Tabiat Hari - Hari...

Kisah Cinta
 
Aku tak boleh tgk citer cinta, baca blog org bercinter, apa yg bercinter buat, apa org bercinter berkorban. Nnti aku akan ase terharu. Kalau org tu sedih kerinduan, aku pn akan sedih kerinduan. (poyo je!). Hik hik hik.
 
Smlm aku bc kt nurulism.com psl percintaan jarak jauh die ngn hubby dia slama 3 mggu. Cian la hai. Kalu aku pn tak sanggup. 3 4 hari pn aku dh mengelupur. Aku ni nk ikotkan dh tua, dh patut matang. Tp nk gak melekat kt hubby. Hehehehe.
 
Mcm terperli aku dgr hotfm pg td psl belangkas. Tak smpt dgr byk caller la, tp ada caller tu die kate die nyampah tgk couple yg cling sgt. Mkn pg, tghari, ptg, mlm, supper kalu ada sume nk sama. Patu bile balik umah calling2 gayut2 lg. Padahal SUKATI la kn bkn ko baya kn bil tepon org tu pn. Kekekeke. Tp aku takla cmtu sgt kot. Sbb hubby aku tak suke gayut2 nih. Aku call la die limaploh namploh kali pn sehari. Die angkat patu ckp a a a je. Hessshhh tak romantik langsung. Smpai skg aku jadik naik muak nk tepon die cm dedolu tuh. Hehehehehe. Mmg dh tau dh apa die nk respon...
 
Patu tgk Cinta Untuk Ain smlm. Wpn cite tu kisah cinta sengal. Muahaha. Memula tu yela sedih. Tp lama2 tu mcm, bia betul lelaki ni cinta separuh mati kt Ain tu. Smpai sanggup rayu2. Abg kalu u u buat cmtu ke kat i kalu i taknak kt u dh? I buat2 je jual mahal. Tp u msti kata, I Yakin U Tu Sentiasa Nk Kt I... Muahahahah. Mcm la u tu hensem sgt... :p.....
 
Tp aku tekenang kn diri aku balik. Mmg aku bole smpai merayu mcm que haidar buat tu. Tp kalu aku dh tangkap leleh la. Tp die takkan nk tangkap leleh. Ilang la macho kejantanan. Tingat plak, masa aku kene pegi Latihan Penerapan Nilai Positif masa baru masuk gomen dlu. Anta firdaus kasi mak mertua aku jaga. Lepas tu u turn je pusing nk balik aku tros nangis ckp taknak pegi. Taknak keje gomen. Nk patah balik. Pastu hubby aku pn nangis2 jgk. Eishh. Tros aku mcm. Aik u nangis? Kekekeke. Tp lg la aku sadis time tu. Hehehehe..
 
Ok2 kembali pd cite que haidar td. Masa die gi umah Ain mlm td, sorry aku lg suka pggl die que haidar, sbb nama shahrul tu tak romantik langsung mengenangkan ex-bos aku yg suke wt lawak poyo tuh. Ngn member baik aku kelah dgn nama sebenar shahrul gak yang mmg takde perasaan tu. Muahahahahaha. Nnti aku terbayang dorg susah lak nk cite kn. So aku gelar que haidar jela.. Hik hik hik. Ha so que haidar dtg la umah Ain merayu2 apa ntah tak igt. Kate terharu tp intipati cite tak igt lak. Hahahahaha. Lepas tu aku lak yg sedih mcm nk nangis2. Mengenangkan kite sayang org tu, sanggup merayu2. Tp org tu marah2 kita soh kite blah. Sedih woooooooooo...... Dh tu kite sedih2 org tu wt muke poyo bolayan je kite. Perghhhhh sedih2......U igt lg tak sayang? Hehehehehehehee... :p.. Sib baik skg i pn takdela cling sgt kt u, u pn takdela buat scene cmtu lg kt i kn. Kn kn kn? :p....
 
Ok dh takde mood nk bercinta dh. Kite tuka topik. Hehehehe..
 
 
Mengunyah Ais
Mamak, bg neslo ais 1 ngn ais sebungkus... Blur je mamak tu. Apa jenis order minah ni order nih. Tp sbb customer always right. Layan jelah. Kalu kt umah, aku ada 3 bekas ais. Msti tiap2 hari sume bekas tu kene refill sbb 2 dh guna utk buat air dinner. Lepas tu time tgh2 mlm aku msti guna 1 bekas utk mengisi keinginan mengunyah ais tahap melampau2. Tak tau napa. I used to hate the tabiat before sbb ngiluuu kt gigi. Ni ngilu sume ilang, yg ada cume best je.
 
Masa belum kawin dlu aku siap pelik, sbb lepas minum pakwe aku aka hubby aku skg msti kunyah ais. Die ckp best. Aku ckp eee ngilu la. Tp laa ni aku yg beriya2 kunyah ais. Tp time2 cuaca panas skg ni, wpn ujan smlm, tp still panas, kunyah ais, perghh. Ase mcm suhu sekeliling turun mendadak. Smpai kenyang ais kadang tuh. Kalu weekdays time mlm2 je smpat. Klau wiken siang malam pg ptg. Smpai tak ckp ais kdg tuh nk wt air utk dinner. Ala kite minum teh o jela. Lgpn tak elok minum ais kn. Muahahaha. Padahal bekalan ais dh abis.
 
Hubby pn dh terikut2 trend aku kunyah ais. Smpai firdaus pn memula die tolong suap je ais kt mulut aku, sbb kalu die nk kemam sejuk sgt kot. Tp mlm td, die pn join kunyah2 gk. Tp die kemam jela, sbb gigi geraham die kt depanje. Kalu nk kunyah gigi dpn kn ngilu. Sonok plak die join mama die kunyah2 ais. Kekekekeke..
 
Ni pg td tetibe teringin. Tu yg gi kt mamak order ais. Muahahahah. Ase mcm tak layan plak neslo ni. Kunyah air lg nikmat. Kekeke. Kalu ade blender dh lama aku transform jd ais blended...
 
Ha ekceli sejarah kunyah ais ni start dr aku nk mkn slurpee 7e. Masa tu punyelah susah nk carik. Nk singgah kt setiawangsa aku mmg jrg la sbb susah nk parking. Hubby lak slalu balik mlm2. Wiken lak manjang je tak smpt2. Patu 7e kt opis aku lak bole lak mesin die rosak. Hishh dugaan btol. Kira masa tu blom berkecimpung dlm bidang kunyah2 ais lg la. Lepas tu ada skali aku ikot hubby gi kerja. Aku dok dlm kete die gi keje. Katenye sejam je. Lamaaa gk tggu dia. Lamaaa sgt smpai aku panas dlm kete. Patu singgah 7e kt dpn opis die time balik. Apa lg. Tros mcm addicted. Nk bli slurpee slalu susah nk kene gi 7e. Kalu ais buka peti ais dh dpt dh ais kunyah2. Mula2 letak dlm cawan. Skali stok tak ckp. laa ni dh kene letak dlm jug.
 
Org kate tak elok ek. Tp tu la. perasaan ni membuak2. Kdg2 aku cuba coolkan dgn mkn eskrem traffic light ke, eskrem yg ijau dlm ada susu tu ke, eskrem oren tu ke. Ish ish ish. Tp lepas tu still nk lg ais. Nk mkn smpai kenyang ais lak tu. Ish ish. Teruk ek. Heheheheh
 
Dah Nak Masuk 36 Weeks
 
Tetibe ase mcm lambat lg aku nk bersalin. Mcm dh takde tanda2 langsung dh. Penat2 kementak perut penuh tu ada la skit2. Tu bese la. Tp mcm contraction dh takde ase. Ase pn sikit2 time aku berdiri lama sgt ke. Time terhentak ke. Patu takde dh. Tu org kata Braxton Hics. Kalu aku travel jauh mmg akan ase berpusing2 smpai berpinar2 kepala otak aku. Tp takdela bleeding ke apa. Suma pn mcm biasa. Tp aku notice perut aku makin hari makin naik ke atas. Muahahahaa. Tak shekshi dh uuuu.....
 
Firdaus pulak laa ni ada kegemaran baru. Balik2 je umah tros nk kene buat kn susu. Pstu kene bg die minum air. Mcm dahagaaa sgt. Yela sbb cuaca panas kot ek. Lepas tu kalu mkn berkuah yg bersup die mkn byk la. Klau mkn cm kicap je, sbb mama n abah lauk pedas sambal ke, so die mkn kurang die main2 je nasik tuh. Tp kalu kene lauk yg die sukeee.. Siap soh tambah nasik. Kekekekekekekekee...... Nmpk la die mcm big boy yg amat manja skg nih. Kesian plak aku kt die, tak lama lg nk dpt adik dh. Harap2 die tak jauh ati la sayang ek. Mama akan sayang due-2 sama je. InsyaAllah...............
 
Hemm... dh ckp panjang tak? Sorry la takde gmbar la. Mengharapkan henpon hubby je. Nnti la dpt gj aku nk gi bli memory card baru la... Bkn nya mahal pn. Kalu 2gig rm50... 1gig dlm rm20-30 kot. Cuma nk gi bli tu je yg susah... Hehehehe....
 
Ok lah aku stop sini dlu. Ada sapa2 tau tak apa problem ngn localhost, kalu ping bole, tp kalu bukak kt ie ke mozzilla ke die tak bole bukak. Die loadingg je pstu mcm hang. Aku br lepas re-install xampp yg latest nye. Sbb aku dh install yg 1.6.6 2 3 kali still prob sama. Ni install latest version pn prob sama. Org kata kene betulkan kt file hosts tu. Dh betulkan dh. Tp samaa je. Help....

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009