Aksi Firdaus Pagi2.

Rindu btol la pd sikenit nih. Pg td aku tepiki, hal Firdaus dh settle dh Alhamdulillah. Puas la aku tdo 2 3 menjak ni before dtg bb baru. Dugaan kalu breastfeed ni mmg bb akan kerap bgn. Payah la bb nk tdo smpai 3jam. Cm Firdaus time bb2 dlu. Even die dh nk setahun pn 3 4 kali bgn mlm2. Lepas tu wpn dh tak breast feed. Paling kurang 3 4 kali jgk aku bgn buatkan susu mlm2. Mmg jerih jgk la.
 
Ngn adik dia kali ni aku harap dpt lama skit la breastfeed. Jenuh asenye ngangkut air panas, bekas susu kalu nk gi jln2. Kalu breasfeed senang. Hangkut jela breast aku ni kesana kesini. Mmg melekat pn. Hehehehehe......
 
Takpe. Tu kira dugaan la. Firdaus bole isap susu selama mana Firdaus nak ye sayang. Mama galakkan. Nk jd mcm mama smpai darjah 6 pn isap susu botol lg pn tak kesah. Dairy product good for you, yela punca calsium kn..... Elok utk gigi. Elok utk tulang....
 
Firdaus skg mmg mcm big boy dh. Wpn bdn die agak kecik skit la compare ngn budak2 lain. Tak kesah la tu. Hehehehe. TP die dh tembam skit skg. TP die suka membebel. Kalu dgr lagu yg dia suka smpai tahap die terlompat2 nyanyi2 ngn lagu tu. Comel sgt. Apa abah die buat suma die nk follow. Berusaha plak tuh smpai boleh. Hehehehe....
 
Pg td aku dpt bayangkan bile hubby cite cmne reaksi die. Dia mmg suka mandi. And lepas mandi kompem jom2 ntah nk gi mana ntah. Kalu aku tgh pakai tudung tu siap suruh aku pin kn tudung tu cpt2. Jom jom jom. Lepas tu smlm masa kt luar, igtkn nk gi mkn jela. Skali abah ajak main bola kt PGRM. Lepas tu Firdaus lepas main2 bola die haus. Aku lak tak ngangkut susu skali. Tros die usha blakang. Nk Cucu. Nk Cucu. Mama tak ajar pelat tp die sebut pelat gk. Tp kalu betulkan die boleh sebut SUSU. TP lepas tu die pelatkan balik.. Degil jgk budak ni kadang2. Hehehee.
 
Kalu nk mkn jajan. Die suruh tutup tutup. Padahal sbenanye nk suruh bukak. Mcm tu jgk bila kite suruh sebut bukak die bole sebut. Mcm dog, bird, cat, kucing, kucing spesel skit, sbb die mmg suke kucing. Mmg die bole sebut dua2. Tp tetap bunyinya. AYAU ataupun MIAU. Muahahahahahahaha. Konon2 comel la tuh..
 
Paling tak tahan lepas smyg kompom la kene serangan air liur. Tak smpt doa lg dh nk kiss. Hahahahaha. Mmg terharu sgt. Wpn die budak tak tau apa. TP sbb anak sendiri mmg terharu. Kadang2 tgk hubby pn cmtu. Manalah kami tak sayang sgt kt Firdaus ni. Heheheheheheh....
 
Tak tau la kalu die ada adik nnti cemana......:D
me: pg td firdaus cmne
 Abang: die ok
me: i dh tukakan pampers die..sbb dh nk lencun dh
 Abang: nangis2 pastu i ajak mandi tros diam
me: ahahahahahahahahaha
 Abang: pastu nak g nursery die yg ajak pegi
me: hai ikot sapa la suka mandi
  oyeke..die yg jom2 ek
 Abang: ha ah

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009