What I've Learned In Blogging World?

Gaya adik aku khalid : 1st of all, erghhh who cares?????!!!!!
 
Hahahaha.
 
Aku sbenanye dlu tulis blog saja2 n bgtau member2 terdekat, PAKSA mereka baca. Hahahaha. Masa tu kami bertiga je. Aku Hannan Ida. Asenye Hannan yg start. Patu Aku n Ida follow. Cm kami ni kawan baik rapat. So bila dh abes U, kami gunakan blog as to update each other. Tapi lama2, tinggal aku sorg2 je. Baik hannan mau pun ida, dorg update bile perlu je. Aku plak mcm suka merepek2 ni. Hehehe. It eventually become a hobby plak.
 
Then lama jgk la aku ida n hannan. Tak lama masuk la member2 lain. Mcm gurlz, dia aku tak tau die follow sape. Tau2 dh ada blog. Patu sape ntah lagi. Adalah. Tak igt. Haaa Mr.Tapi. Kelah. YG tu je yg aku tau n bc la.
 
Kira dlm 3 4 tahun jgk blog aku hanya utk kwn2. Takde peminat lain. And asenye mcm hanan ida gurlz masih setia. Dan ramai lg budak2 utm yg kwn2 aku semuanya. Alah dh slalu sgt aku sebut nama korg. U know who u are. Hehehe. Ha nama pun siti kusut dan kawan2.
 
Kwn2 freescale pn ada. Kwn2 keje pradonet dlu. Siap aku ada blog kt sini ngn kt friendster. Kes kes kes. Fotopages pn lain. Cm best jgk la masa tu. Haa fazi pn bc blog aku. Hiks
 
Aku jgk ada blog rahsia. Hahahah. Blog poyo luahan perasaan kt laki aku merangkap boipren dlu. Wakakak. Tp tak rahsia mana la. Sbb masa tu tak pandai set private. Set hidden je upenye. Skali fina jmpe. Ampeh.com. Hahahah
 
Pstu aku masuk keje gomen. Aku kenal Kak Sar. Dialah yg memperkenalkan aku blog2 lain. Aku pn tak igt cemana. But mulanya she's very protective. Ntah mcm mana last2 dia bc blog aku aku bc blog dia. And tu yg bc blog2 yg dia bc tu.
 
And peristiwa hitam yg aku benci menyampah itu pun berlaku. From there aku jadi lebih berhati2 bila nk mengomen.
 
Lepastu mcm aku byk search2 psl breastfeeding. Then jmpe lg BAnyaaaaaak blog. Aku pn follow. And mcm2 sesi kutuk mengutuk ada. Kira blog org2 yg aku bc tu mcm go thru their life la. Mcm of course la tak perfect. Nama pn manusia. YG pelik tu adaaaa je pulak org yg mrh2 tak puas ati. Patu siap ada kes yg cm pelik. Dia guna gmbar2 yg org tu guna letak kt blog dia as gmbar dia sendiri. Ada plak kes pelik, copycat apa org tulis as if dia tulis sendiri. Pelik. Benda2 mcm tu pn ada ek. Cm ermmm. Ntah no komen. Ate teman kn lebih berhati2 skg ni. Wakakaka. ;p.....
 
Kira mmg dlm ati aku banyaaakk grudges nk komen. Yg baik bese aku komen tros. Yg aku tak puas ati sama ada aku email secara private atau aku diamkan ajer. Atau aku share ngn ida, gurlz, kak sar ke sapa2 la yg aku terbump n aku ase nk ckp nk ckp. Kekekekeke. Sbb aku tau. Kalu aku bersuara kompem la blogger2 yg kira bole cop Blogging World Celeb ni akan kata aku nih LALAT lah. Blagak Ustazah la. Hemmm. Tu yg aku mls tuh. 
 
Tapi lama2 aku piki. Anyway. Wtpe aku nk sibuk pn kan. Bia la die nk buat hape. Lgpn aku tau kalu aku tegur kompem taknak dgr. Kompem melenting sbb mostly woman lah yg tulis benda2 yg aku tak kenan ni. Adalah 3 4 5 blogger. Kes kes kes. Mcm lah aku bagus sgt! yaa that's the point. Aku pn bknnya bagus sgt utk buat teguran yg aku konon igt membina lah.
 
Lagipun, cm contoh psl breastfeeding ni lah. Contoh la org komen kt aku. Watpe nk nyusahkan diri, buang masa, tenaga, byk bende lain ptt settle tp dok fokus kt bende tak penting nih. Eh panjang plak contoh komen aku. Tak ke aku jd down? Demotivated? Wpn mgkin niat org tu baik?? Yelah. Contoh benda2 tu dtg dr mak kita sendiri ke (tp tak penah la dtg dr mak aku. Alhamdulillah). Takkan la mak kita nk sabotaj kita plak. Msti niat dia baik dia kesian ke apa kn? Tp bila kita dh demotivated. Kn susah nk motivate balik. Lebih kurang cmtu lah. Kira kita pandai komen. Tp mampukah kita memujuk hati penulis yg mungkin berduka selepas itu? Aku bkn ckp fokus kt org yg aku penah sakitin secara komen tu dlu la. Sbenanya byk lg blog lain yg aku memang terbump into and nk terkomen tak puas ati. Kira takde kaitan ngn die lah ni aku punya point nih. Risau aku sbb takot mcm sbb aku penah ada taik ngn dia. Mcm idop aku terbelenggu oleh dia. Aku ade life okeh. Blog org lain pn aku bc okeh. Hahahah. Takot beno... ;p.. Bkn takot. Aku kalu boleh taknak ada apa2 kaitan sbb nnti peminat2 die dtg serang aku mcm dlu. Igt aku kutuk blogger kesayangan dorg plak. Padahal aku tak berniat n takde kaitan pn. Mgkin dorg tak bc pn. Takotlah kalu tetibe terbaca. So aku explain siap2..
 
Adoi tingat plak kes aku kutuk ada sorg penulis yg mengondem org yg inverted nipples. Padahal aku tak bc masa die explain balik kenapa dia tulis cmtu. Hahaha. Ala aku malas la nk bc gurlz. Tp cr dia tu mmg mcm die tak paham EP mothers. Hik hik. Mgkin dia paham. Hik. Tp aku mmg takde tinggal komen tak puas ati kt post tu. So aku harap die tak terbaca blog aku kutuk psl dia tu. Aku salah aku salah. Aku sori. Wakakaka.
 
Alah aku dh lupa apa lg aku nk tulis. Tetibe pelik. Dh lewat tp hubby blom balik lg nih. Takpelah aku stop dlu esok kalu ada masa aku sambung. Daaaa
 
 Aku igt aku nak sambung patu br aku nk post. Tapi cm takde idea plak. Taknak la peram smpai 2 3 hari. Nti later2 aku buat post baru aku tambah. Kekekeke. Tp asenye dh takde dh kot. Maklumlah i ni cetek ilmu. ;p
 
 


--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
dah lama rupanya kita berblog....hohoho

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009