Kisah Sedih..

Erm.. Pagi2 ni bc blog ida psl luqman. Tersentuh aku. Terasa diri aku seorang ibu yg jahat!!!

Tak tau nape smlm cpt betul aku mendidih. Mgkin sbb aku restrain diri aku dr tulis blog, sbb konon nk wt keje. Huhuhu. Cheh konon nk buat alasan. Hehehe. Takdelah...

Besela mgkin ada hari2 yg aku perlu marah. Aku marah diri aku sendiri tibe2. Aku jd cepat sentap tetibe. Mgkin ada org2 yg mendapat la dr aku. Dan org2 tu sume org2 yg aku sayang. :(...

Tak serius (This is sewius ming ming wonderpets) pun sebenarnya menda ni. I mean, itu smlm. Tp sbb apa yg aku dh buat. Mmg aku ase bersalah. Aku tak tau cemana aku nk tebus balik sumenye. Sorry Firdaus. Huhuhuhu....

Mula2, aku mulakan hari aku macam biasa. Takde lainnya. Cuma this wiken lain skit sbb aku tak smpt (malas sbenanye) nk uruskan baju kerja over the wiken. Sbb Firdaus cranky and Hafiy plak nk pandai mcm2. Dia dh bole bergerak ke sana ke mari. Bgn tdo kompem tak bgn tmpt yg sama. Siap ahad tu die jatuh tilam. Ala aku nye katil kn dh lama roboh. So die jatuh tilam jela. Patu si Firdaus plak chicken pox. So aku mcm nk extra attention kt Firdaus la. Tp mcm tak dpt sgt. Hafiy plak die pn mcm nk seize attention aku sbb die dh pandai mcm2. Tibe2 je terjerit2 mamat Hafiy tu. Firdaus plak sgt tak larat. Lepas mandi minum susu dia tdo balik. Mkn pn tak larat sbb tekak die ada ulser. Ulser chicken pox kot. Ntah tak brani nk tgk n tak smpai ati. So mcm aku tak smpt sgt nk wt keje rumah. Aku dh cube tp tak mampu. So aku jd mcm stress kot. N cpt mendidih kot. Mcm dr wiken tu lg aku tak brape nk puas ati ngn diri aku. Membawak kt smlm kot? nt

Pstu masa kt opis aku cube kawal lg lah. Mmg ada point2 yg ase mcm herghhhhhh. Tp aku cube kawal. Masa mkn tengahari aku mkn ngn Kak Ita, Gee and Shukor. Cite psl mcm2. Masa tu aku tetibe tuka jd Situt 4 5 tahun lepas. Yg slumbergh. Yg member2 slalu cm,

Situt ko boleh jgn gelak kuat2 tak?
Aku malu siot minah ni ckp mcm die sorg ada dlm kafe tuh.

Muahahaha. I mean zaman keremajaan aku yg dh lama aku tinggalkan dlu. I mean. Kononlah jiwa kematangan aku, lg pun buruk gila perangai gelak kuat2, ckp kuat2, penuh aksi, (ida ko igt tak? ko boleh bayang tak?). Tp mmg aku terjadi mcm tu smlm. I don't know why? Mcm interupted sket kot.

Then balik rumah. Mmg tak saba2 sgt nk jmpe Firdaus ngn Hafiy nk peluk2 dorg. Skali masa balik tu aku tggu mak aku amik sbb die pinjam kete aku.
Haa psl kete aku tersagat aku tak cite lg kn? Aku tak pasan ada bonggol masa kuar parking. Aku bajet takde bonggol. Upenye ada. So mcm byk jgk la. So tiap kali aku nmpk kete kompem ase bersalah kt hubby aku. Wpn kete tu aku yg baya, nama aku. Tp dialah yg menjaga kete tu ibarat bini dia sendiri (Bini pn die tak anta spa, tp kete kalu boleh tiap2 minggu nk anta spa. Huhuhu). So mcm bila dia tau n nampak sagat tu mmg terpancar kekecewaan dia. Kira dia org yg aku sayang. And bila tgk org yg kita sayang kecewa, mstilah kita ase serba salah. Cmtu la kot.
Ok so kembali semula time aku balik kerja, mak aku amik aku lmbt. Padahal aku dh ckp 530 kompem aku smpai LRT. Cm tros ase mendidih yg bukan sikit2. Mcm darah naik kepala. Smpai aku tertinggi suara skit kt mak aku. Patu aku sendiri yg ase bersalah. Dh la org tua tu byk bende tp die cube gk amik aku. Siap amikkan anak2 kt nursery sume. Tp aku cover balik la sume tu. Bila smpai umah aku tolong la basuh pinggan skit2, jgn tidak. ;p.... Aku lepak umah mak aku smpai lepas magreb smlm, sbb hubby balik lmbt skit.

So masa on the way balik umah, Hafiy tdo. Die mmg time tdo die lepas magreb. Besenye mmg tak lama la die tdo. Skadar nk melepaskan kantuk je. Patu dlm kul 9 dia bgn. Tp senang skit la aku nk drive. Sbb die dok diam skit dlm car seat. Kalu tak dok la nk pusing2. Patu si Firdaus plak die dh makin sihat. Mmg tak demam langsung dh. Bijik2 chicken pox pn suma dh kering tinggal keruping2 jek. Tp still miang2 lg la. Besela chicken pox kn. So dia jd ceria gila. Patu die jerit2, nyanyi. Aku dh ckp diam la sayang. Diam lah. Adik tdo. Jgn bising. Tp die taknak diam. Patu skali dia jerit2 siap gi kt adik patu jerit ckp. hapiyyy banunnn. Aku tros menyirap. Aku cubit dia. Kuat jgk lah. Huhuhuhu. Sbb mmg aku geram n melepaskan geram aku. Adoi ase besalah sgt.... Aku ase kalu JKM tau ni mau kene tahan aku. Mau jd kes dera ni. Teruk, teruk...... Aku mmg teruk. Huhuhu. Tp sampai umah aku check balik takde pn merah2. Mgkin dh hilang over the time aku drive balik tu. Sbb Firdaus kena tu betul2 aku halfway nk smpi umah. Mmg kompem sakit la kan. Tp lepas aku dh lepas geram tu aku cm tersedar balik patu aku tros peluk Firdaus. masa tu mmg ase nk nangis dh. Sbb ase bersalah sgt. Huhuhuhuhuhu. Aku ckp. Firdaus mama sorry sayang. Mama sori...Masa kt rumah lepas aku check2 balik sapu2 tmpt aku cubit pn aku ckp lg sorry. Huhuhuhu....

Masa aku bc entry ida tu. Aku mcm. Btol2, samala firdaus pn suka dgr org ngaji, azan, masa die kecik2 dlu. Siap taksub. Mmg sejuk ati. Mmg masa tu aku doa die jd anak soleh. Even skg die dh pandai ckp. Stiap kali azan, mama azan, mayammm (Semayang). Huhuhuhu...

Stakat ni dh 2 kali Firdaus kene secara horror dr aku n hubby. Aku harap end kt sini la. Aku taknak dera anak aku lagi. Ya Allah tolonglah berikan aku kesabaran. Amin.

Balik rumah. Aku peluk lg Firdaus n suruh dia salam aku (exactly like hubby aku buat). Dlm hati doa moga die tak amik ati ngn apa yg aku dh buat kt dia tu. Even mlm2 die taknak tdo. Die nk baring atas peha aku. Aku pn dh start menyirap dh masa tuh. Sbb aku dh ngantok gila. Tp aku tahan2 jgk. Sib baik hubby masa tu cm tak badmood n bole layankan Firdaus. Aku mmg tak larat dh. Sbb aku selsema so aku dh mkn ubat selsema. Mmg ngantok gila.

Pg td gi kerja. Abah dia tanya. Firdaus nk gi nursery naik moto ke naik kerete? Nk naik kete.... Kata dia. Patu masa anta die peluk2 aku. Agaknya die tau die dh buat mama dia marah. maybe die pn dh pandai rasa bersalah...Tp aku teringat balik masa aku cubit dia smlm. And masa mlm td yg aku taknak layan dia sbb layankan sangat ngantok aku tuh. Mmg aku rasa bersalah. Dan rasa teruk. :(

Aku akan ingat entry ni. When i'm totally loosing it. I don't want it to happen again. Please god restrain me. Aku tau pukul memukul bukan cara terbaik utk mengajar anak. Aku amat menyesal sbb aku tersentap. Mama sori Firdaus. Mama sori sayang.... :(

p/s : entry ni tidak terbuka utk sebarang komen sbb aku mungkin tak mampu utk menerima sebarang komen. :(

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan