End Feb 2011 Wiken..

Okeh, seperti yang dijanjikan, mari kita update blog? Eh bile aku janji? Takde kan. .ahahaha. Tp nk update gk. Sbb tgh hepi nih. Wpn sbenanye sedang P.O.K.A.I, tp nk hepi jgk, sbb sume tanggungan for this month dh settle. Wpn, ayok roadtax tamat 22 Mac ni. i still have 22 days ahead to be nervous about it. For now, kita buat tak tau je dlu... Kalu piki pn mmg takdapek nk jek...

Last wiken, wiken gaji seperti biasa, BALIK KAMPUNG.... 2 3 4 bulan sebelum, selalu ponteng balik kampung - Alasan baru pindah, masa tak ckp bla bla bla. La ni, no alasan lagik.. Hehehe...

And mak mertua aku telah rekues utk pi Sungkai, sbb lastmonth tak ponteng, tp menyelam smbil minum air, Pi Sungkai Hot Spring ngn kengkawan, singgah kampung like melepaskan batuk ditangga je. Bila mak mertua aku tau best, tros die ajak jgk jgk.. Ini adalah paksaan. Tp hubby sgtlah happy dpt bawak parents dia jln jalan. And bila dia happy, Haruslah aku happy jgk.. :D. Anak2? Diorg suke je kalu bwk bejalan. :D

Featuring, my mother in law. Dgn ucapan, wpn cucu2 mu nk duduk ngn mamanya, mamanya tetap ketegak nk duduk di depan. Hehe. Sori mak, i know u will never read this.. *but your son will, adalah paksaan..hihi*

Abah mertua, makin hari, kalau korg perhatikan, mmg dia makin tua. Tapi die sgt la kuat n boleh uruskan diri sendiri. Cuma kita kena percaya je. Mak mertua aku kata die takmo ckp. Tp Firdaus ngn Hafiy suka main2 ngn atok dia, borak2 ngn atok dia, budak2. They know best... :D

See, semua dok dpn. Ketegak kn? Heheheh. Sbb ada anak buah aku ikot. Kalu aku dok blakang, nnti sempit plak. Alasan semata-2. Tapi memang bahaya. Need to reconsider my decision next time. Ah poyo, ada aku kesah?

Lain tag tangan kali ni. That day it was blue and without the wordings. But tak kisahlah. Yg psti kali ni mahal. RM50 for 4 adults and 2 kids. Firdaus dh consider kids now. Expenses meningkat. Hafiy masih selamat for this year... huhu
Smpai2 Sungkai, pi mandi kolam air panas. Aku mmg dok situ dlm 15 minit berendam, pening tak boleh blah. Aku ni dr dlu Tekanan Darah rendah. So bila jd pening, terasa mcm darah naik. I dun know.... So dia ada air sejuk, and dia ada air panas. Lepas rendam air panas, baru masuk air sejuk. Pergh. Selsema hilang utk tempoh 10 minit. hahaha. Tp mmg lega gile. Muka pn ase mcm suci je, sbb suma jeragat ke hapa mcm luntur je....... :D..

Then we went back. Was thinking to stop at Yik Mun again, tp toksahla, hari pn dh makin lewat. And we got 3 hours away to reach Sg Besar again. Takdela jauh mana, tp perjalanan tu bedegung bedegang (jalan tak rata n belubang lubang) tu yg buat lambat tu.

Singgah 2 rumah, 1 abang kedua hubby. Minum air sirap n mkn burger goreng. Sodappp. Then pegi rumah adik mak mertua aku yg agak horror. Kenapa horror? Tak bisa ku terangkan mengapa..... Tp mak mertua aku mmg sayang sgt kt adik yg ni. Aku pn jd terharu jgk, sbb befday hubby, mak anjang dia nih msti bg hadiah. And masa kitrog kawin dia yg buat tabur duit mcm org kaya tuh. :D

En. Driver penat die pun tdo....

Memula aku takleh tdo, tetibe aku dipanggil, sbb dorg nk balik dh. Tertidur aku rupanya jgk. Ekekeke...

Tgk muka aku, licin kn? penangan hotspring.. :D.. masa ni kt Sg. Hj. Dorani. Bli ikan skit utk dinner..

Sempoi je sg ni, tp feymes dikalangan org ramai, sbb katanya tmpt ikan br naik. Tak nmpk naik pn?

Hubby pn jln2. Omak eh ontah kemana mana dh..

Ini budak, bila malam mula lah meragam mintak mcm2. Yg mana kita tak bg yg tu la die nk buat, asalkan mata dia tak dibiarkan lena. Lg malam lg penat lg dia meragam. Sbb dia kalau boleh takmau tdo. Smpai kdg2 terpengsan sendiri kepenatan. Ish ishi hsi..

Pg tuh, hubby pi bwk abah die gunting rambut. Aku ditugaskan kemas rumah. Amikla gmbar bukti lantai licin kukerjakan ngn clorox tuh.. Hehehe. Wpn mop sekali round je, tp nmpk mcm bersih gila, clorox punya angkara.. hik hik. Di samping en. model yg mama paksa posing, wpn ku tak suka. eheheh

Br nk ikhlas skit senyuman. :D

OTW pulang, hubby dpt call, ada probs skit kt opis. So ke PBD la kami..Di samping tu haruss pow mama eskim utk duduk diam2. Great, magreb2 mkn eskim. 5 minit je abis lak tu. Si adik tu. Abg tu slow skit. Adoii. (Sib baik mama smpt pow abah dlu sblm tuh. Muahahaha)

Misi mencari pampers. Buat2 tak tau je pampers firdaus dh habis. Sbb die pakai mlm je, siang mmg tak pakai dh. Tp since giant ada promosi, so rugi plak tak bli. Bese rege RM40 ke atas, jenama pet pet / drypers / huggies. Firdaus dh besa, so tak kisah sgt jenama dh. Nk dtg huggies je all the time mmg tak la, sbb rege die sgt fluctuated. Huhu. So dpt rege RM32 utk yg besarr punye tuh. Bole lah tahan 2 bulan. Tp ni dh 2 mlm Firdaus tak kencing dlm suar. Alhamdulillah. Moga2 dpt train die tak kencing mlm before die reach 4. Amin...

Bosannnyer....

Ok tu je. :D....

Comments

AZREN said…
kagum2..bleh dok 3 org kat depan!!! kalo i dh moody dh...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009