Hari Kelam Kelibut...

Ala takleh nk up gambar.. Igtkn simpan dlm phone memory bole tarik. Upenye takleh. Mintak hubby emel gmbar die plak tak layan.... Tgh busy ler tuh... ;p.....
 
Mggu ni mmg mggu memasak. Hari2 balik msk. Hari2 lepas msk mkn dpn tv.. Hari2 basuh pinggan. Hari2 Firdaus berak byk. Muahahaha. Yela kalu die mkn byk = berak pn msti byk la kot kn. It's a good sign ke bad sign ek? Aku ase good la, bagus utk usus dia. InsyaAllah... Tak tau la perasaan aku ke apa. Tp kalu taik die keras kdg2 aku nmpk mcm ada darah2 skit. Tp skit jela. Tp bontot die takde lak luka. Isau gk. Patu die bkn jenis berakkk je cm bapak die. Sbb hubby aku mmg ada buasir skit. Pak mentua aku pn ada penyakit tu. Risau la kn. Harap2 firdaus ok la ek. Tp aku takdela die bg mkn pedas sgt pn. Bese kalu aku msk pedas, aku bg die ikan je. Nasik letak kicap. Lgpn Firdaus tak tahan pedas. TU aku pelik masa mkn lemak cili api kt umah mak ida tu beriya2 die mkn. Sbb slalu kalu pedas2 kompem die rejek. Ehehehe. Lg 1 kene bg die mkn buah la byk2 kn. Cuma firdaus dh pandai memilih taknak mkn sayur. Ikot abah die. Huhuhuhuhuhu....
 
Pstu last wiken aku tak tukar cadar tilam, sbb mcm ok lg. Tak berabuk sgt. Lgpn mcm mls nk basuh bj byk2. Hohohoho. Skali rabu mlm cmtu kot. Aku dh ase tak slese. Sbb mcm ade bau2 skit. Patu mcm hidung pn naik berair2. Aku takleh kn habuk2. So mlm td aku decide la tuka cadar. Pstu dh angkat cadar tu nmpk la habuk2 turun kt lantai. Apa lg, memvacuum la plak. Lepas tu mcm biasa membasuh pinggan la plak. Hubby aku dh penah sound dh sbelom2 ni. Takyah la nk buat suma kerja dalam 1 masa. Aku nmpk la die kesian ngn aku. Tp nk tunggu dia buat tak dapekkk la. Lgpn aku ase besalah kalu cm umah koto dpn hubby aku. Lgpn kdg2 die tak marah pn, tp aku nmpk die muncung. So aku tak tahan ngn tu sume aku buat lah. Hubby lak, die kalu dh lepas mkn tros nk hibernate je... Ish ish ish......
 
Lepas tu aku mcm dh abis bateri. Lepas mandi, smyg isyak suma siap. Firdaus pn dh pakaikan bj. Firdaus skg lepas mandi ptg, die akan refuse pakai bj. Sbb panas kot. Tp mlm smlm die pakai bj awal skit sbb ujan, so sejuk la kot... So smbil tgk keliwon, sambil aku terlelap2. Last2 aku masuk bilik tdo tros. Tak smpt nk siapkan susu firdaus. Tak smpt nk pasang ubat nyamuk. Smpt psg kipas n tau2 dh kul3pagi. Firdaus bgn nangis sbb suar die dh basah. Sbb aku tdo awal sgt, so masa aku check pampers die tak penuh lg. Dlm kul 930 - 10mlm cmtu la. Bese tdo dekat2 kul 11 kalu pampers penuh sure aku tuka. Kalu rajin bwk gi toilet kdg2 firdaus kencing dlu dlm toilet. Tp sbb kn dh pengsan smlm tu tak smpt buat apa. Kul 3pg die rengek2 pampers bsh. Buatkan susu, pstu tuka pampers skali pstu kami 2-2 tdo..... Aku mmg tak sedar apa dh lepas tu...
 
Skali pg td aku bgn, tgk apsal dh terang. Apsal tak dgr azan. Apsal tak dgr org smyg. Huwaaaaaaaaaaa. Tgk2 jam dh kul 650pg. Gilosss. Tros cpt2 bgn basuh botol susu. Kuarkan cadar bsh malam td kt dlm washing machine. Kompem tak smpt nk sidai. Lepas tu tros mandi. Nasib baik bj dh gosok, tudung smlm pn ada lg. Hik hik hik... Ps smyg suma, (1 Hikmah pg td, dpt smyg subuh jemaah ngn hubby, sbb dh smpai time bgn dia.. Huhuhuhu).. Siap2 buat muka kesian mintak hubby tolong sidaikan kain... Mintak die tolong antakan Firdaus. Huhuh.. Haa pg td nk cium firdaus pn lupa.. Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh...
 
Kul 715 dh ada atas jln. Mcm mandi koboi pn ada aku pg td. Muahahahahahahaha... Buat suma dlm kelam kabut. Sib baik sejuk so takdela peluh2 sgt. Kalu senin cmtu kompom dh peluh2 punye. Heheheheheh....
 
Tu jela kelam kabut pg td. Tak sangka bole terlajak smpai cmtu skali. Hik hik hik.......... Slalu paling2 lmbt pn 630...  Tu pn sbb golek2... Penat btol nmpk gaya mlm td tuh ek. ehehehe.....

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009