Hafiy yang demam

15 Mac 2011
4:28 hafiy bgn merengek2 cm bese nk susu la tu. So aku pn mntk hubby wtkn susu. Didn't suspect anything really. But I do really need that sleep coz too much effort at the office and at home. Baru nk masuk selasa, dh ase xlarat sgt...

He's still didn't sleep after finish his bottle of milk. So I tepok2. He's shouting though which inparticularly weird! Something must be wrong.. After a few minutes he's sounded weird so I get up from laying down. I sit with him on my lap. And he vomitted on me, 3 consecutive times. Seriously, mmg sgt pelik. So dia mengamuk sbb die nk tdo lg. Lepas dh cuci dia sket and tuka bj sume, he complained bout head ache.dia ckp sakit kt kepala. So urut2 n tepuk2, tanya nk susu ke tak geleng, and he keep saying "mama sakittt" dgn lemah skali. Hati ibu mana la tak luluh dgr? Hafiy mmg xpandai ckp lg, so sgt positif ckp dlm hati ni nk amik upah pandai ckp ke ni?

Tgk jam masa dia dh telena dh kul 615, so nk kalihkan dia, nk siap2 p keje. Sbenanye dh agak lmbt. Plg lmbt boleh bgn kul 600 am. Skali dia xbg kita bgn lak. So decide nk cuti bwk dia p klinik. Hubby pn bgn nk siap2 p keje plak. Since hafiy mnth lg, dia siap2 pakai bj ajak p klinik. Umah kitorg kn pedalaman, mana ada klinik dekat2 kiri kanan jem lak tu. Aduiyai..
Last2 pi klinik gomen. Doktor bg ubat demam, ngn ubat batuk n selsema. Antibiotik mmg xbg kalau 1st time p klinik besenya sb xelok kot. Lgpn suhu hafiy xterok dlm 38 je.

Blk bg mkn ubat, dia hilang sakit kepala dia main jap ngn abg dia. Abg dia tak p skolah lgpn tgh cuti skolah. And hafiy xmkn xminum susu. Skada minum air msk n mkn ubat. Ada la skit2 aku suap telur rebus yg putih tu n mkn nuget secubit. Dia mcm xleh bau makanan nnti dok pegang hidung pstu muntah.

Mlm tu pn sama smpai kesudah xminum susu. Aku dpt brite, meeting aku diawalkan hari jumaat pttnya mggu dpn. Aku kene kumpul bhn dr agensi tp ada yg xbg lg. So aku kene dtg kerja nk settlekn bendelah tu. Esok dh rabu. Kalu aku cuti takkan khamis la br nk pungut nk print. Itupn kalu hafiy ok kalu xok? Sbb dia makin lemah ja. Yela xmkn.

Hubby pn dia ada projek apa ntah mmg tgh busy gila. Wiken haritu pn keje. Dia ckp projek psg kabel. Bkn tahun lepas dh psg ke? Bape kali nk psg? Itu yg tahun lepas punya. Dlm hati ooo tp dlm pd tu sj je dok 3G nk pstikn die btol2 p opis. Besela pmpuan. Ekekekekek

16 Mac 2011
Aku nekad bwk hafiy p opis. Aku nk kua umah dh kul 615am. Sbb nk bwk kete kene kua awal skali firdaus bgn lak. Nk xnk kene siapkan dia dlu psl die dh meronta2. Xnk bapak dia uruskan. Pstu nk hntar firdaus p tadika, skali tadika xbukak lg. Tunggu punya tggu 650 br nk gerak p opis. Tu pn dh nyaris nk bwk firdaus p opis skali.

P opis mmg nekad nk siapkn kerja. Lgpn ada a few things like fat mggu dpn. Tot la apa la nk kne settle. Ngn vendor semua.

Hafiy setia dlm pelukan ku. Pg tu dia bgn nk susu tetibe. So bg dia minum. Sbb kn dh lmbt aku naik tren psl umah aku ni tak kire cuti skolah ke hapa. Jln kua tol sg besi tu mmg kompem akan jem selama2 nya aku ase. So aku decide naik train. Nk keja punch card punye psl.

Smpai opis suma terkjut temasuk bos aku.

I have to.

Pstu aku taula sume org cm xsuka sb kesian kt anak aku. Tp kalu aku xbuat sapa nk buat? Aku xsdp hati dok suruh org melalui fon je. At least aku nk guide jgk skit2. Tu pn xsmpt buat chk list. Main suruh2 je. Pstu documen pn ada yg slh copy. :(

Tghari tu siap suma aku mntk permission kt bos nk bwk anak aku p spital sb dia xmo mkn n serik dh minum susu sb mnth blk

Pstu sgh klinik nk mntk referal letter. Pstu naik tren blk nk amik kete kt bukit jalil. Gigih kendong anak naik tren elak jem punye psl. Ok je hafiy aku taula cmne nk dukung anak aku. Dia lg suka kene peluk. Dpt tgk dunia luar.

Smpai bukit jalil, amik kete amik hubby dh tggu kt rumah. Alhamdulillah die pn dpt balik. Dia dh siap2 amik firdaus sb kitrog plan nk p hukm. Dh alang2 ke situ takyh la nnti gigih nk patah2 blk.

Masa tu dh dekat kul2pm. Jauhnyala perjalanan kn. Pstu smpai dpn hukm tetibe hafiy merengek nk mkn, so pg mkn dlu, aku pn xsmpt brekpes. Smpt bli mknan tp xsmpt mkn sb buat keje.siyes ada lg atas meja aku agaknya nasi goreng. Huhuhu.

Pstu masa mkn aku ngn hubby terkejut. Dia mkn beriya mcm lapa sgt. Lps minum air barli kitorg tggu kjp tgk dia mnth tak. Skali die xmuntah. Tgk jap dh kul 3lebih. Nk blk anta dorg p nursery then p opis pn dh xbebaloi. So kitorg blk umah mak aku.

Mlm tu dh smpai umah kire dh lps magreb bdn hafiy dedar2 blk. So aku pn bg mkn ubat die tros tdo.

17 Mac 2011
Kul 2am die bgn nyusu bdn still dedar2. Aku tgk muke mmg kesian. Sib baik pstu dia xmuntah dh. Pg subuh aku pn bgn siap2 p keje. Siap dh iron bj sume. Skali aku ase bdn hafiy still dedar2. Lgpn aku jgk yg janji smlm nk jg dia rini kt rumah. Takdela die kene heret mcm smlm.

So aku pn amik keputusan el lg. Alhamdulillah. Ada progress dia dh nk mkn. Last die mkn lunch smlm tu je pstu pg td die mkn spagetti. ;)

So esok bole keje cm bese. ;)
[KPWKM]

Comments

misshannan said…
kalao dah nama ibu....mmg superhero lah....
bangga jap..tgk ko jaga anak demam...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan