.

But not me.

Itu pantang aku. Dan smpai mati aku takleh maafkan. Smpai mati dendam dan sakit hati ni aku simpan.

Dan aku terus bersandiwara. Aku terus kedekut dan berpura2. Sbb dendam aku bkn makan tahun, tapi makan smpai akhir hayat aku. Who knows.

Mcm kau bagus sgt tak pernah buat org sakit hati?

Well aku tau kekurangan aku. Aku tau aku tak sempurna. Aku tau aku mulut jahat. Mulut lepas. Aku tau. Aku boleh terima.

Tp org2 yg buat aku dendam dan sakit hati tu, sedar ke kekurangan diorg? Tau ke diorg telah melukai hati aku? Alah, aku tau, diorg pn tak kesah. Lantaklahkan. Siapa la aku ni kan.

Hati diorg je aku nk kene jaga?

Keikhlasan? Huh, dh lama hilang!

Sbb tu aku amat hargai SUAMI AKU. KAWAN BAIK AKU. ANAK2. MAK BAPAK AKU. sbb tu aku tak mau jauh dr mereka.

Sebab tu aku takmau outstation.

Berada dgn org sebegitu 24jam tanpa henti, adalah seperti berada di dalam neraka.

Ckplah 8 jam sehari. 5 hari seminggu.

Blah hah!
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

sabauuuuu!! banyakkan mengumpat, eh! baru la lega..heheheh
Siti Fatimah said…
takpe. aku luahkan kt sini pn dh lege. time kasih mimah sbb sudi bc. eceh... ;p...
hamas said…
ko luahkan jer kemarahan ko kat Israel..nk wat sepanduk pun xper...lg puas hati...he3
Siti Fatimah said…
eh takde keje aku. kene tembak lak kang. kalu bole mati syahid sbb luahkan perasaan patu kene tembak ok gk. muahahahah

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009