3rd Day Bandung

Ok kali ni bergambar. Tp aku tak letak byk. Kalu korg nk layan. Layan gmbar kt fesbuk yer. Heheheh...

3rd day adalah hari paling seronok..... Dan penat..... Dan gaduh2 manja... Ekekekekek.....

Aku ngn hubby aku mmg cmtu. Kitrog cm takleh bersama2 24jam telalu lama. Tak tau nape mcm kene sumpah. Masa honeymoon dlu pn cmtu. Sure gaduh2 skit. Wakakaka. Tp kalini dh pandai cover, control. Nak2 bejalan ngn org ramai. Siap time nk balik tuh bole ngumpat couple lg 1 gaduh. Wakakak. I mean, mgkin dh matured skit. Emosional pn kurang...

Mmg aku penat. Sbb aku ngn hubby tak putus dokong anak smbil berjalan. Sbb Firdaus mmg langsung taknak jln. Hari pertama ok lg. Hari kedua tahan lg. Hari ketiga dia still mcm tu mmg sgt menguciwakan okeh... Tapi hikmahnya tu la aku ckp. Hubby jd sgt penyabar. Die tak mrh pn Firdaus atau debik Firdaus. Sbb dh masuk state kesian, lama sgt sakit. Tp adala time2 die nk main2 ngn anak couple lg satu tuh. Tapi time tu sgt minimal n sgt sedikit. Lepas tu die became a clinger balik.....

Ok, hari ketiga kami pi Tangkuban Peharu. Iaitu tapak gunung berapi. Bau sulfur eh sulfur ke, kalau belerang. Mmg menembusi lubang hidung kami sepanjang masa di sana. Cuaca takdela sejuk mana. Mcm Genting Highland lebih kurang. Tapi manusia, masyaAllah. Ramai nk mampus. Smpai naik kuda pn jem.

Ok gmbar skit je. Tu pn smlm aku layan jgk bende ni, aku tak basuh pinggan, tak SMYG ISYAK! smpai pg sbb aku tertidur. Agaknya badan tak brape nk adjust lg. Still penat lg kot. Huhuhu.... Yela ase bejln 100km ada asenye dlm masa

Masa ni br nk betolak kuar. Dlm kul 9 lebih cmtu. Kira destinasi pertama Tangkuban Perahu..

Masa nk pi Tangkuban Perahu ni ase cm ok lg... Tp smpai2 dh penuh gila org... Masa nk balik, jem nk mampus. Jln lak pusing2. Aku yg cm pening2 tros naik demam... Huhuhu. Firdaus mmg awal2 die cm badmood. dh malam2 org nk tutup kedai dh br la die nk start ok ngn org...

Perhatikan muka Firdaus yg monyok. Hubby kene dukung dia naik dan turun bukit. Hohoho. Kira kitrog ni berada kt kawah tertinggi. Kawah Ratu nama dia. So plan nya, kene jln kaki turun kawan terendah. Ada 3 kawah bole tgk. Kita Tangkuban ni tmpt Gunung Berapi tp dh pendam la. Tp still ada Hot Spring suma. And kdg2 ada berasap2 jgk. Cuak gk... Kalu tetibe die meletup. TP manusia. Ya Allah mmg ramai. Nk jln pn bleh jem. Dh la org indon ni jenis bwk kete rapat2...

Family pic bersama Kawah Ratu.... Takde apa pn kt sini. Pstu aku cm tak larat giler, pening giler. Ajak hubby balik van je. Sape nk pi jln kaki turun kawah bawah sukati. I tak larat dh. Tp last2 suma pn tak turun. Suma pn ikot naik van. Mana tak 30minutes walks. Gilos ngn org ramai ngn bukit2. Tak tahan
Nice pic kn? Tp tu la hapiy nmpk perut la plak. firdaus takmo pandang camera. huhuu

Ni masa balik dr Tangkuban Perahu. Kami mkn kt Kg Daun. sini suma mkn stok ala2 org kaya. Tp dia stended2 mkn kt Secret Recipe jelah. I mean, takde la mahal sgt.... Tp aku ngn hubby tak bape boleh layan mknan Sunda / Padang diorg. Tp western food diorg bleh tahan. Aku suka. Air diorg pn sgt spesel. Huh igt balik ase nk repeat. Gmbar makanan aku tak amik, tp kwn2 hubby aku amik, tp diorg ni lembab skit up gmbar. Nnti diorg dh up gmbar aku share ek. insyaAllah....

Budak yg pandai senyum tu nama dia adam. Die ni tak sebaya ngn firdaus, beza sebulan je. Die lahir ujung bulan 6. Firdaus lahir ujung bulan 7. Dia pakai pampers lg. Hik hik.... Ni firdaus br nk warming up, besela die dh petang br nk happy2.... Hapiy kt blakang tu tgh mamam. Mamat ni suap la apa pn. Takde hal. Sakit perut pn tak pernah kt sana. Alhamdulillah.... Firdaus je lemah skit. Tp takde sakit perut gk. Cuma demam je. Tu pn bwk dr KL virus demam. Smpai aku aku skali kene demam mcm die kene tu. Huhuhuhuhu.....

Ada lg gmbar korg tgk la kt fesbuk aku ek. Aku dh up. Nk up 1-1 cm tak smpt la.

Ok balik dr mkn kt Kg Daun, kami pi Toko 3. Borong jeans. Aku bli 1, hubby bli 1. Masa kt sini tak amik gmbar sbb masa suntuk. Smpai kul 5. Kul 7 dh kene balik van. Pstu bli la Tshirt sorg 2 3 lai. Takdela murah. Tp jeans bole tahan murah. Aku punye dlm RM50 - 60 cmtu. Hubby punya mahal skit RM150. Ho h oho . Tp kalu ikot rege kt mesia mau RM 3 4 ratus hubby punya. Nk bli 2 3 tak kenan design lain. Takkan nk bli design yg sama je kn. So bli la sorg 1. Pstu tshirt pn dlm RM19-25 cmtu. Kire ok la......

Lepas pi Toko 3 kitrog pn ke Cibaduyut. Budak2 ni dok gelak2 sebut Cibai Duyut. Hampeh. hahahahahahahahaha... Ternoda kami2 yg perempuan yg tak reti cursing ni. Hahahah. Konon...

Ptu balik otel tdo. Aku 2 hari tak mkn mlm. Sbb asal malam menjelma aku pn demam. Hubby kuar pi mkn ngn kwn2. Pstu ada sorg mamat ni die minum air Ha ha Seman. Siyes nama air tu air Ha Ha semam.... Pstu sendawa terasa ada tempe kt tekak. Hahahah. Mmg haha semam btol air tu.. Hahaha. Nnti aku cite apa terjadi hari ke 4, which is hari pulang. :D

Ok tuje, sekian utk hari ke3. :)

Comments

Ida Chan said…
ko letak gmba byk kt fesbuk ek?

jahat!

opish aku block fesbuk tau..
kata borong jeans.. beli le banyak2.. beli 2-3 tahun..hehehe
misshannan said…
banyak giler gambar kat fb...sampai aku skip2 tgk..

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan