Lepas Peristiwa Kisah Sedih Itu...

Kire petang2 dh nk balik ni mcm teringat2 kt anak2. Yes yes nk jmpe diorg dh ptg nih. Tak sabar rasanya. Hari2 pn mcm ni kn. Hehehe.
 
Lepas tu teringat ptg smlm bwk firdaus gi umah nenek dia sj lepak2. Lgpn ujan. Dh smpai umah skali takleh kuar kete sbb ujan. Ada payung tp kalu jln basah firdaus taknak jln. Sbb die kata bacahhh. Mamaa Bacahhh. Ah byk la ko. Kn pakai slipar tu. Huhu. Lgpn susah nk adjust payung, patu angkat beg beg lg. Dokong hafiy lg. Masa ni la bersyukur sgt hafiy tu tak berat sgt. So mmg larat je nk dukung. Hehehe. Agaknya tu la hikmahnya.
Selingan jap. Aritu naik lif. Patu ada la org tegur hafiy. Sbb dia kn kecik. Tp die mcm bijak mcm suke tegur2 org. Patu mcm tgk sana tgk sini. So tak nmpk mcm newborn wpn bdn mcm newborn. Hehe. Patu org tu pn tegur. "Bape bulan nih?"  "5 bulan dh". "Oh dh 5 bulan. Keciknyaaa." Patu ada la makcik ni mcm tua skit. org yg tegur tu mcm baya2 aku la. Anak die pn 2. 1 terbaring lg dia tgh dukung. maybe newborn la kot. Aku tak tanya plak. Sbb aku tingkat 1 je. So skejapan je dh smpai. So mcm tak smpt nk tanya pn ye la kn. 1 lagi anak dia mcm baya2 firdaus. Ok ps die ckp kecik nye. Aku pn ckp. haah. "Anak2 sy mmg sume kecik2. Nk wt cmne." Mcm takde perasaan la. Mmg tak terasa pn. Dh bese. :D. Patu makcik yg tua skit tu tetibe ckp. "Ala takpe kecik, janji sihat" Patu aku senyum je patu tingkat 1 pn dh smpai. Makcik yg berusia ni pn tau hormat perasaan org. Makcik tu mmg masam je bila org tegur. Dia plak mcm terasa kot. Hehehe. Org yg muda2 ni mmg tak paham perasaan org kot. Aku takdelah terasa sgt. Sbb aku dh biasa dh org ckp gitu. Tp aku penah jmpe la org yg anak die kecik.  Aku just bg komen membina mcm, "eee bijak kan dia. Tgk tu tgk sana tgk sini. Eee geram nya". So kesimpulannya, nk wt cemana. Wpn aku ni besar dan tinggi dan berisi. Tapi anak2 aku suma kecik. Ikot genetik laki aku kot. Tapi awet muda. Umo 5 bulan. Tp nmpk cm 2 3 bulan je. Hiks. Kecik2 dh awet muda ko Hafiy. Tp development lain dia lebih kurang je. Aku mmg nk nk sgt amik gambar hafiy tgh merangkak angkat2 bontot. Mmg die mengesot2 jugak. Tp die cm tgh cuba nk jln secara angkat bontot. Tp tak berjaya lg la. Tp die penah berkedudukan mcm nk merangkak tu tp statik lama gile. Dekat seminit! Hehehe. Mgkin sbb badan die ringan. Heheheh. Tp tu la camera aku blur sgt. nnti msti menyumpah2 org tgk. Takpela. Aku rakamkn kt sini jelah.
 Sbenanye aku nk cite sikit je. Selingan plak yg panjang. Kira Firdaus masih dalam state merajuk ngn aku. Hik hik. Wpn die mcm nk dok ngendenng je ngn aku. Mana aku pegi suma nk ikot. Tp bila aku soh dia kiss aku dia taknak. Memula aku tak pasan. Smlm la masa kt rumah nenek. Nenek suruh kiss dia kiss. Mama suruh kiss dia taknak. Waawahwawha. Smpai bila nk majuk ngn mama ni sayang. Huhuhuhuhuh..
 
Ok tu je nk cite. Hehehehe
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin
 

Comments

kalau aku la, kalu org kate anak aku kecik.. aku lagiiiiii suke.. sebab yaya kan tembam.. pastu mesti ada org kata "anak die beso, tgk la mak die".. wahhh.. mulut ni rasa ringan je nak libas balik "banyak cantek mulut makcik.. makcik dah tengok ke cermin hari ni".. makcik tu sungguh tak sedar diri, sebab ternyata bdn die lebih lemak dr aku.. hishhh!!!
Siti Fatimah said…
org muor mmg cmtu weih. aritu aku kena skali. apsal anak ko kecik ni long. ko tak bg mkn ke. wah sungguh tak sayang mulut...

aku plak kena secara berasingan skit. dia punya ayat cmni..

ko skg dh gemok eh...huwaaaaa

selambergh n too direct to the point.. huhuu
Ida Chan said…
ish3...dorg2 tu lupe bli insuran mulut agaknye. dush skali!

tp nk wat cmane...mulut org xle nk tahan. yg bole ditahan2 adalah diri sndri. toksah layan la org2 gtu. wat hangin n merosakkan mood je. sgt xberbaloi. baik layan mende len yg lg besh :D

org2 iteww, p mampos...
Siti Fatimah said…
tu lah. malas aku nk layan dh. aku buat dono je.

lgpn aku ada anak2 buah yg montel2. sama dengan luqman and rayyan....gerammzzzzzz.....

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor