Nasi Kambing Jln Damai

Tak tau la kan. Ni aku amik dr blog peejburhan.blogspot.com. Slalu gk die cite die gi mkn kt situ. Mcm sodap giler je. Sama macam masa Azreen iklankan psl D'Tandoor dulu. Cmtu la perasaan die terhadap restoran nih.

Aku ase, aku n hubby penah nmpk restoran ni tp taknak singgah. Sbb nmpk mcm grand sgt je tmpt tuh. Kan kt situ area kedutaan2 suma. Banglo2 sume (sila rujuk map di bawah. hihihi). So sure yg mkn kt situ org2 sekeliling. Hihihihi. Tp sbb dh byk kali sgt aku tgk minah ni post. Aku memula bolayan tros aku search map die. Tros ase mcm nk pegi. Hihihihii.....

Smlm hubby buat nasi beriyani + ayam masak merah. Ayam msk merah sodap. TP nasi beriyani tu kureng. Bkn nk mintak tolong bininya. Muahahah. Bininya pn wt dek je bia laki sorg2 kuntau kt dapor sorg2. Sbb sblm tu aku ade hal buat keje lain dlu. So bila mcm terlambat gi dapo, aku ase mcm malas la sbb dh tau apa jd kt DAPO. Paham2 jela kalu chef yg mengaku chef hebat. 1 DAPO penuh ngn periuk belanga. Huarghhhhh. Sib baik la lepas mkn dpt tdo sbb Firdaus tdo dr kul 1130 smpai la kul 330. Pale otak die tdo lama2 kn. Mama die pn apa lg la. Muahahahahah. Tp masa mama br nk start tdo firdaus dh bgn. Takpe. die dh pandai main sorg2. Cuma mama ase besalah mama tanya lah. Firdaus nk mkn tak. Tp die taknak. So bg die minum susu je. Gile kejamz. Muahahahaha. Pstu dlm kul 4 tu aku dh bgn. Alah tdo tak smpai 20 minit pn. Kikiki.....

Pstu kul 4 bgn bersilat kt dapo. Settle kn laundry. Kering pn. Al maklum mesia kn panas. Slalu 2 hari pn tak kering. Sbb umah aku tak kene direct sun. Tp tak kene direct sun pn bole panas gk skg ni. BAYANGKAN LAH BETAPA MESIA SKG PANAS! Hubby kata gi la masuk bilik bukak air cond. Tp aku ni bini yg baik, aku tau kedudukan kewangan hubby aku n aku. So aku taknak kami tiap2 bulan cmni. Aku tetap target 1 bulan yg sgt slesa. Bkn blom bape mggu dpt gj dh pokai. Huhuhuhuhuhuhu.... Nnti nk ada 2 anak lg laa.......Aritu br sminggu psg air cond pn bil letrik dh cecah rm40. Terkejut hubby. Tros mlm td kul 12 lebih dh tutup air cond. Muahahahah. Tau takot uu. ;p

Tp hubby kata die dh taknak mkn nasi beriyani tu sbb tak sedap. Haih. So kami pn kuar mkn. Alang2 firdaus pn sure lapa. Tp mkn ringan2 je. Sbb hubby janji nnti balik die nk abiskan nasi beriyani tu. Die siap kukus balik nasik tuh. Tp dh mkn dh balik. Die tros masak megi. Huarghh. Patu i elak gi dapo. Sbb tau, wpn masak megi je. Dh dpt byg keadaan dapo cemana. Huarghh.. Takleh la pakse sgt kn. Last week mmg pakse2. Lepas mkn je tros basuh pinggan sume. Merening2 kaki ku membengkak. Mlm susah nk tdo suma. So kali ni buat2 pejam mata sbelah sudahlah.

Hubby kata, ni untung u dpt i tau. Laki org lain ada die nk msk utk bini dia? Muahahaha. Yela untung2.... I bersyukur laa sayang. Tp kdg2 tu i pelik la. Napa suma pinggan mangkut u kene guna padahal nk msk megi je. Hubby kata, dh ada guna la. Tak guna kufur nikmat lak kan. Huhuhuhu. Apa2 jelah. Kalu 2 tahun lepas dh sure2 dh perang meletop. Tp kali ni. Kita cube kontrol kedegilan masing2 ek. Ehehehehehehehe.....

Haa apa nk cita td. Tak tau la bile boleh dpt mkn bendalah ni. Harap2 before bersalin la. Ok contraction. Wpn ko dtg tak diundang once in a blue moon. Harap2 ko tahan jap smpai dapat gaji mggu dpn ek. Akan ku serang restoran ni nnti. Tungguuuuuuuuu....

The Map...

Ni salad ape ntah, tp ada cheese. Tp ni tak terliur sgt kot. Hehehehe

Ni humus mkn ngn roti nan. Humus tu kacang kuda blend msk ngn minyak apa ntah. Ni ada terliur skit. Hehehe. Appetizer asenye ni

Yg ni yg terpaling aku ase mcm terliur sgt nih. Muahahahaha. Buat sendiri boleh kot. Banana, tembikai, Mango ek. Pstu ada yg blend. Ada yg potong2 kecik2. Nnti wiken ni Hubby nk ajak gi pasar chow kit kn. Bijak gak kalu buat ni kn? Hehehe. Campo ngn soda skali. I tau u tak minum minuman pelik2. Takpe i minum sorg2. No hal lah. Muahahahahaha

NI PALING TERLIUR SKALI. Nasi kambing dalam dulang. Mcm d'tandoor dlm pinggan jekn azren. Tp once aku dh post entry ni ase kurang plak perasaan membuak2 td. Mcm terkenyang lak. hehehehehehe..

Ni signboard kedai tu. Hehehe

Ok sekian dlu. Ada sesapa yg nk join aku mkn busat? Jom la, ase nye mkn 1 family je tak best kot. Mkn ramai2 cm best. The more the merrier. Tp kebanyakkan family kecik kt area KL umah aku nih bininya bersalin la plak. Hohoho. Emy takleh dh bersalin. Ida pn dlm pantang lg. Gurlz jauh. Pion pn jauh. Ida Magoo pn jauh gk. Layann je la.. Kikikiki

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan