Wiken On 35th Weeks of Pregnanting My 2nd Child..

Muahahaha...Grammar tonggang tebalik. Kasi malu sama company saja aku ni... Hihihihi...

Just nk share video yg abah amik time die balik keje tadi. Aku takde camera. so takleh nk amik gmbar Luqman Khairul time melawat die kali kedua td. Mak aku request nk gi tgk. So aku pn mmg nk tgk sgt2, so aku bwk la. Lgpn ayah aku ada, mak aku kalu ayah aku ada cm bosan2 kit sbb die kene dokkkk je kt umah. Takpela bwk la die gi jln2 jap. Hihihi. Lgpn Hubby keje. Bosan gk dok umah dgn panas nyeh.

Sabtu aku dh dok umah sepanjang hari. Kesnya hubby aku majuk. Memula aku ajak gi Tropicana Mall. Patu die ckp ok. Skali tgk2 br mggu kedua bulan may. Hubby mcm dh jatuh mesekin. Muahahahahahahaha. Patu aku ckp tak payah la. Mcm dh terlepas ckp la. Patu die wat hal die tdo spanjang hari. Aku pn mmg dh takde mood. Lgpn Tropicana Mall tu mcm mahal je kn. So dok umah jela kami............... Takpe. Aku mls dh ckp psl duit. Sbb buat mcm mana pn tak ckp gk. So buat2 ckp je laa... insyaAllah cukop..........

Patu ahad hubby mmg dh bgtau la die mmg kene gi keje jgk2. Slalu aku akan tanya apa job description die. Tp kali ni aku mls lak nk tanya. Kui kui kui. Sbb mcm sama je stiap kali aku tanya pn. Maybe sama jgk la tu hal2 network2 nih. Aku mana paham sgt.... Kalu aku paham dh lama aku gantikan tempat colleague aku kt opis tuh kot. Muahahahahahaha....

Tenang btol bercerita bila Firdaus tdo. Tp cuaca panas gile. Ase mcm nk je dok dlm aircond. Tp igtkn balik strict bajet kami. Tak payah lah. 6 Jam sehari waktu mlm pn dh ok la sgt tuh...

Masa melawat Luqman Khairul td, ida kate aku dh gemuk skit dr 2mggu lepas aku jmpe die. Aku kasik alasan tdo byk. Die ckp lgpn bj yg aku pakai besar. Slalu die nk sedapkan ati aku. Yg sbenanye mmg aku dh gemuk pn. Ada a few suar2 aku yg dh ketat gile bahagian peha. Takpe aku dh biasa ngn keadaan nih. Ikotkn time firdaus dlu lg gemuk. Aku dh tanam hasrat nk mkn ikan masin je mcm kak oja. Cpt badan die turun. Tak tau la hasrat aku tuh bole bertahan bape lama. Muahahahahahahahah. Hubby suggest pegi gym. Ha ah. pegi gym sambil heret budak2 nih nnti laa. Gym la sgt. Kui kui kui.....

Lg satu, aku ase mcm dh semakin sihat plak 2 3 hari ni. Aritu aku Cuti Rabu n Khamis. Rabu tu mmg full day dh meneman mak aku gi anta amik adik aku lala. Kul 4 ptg smpai KL. Dekat magreb br smpai umah. Lg penat dr ari keje biasa. Smpai umah plak org dtg pasang air cond. Dh mengemas mop2 plak lepas tu. Mr. Hubby plak kene balik lmbt. Aku smpai ternangis aku. Dh la penat driving seharian, patu kene kemas umah lak, patu hubby balik lmbt lak. Patu firdaus buat hal lak. Huhuhuhu.. Sedih sgt... Lepas tu khamis tros aku EL lg. Bgn tdo mkn aku tdo balik. Bgn mkn aku tdo balik. Br la recover skit asenye... Pstu jumaat pn tghari aku tdo lg. Ntah aku tdo smpai terbukak mata takleh nk tdo dh. Punyela puas tdo aku ase..

Pstu sabtu pn cmtu gk. Ahad br aku basuh2 bj skit. Tp tak kemas umah la. Sbb lepas basuh bj aku dh ase pnt balik. Hihihi. Tp still aku ase mcm puas tdo. Mlm aku bole tdo lg. Hihihi. Mana la tak tembam ek ida.. Hehehehehe.....

Mak ida plak jamu aku ngn kuah lemak cili api rebung.. SODAPP giler. Aku igt aku sorg je kesodapan. Skali Firdaus pn mkn. Pedas2 die layan smpai peluh2. Ase mcm 1st time aku tgk die mkn pedas mcm tu. Slalu pedas gk. Tp br sesuap dh mintak air. ni die layannn je. Aku suap pn die nganga. Slalu jgn harap la. Nk suap sendiri. Eksyen... Ni agaknya kalu die suap dpt 2 3 bijik nasik. Tak puas agaknya. Ni nk announce kt Abah Firdaus aka Hubby gk nih. Lepas ni kene jinak2 la mkn lemak cili api stail org NOGORI ye. Nmpknya anak kite suke.. Hihihi... Mak aku ckp buat malu je mkn kt umah org beriya2. Aku plak takde ase malu pn. Kalu tak mkn lg aku malu, nnti msti mak ida kecik ati. kekekekek. Mcm2 hal..

Lepas tu aku tros lepak umah mak aku jek. Haa sblm tu aku gi petronas ampang carik kek coklat moist. Aritu bli yg opis punye cm tak puas mkn. Sbb ada ase2 mesin sket. Demand tak tahan. Kekekekeke. Patu aku tgk blog org die mkn kt petronas ampang. Ase mcm menarik je. Tgk2 mmg menarik. Rupa sama ngn coklat moist yg aku idam2 kn. Mahal tuh. 1 tupperware kecik tu rm12.50. Pejam mata jela bli. Sbb teringin sgt. Nk buat takot tak jd. Skali mmg sodapp jgkkkk.. Aku mkn separuh tupperware. Yg lain br aku offer mak ayah adik2 aku n firdaus. Muahahahaha... Pstu mak aku tak puas. Mak aku pn antu kek coklat gk. So die suggest nk buat. Tgk2 bahan ckp. Skali buat tak jd. huhuhu. Ase die pelik. Sbb vegetables oil tu dh tak elok kot. Muahahaha. Alasan. Padahal mmg takde bakat. Takpela. Yg penting 1 idaman hati aku dh lepas. Lepas ni dh taknak ngidam2 dh. Buat susah je termimpi2. Tak bape nk suke aku. Hik hik hik.....

Lepas tu Hubby balik. Lepak kejap kt umah mak aku. Yela, die slalu tak lepak pn. Aku je. Aku nk gk laki aku lepak2 umah mak aku. Cm die nk aku lepak umah mak die. Kire nk fair la kn. Wpn bulan ni terskip lepak umah mak metua aku. Hik hik. Sori mak, i ase tak sanggup nk ase contraction mcm balik mengejut abah masuk spital aritu. Jauh 1 hal. Takdela jauh mana. Patu jln belobang2. Tak tahan. Tak tahan. Nnti lg la bb ni berpusing2. Elok2 bersalin 14 June. Jd bersalin 14 Mei. Tak mo la cmtu ek. Tp walau cmne pn tetap ase besalah la jgk skit. Takpela lepas sebulan aku bersalin nnti aku ajak hubby balik ek mak ek. Mcm la mak metua aku ade tenet. Muahahahahahahahahah......

Lepas tu kami balik umah mandi2. Panas gilerssss... Peluh2. Wpn dok bwh 3 4 kipas. Nk pasang aircond takot byk letrik lak kn. Lgpn aircond pn tak jln aa aku ase siang2 bute kt mesia skg. Hik hik hik. Lepas tu layan la video lepas mandi kami. Firdaus suke pakai bj bola. Eksited die dgn bj br wpn besar mcm langsir. Hehehehe. Takpela nak. Bole pakai lama skit. Slamat duit mama ngn abah. Hehehe




Suppose next video ni kt atas. Tapi aku letak bwh la sbb bosan2 je. Video aku n hubby konvoi balik dr umah mak aku. Hubby naik moto. Aku n Firdaus naik kete. Sj je. Dh ade up la skalik... :D.....






Gmbar bawah lak dinner kami mlm nih. Tp ni masa blom stim. Dh stim lupe plak nk amik sbb tros bedal je smpai licin. Hik hik hik.... Oh ye nama masakan ni, Ikan Bawal Putih Masak Stim....

Comments

iu rf said…
weh ct... suke la tgok ikn steam tuuu..yummmmm..

cantik keter.. bahye tu amik movie sambil bwk motor.. lenkli toksah wat lg..hihihi..
Siti Fatimah said…
tu la mmg bahaya. memula aku tak pasan. kalu ko pasan masa last tu ada bunyik hon. tgh naik bukit tuh. risau i. hihihiihi
Ida Chan said…
1. kijam giler ko bg ank ko pkai bju besa gedabak cenggitu. ish3...ehehe

2. xde kje la korg nie g amek video kete-moto tu. bahaye satu. penat aku tgu nk tgk pe ending pon satu hal. cet :P anti klimaks btul. hehehe..tp tu la. dpt gk aku tgk kete cunz ko tu. ye la. ari tu 1st time ko dtg dgn kete tu aku dh dlm pantang so cm males a nk kua rumh jenguk kete baru ko tu kan :p tp serius...mmg cunzz
Siti Fatimah said…
hehehe...mmg bahaya...memula aku tak psn bila pasan tu aku bwk slow je...sib bek xde kete...

tu la bj tu besa giler....hehe

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009