Cinta...

Adoi mls nya nk ckp psl nih. Tp nk buat topik gk. Hehehe...
To my hubby, u tak payah la bc. U terus delete je. Bosan2 je ni. hihi. ;p

Aku igt lg. Masa kanak2, byk sgt tgk movie, esp movie industan. Aku dh wacanakan sendiri. Cinta itu apa, wpn aku tak merasa.

Aku tgk Winter Sonata, Kabhi Kushi Kabhi Gham... Pergh. Mmg terbaik nostalgia cinta terulunglah..

Cinta tu bila kita takpayah sebut memang dh tau dh. Itulah cinta.
Cinta tu bila kita belum pun kenal dgn org tu, tapi kita tau dia wujud. Yg pelik tu, bila kita lalu satu tmpt tuh, kita tau die pun ada lalu situ jgk. And kita mcm nmpk dia kt situ walhal die takde. Itulah cinta.
Bila yg patutnya kita nmpk, tp kita tak nampk.
Bila yg patutnya kita tak nampak, tp kita nmpk.

Bila kita dgn dia, hati berbunga bunga mesra.
Dan sebab kita perempuan, dan dia cinta kite, kita dilayan bak puteri raja.
Minum, makan, ditempat yang kita suka.
Jalan berpimpinan tangan.
Cakap je suka pegi mana, nanti dia bwk.
Ada je surprises yang kita suka.

Mesra dan bahagia.
Dicurahkan semuanya utk kita.

Treeettttt.....................

Ok flash back dh habis. Itu cinta, igauan aku dlu, before aku tau apa maksud CINTA SEBENAR. bukan CINTA PELESU yang byk memesongkan pemahaman. Membuatkan aku bagai bernafas dr dlm lumpur. Ekekeke.

Mcm cite kabhi khusyi tu. Kesian kwn dia, dok cinta separuh mati kt dia, tp dia cinta kt org lain. Dan bila die cinta kt org tuh, wpn pompuan tu mcm boring tak ckp apa2. Dia la yg buat itu ini utk perempuan tu bahagia. Nk borak apa pn ntah apa2 yg diorg borak kan. Balik2 ckp psl cinta cinta cinta. Uwekkkk.  Yg kwn dia, kalau jmpe je, havoc gila. Mcm2 bole ckp. Tak benti benti benti ckp. Tp dia tak cintakan kwn dia tuh. So kwn dia bertepuk sebelah tgn jela.

Bila aku dh besar ni, bg aku. Takde maknenye cinta sejadi smpai hujung dunia tuh. Kononnya, cinta tak semestinya bersatu. Sebab tu la ada yg putus cinta dan sebagainya. UWEKKKK... Plis lah.

Bila aku dh besar ni, aku mula sedar. Aku takmau hidup dalam igauan lagi. Aku mahu hidup dalam dunia yg sebenarnya.

Cinta pertama aku, penuh dgn semua perkara di atas tentang cinta. Setiap yg aku listkan itu memang ada. Tp ada jugak part di mana cinta tak semestinya indah. Bila ada masa dia tak menepati janjinya terutama berkenaan masa. Dia macam, tgh tgk drama cinta yg best. Yg mcm kabhi kuchi kabhi gham tu. Yg semuanya indah tentang cinta. Semuanya telus, jujur, sempurna. Tiba2. Ada pinggan kaca jatuh dan pecah. Bila cinta di khianati.

Memang, bila bercinta nih. Kita akan hanyut. Dan kita nmpk org yg kita cinta tu sebagai kapal yg mendukung kita. Wpn apa pengkhianatan yg dia buat pada kita. Kita terlupa, dan kita tak sedar. Kapal itu adalah TUHAN. dan air yg melemaskan itu adalah CINTA. Aku pernah rasa bernafas bagai dlm lumpur. Aku rasa takde org lain mampu utk bantu aku bgn dr lumpur tu, selain DIA yang ku cinta. Aku lupa, kalau aku amik air semayang, aku smyg. Menangis dpn Allah, Allah yg akan bantu aku.

Aku lupa kebahagian dan kenikmatan hidup aku, ditentukan oleh DIA, Allah s.w.t. Bukan CINTA................

Tapi aku bernasib baik. Aku mampu jauhkan diri dari cinta hampeh aku tuh. Mula2 memang aku tak nmpk pengkhianatan dia. Dia plak yg menuduh aku pengkhianat, bila aku tak dpt restu ibu bapa aku. Dia salahkan aku, sebab jd anak yg menurut kata. Dia ckp aku tak beriya demi cinta dia utk aku. Tak seberiya yg die telah lakukan utk aku. Merana aku, sebab semua kesalahan dia letakkan pada bahu aku. Mcm mana, sblm ni aku dilayan bagai puteri. Semata-mata kerana apa? Dia layan aku mcm bangkai?

Tp itulah cinta. Aku tak bisa akur dgn kenyataan ini. Aku terus memandang dia sebagai kapal yg akan membantu aku dr terus lemas dan hanyut di dalam sungai nestapa ni.

Until, aku dpt buktikan sendiri. Pengkhianatan cinta dia satu persatu. In fact sebelum dia jmpa aku, dia dh ada yg lain. Aku ni, cuma batu tangga untuk dia mengelak dr sesuatu. Aku dh pernah rasa pengkhianatan cinta itu. Dan aku dh pernah rasa di mana aku still mahu gk, cinta hampeh tuh. Wpn aku dh tau aku dikhianati.

Mujur, masa tu aku tgh study. Study is the most important priority. Mak bapak aku pn dok push push aku utk berjaya. Aku flung 1 sem kerana cinta hampeh tuh. Yes, aku gagal 1 sem, aku igt lg.

Disitulah aku jmpe, apa yg aku jmpe harini.

Rupanya Allah dah sediakan aku kehidupan lain, yang lebih bermakna dan bahagia.

Awal2 lagi, aku tak dilayan bagaikan puteri pun. Bahkan aku digelak2 kan pulak perihal keskemaan aku, dan keclumsyan aku. Bahkan aku dijadikan bahan lak dgn kwn2 dia yg lain. Hampeh betul mamat ni. Laki aku sendiri. Hihihihi... ;p

Tapi keikhlasan dia terus memukau aku.

Kegenuainannya terus mengikat aku untuk terus bersamanya. I love him so much.... It is not cinta... But it something else which i cant explain what.

Aku nilai sendiri, karya agung Allah s.w.t untuk aku yg satu ini. Aku nilai sendiri, bahawa ianya langsung tak tercompare dengan cinta hampeh dlu kala aku tuh.

Wpn aku menangis ketika dia tidak seromantik. Aku menangis ketika die say no when i want to go somewhere. Menangis ketika aku ckp aku nk mkn mee, dia nk mkn nasik. Menangis jika aku nk mkn asam pedas ayam, dia kata geli, die tak mkn.

Aku tetap riang, bila aku sedar, itu adalah kejujuran dia. Aku bahagia bila kejujuran dia sangat telus. Alhamdulillah so far sgt telus.

Wpn aku sedar, anything can happen in the future. Aku perlu sentiasa bersedia.

Cuma point aku. Buat apa kita berpaling pada cinta yang hanya memenatkan dan memeritkan. Sedangkan kita tak sedar, Apa Allah dh sediakan utk kita? Buat apa kita bergantung pada sesuatu, yang sebenarnya tiada tali untuk menampung pergantungan kita pun?

Kebahagian bukan terletak pada CINTA. Sesungguhnya ALLAh yg tentukan kebahagian kita...

Wallahualam..

p/s : bangun la anakku, dan sedarlah, bahawa CINTA bukanlah segala-galanya....

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan