Cinta Untuk Ain..

Sbenanye aku dh setat jiwang dr pukul 3pg tadi lagi. Sedih apsal takleh tdo dh. Mana tak aku tdo kul 930 mlm tadik. Yela aku post blog kul 730. 730 tu dh siap makan mandi suma. Lepas smyg isyak tros tak larat dh. Skali lg aku pejam mata tgk pinggan mangkuk tak berbasuh. Gua abis bateri. Hik hik hik...
 
Nila jawapan kepada tdo cpt mlm td. Bahananya lepas kul 3pg takleh tdo dh. Si Firdaus nyenyak plak die tdo. Hubby yeye je. Mlm ni i sedia susu ngn air (padahal air tu aku dh msk, die tinggal angkat kedepan je. tak aci tak aci. Ehehehe) u plak bgn wt susu ek. Mlm before tu aku kejut die sbb tak larat sgt layan tepuk2 Firdaus yg takmo berbaju tp sejuk. CEMANA TUH? Mlm td lena plak die tak bgn. Before tdo je nk cucu nk cucu. Siap rayu2 sbb mama dh stim mata atas tilam. Abah lak gi mana ntah. TP dlm persediaan nk tdo la jgk. Lepas minum susu, kami 3-3 pengsan......
 
Pastu kul 3pg aku tak tau nk buat apa. Aku pn terremind cita Cinta Utk Ain. Kisah cinta sengal yg buat aku melekat jgk dpn tv stiap slasa. Lepas ni tak tau la akan melekat lg ke tak.
 
'Saya rindu awak'
'Saya pun rindu kat awak'
 
Nyuuuuuuuuuu.... berjujuran air mata. Baik yg kt dalam tv. Mahupun yg kt luar tv. Aku la tu. Takkan Firdaus ngn Abah die kot. Hehehehee..... Sedih wak. Sy pn sedih.... Hehehe...
 
Ada kesah sebalik kisah yg buat aku sedih. Biasala pompuan drama queen mcm aku ni. Sblm aku mula, suma ni hanya kebetulan. Aku tak tiru ko ek gurlz. Kebetulan ko pn jiwang gak mlm td. Wakakakaka......
 
Wpn aku dh cita bende ni 5juta kali kt blog. Aku akan cita lg kali ni utk mengaitkan dgn scene, sy rindu awak. sy pn rindu kt awak. Huhuhuhuhuhu. Chewah. Hehehehe... Takdela, scene tu aku tak penah alami pn. Tp kesedihan tu aku penah alami..... Siap smpai aku dh tak tau nk buat apa. Aku tingat tarikh suma...
 
Tanggal 9 Dis 2005, aku gi jmpe pakwe aku. Masa tu die br nk balik keje. Balik bersama-sama dgn BHL 1366. Sedih sgt masa tu. Aku rasa mcm, die lebih pentingkan diri dia sendiri dr aku. Aku rasa mcm aku ni takde makna langsung dlm hidup dia. Kitrog gaduh besar masa tu. TP besela, aku je bebel2 nangis2. Dia mmg jenis diammmmm je. Tp die lelaki. Ada ego. Of course la die takde rasa bersalah kn......................
 
Alasan dia bli kete tu sbb senang die nk balik kg. Tp pd aku, aku dh ada kete masa tu. WKQ aku yg kurindui tu lah. Kira gj kami takdela byk mana. Suppose, lepas abis blaja keje, Pd aku, kami ptt fikir utk bina keluarga. DH ko sayang aku, aku sayang ko kn. Nk buat apa lg. Tak tau nape. Tu yg aku piki. Masatu. Lgpn, aku mmg tak penah kenalkan sapa KUYU kt parents aku. Sbb sblm ni pakwe aku yg hampeh sblm ni mmg parents aku tolak bulat2. Aku fobia. Taknak jd mcm tu. Sbb kalini. Aku btol2 cinta pada itu KUYU. MUahahahaha. Bluek nk muntah suma org.....
 
Aku sedih sgt masa tu. Dh la ada a few series yg gaduh2 ntah sbb apa ntah. Mmg tak penah nye yg OK. APA YG AWAK NK LG? SY TAK TAU LA.... huhuhu.. Ntah aku pn tak tau apa yg aku nk. So aku piki masa tu, lepas ni lg susah la nk kawin. Dgn kene tanggung kos kete. Dgn dia kene naik kete, sblm ni die naik moto. Moto JFP dia dh jual. Huhuhuuhu. Bkn utk kata, awek ada kete, die kene ada kete. Dia bkn cmtu kot? Tp mmg utk die balik kg. Tak manis la die balik kg pakai kete aku kn. Kang parents aku kata apa lak. TP bg aku. Kalu aku dh kenalkan die as, BAKAL LAKI aku, lgpn die balik wiken jek. Aku pn wiken kalu die balik kg mmg malas nk kuar. SO bg aku takde hal la. Bg dia tu hal besar. Huhuhuhuhuhu....
 
Lepas tu aku balik. Aku kusut. Aku dpt cadangan utk take a break. Masa tu jgk, ada planning nk gi tgk kawan kitrog kawin kt Kedah. Kira konvoi ramai2 la. Kira skg ni brita baiknya pakwe aku ckp, takyah naik WKQ, bahaya nk travel jauh2. BHL ok skit. Huhuhuhuhu....Kira masa aku jmpe pakwe aku tu, jumaat ke sabtu ntah aku lupa. 2 3 hari lepas tu aku jmpe balik. Just to tell him. I wanna have a break from u. Dan ada 1 ujian tersembunyi sbenanye. 16 Disember kn beday aku. So masa beday aku tu kami tgh break la. Kira break smpai delegasi nk gi kedah tu la..... Break = No calls, No sms, No YM, No Email, No dating2.... Slalu pakwe aku kalu aku sebut something like that dia akan ckp, Wah best tuh. Die mmg cmtu. Suka ckp benda yg konon2 lawak tp lg menyakitkan ati awek die yg poyo ini. Hehehehee....
 
Tapi sepanjang2 jumpa hari tu. Aku tak igtla exact brape haribulan masa aku mintak break tu. Alah tp tak smpai sebulan pn breaknya. Tp aku igt. Aku pakai bj kurung oren. Muahahaha. Siap igt tu. Masa tu mlm. Aku smpai pn dh nk magreb. Siap kuar gi smyg, mkn. Masa aku ckp tu dh on the way balik la. Masa tu pakwe aku igt aku dh maafkan dia, dia bli kete tu. Upanya bende tu jd worst. Aku nk break. YG terpaling sedih aku ckp. Kalu dlm tempoh ni, kita rasa kita boleh hidup tanpa salah seorg dr kita. Elok kita rentikan jela keje gila ni. Mgkin were not meant together. Ewah. Ayat die lain skit la. TP lebih kurang mcm tu la...
 
Sepanjang2 perjalanan. Tak igt, asenye aku naik kete die kot gi kuar mkn. Patu parking kt umah dia. Kira sepanjang2 perjalanan balik dia pegang je tgn aku. Aku rasa maknanya, abang sayang a****g (censored ek tp bkn ayang. jeng3..muahahahaa), abg takkan lepaskan a****g.. Masa tu la. Mgkin btol kot. Kira die yakin, kami takkan break selamanya... Hehehehe..... Smpai kt kete. Slalu aku yg terhegeh2 cari tgn dia. Kali ni dia yg cari tgn aku. Smpai aku masuk kete nk balik. Sepanjang2 tu jgk aku nangis. Mcm Ain nangis. Ewahh.. Kekekekekekeke....
 
Masa harijadi aku. Tp dh lambat jgk la. Muahahahahaha. Aku dh sedih takda apa2. Tetibe die sms wish aku hepi beday... Huhuhu shahdu sgt. Nk je aku reply.. a****g rindu kt abang.... Huhuhuhuhuhuuhuhu... Drama lebih aku ni..........
 
Ala mood jiwang dh abis la. Muahahahahah. Time mlm td masa tringat2 byak aku nk cite. Takpelah org pn dh letih bc ek. Ehehehehe. Kira aku takdela suke Shahrul tu cememeh je kn asek nangis. Tp aku akui. Aku mcm die tuh. And aku slalu ase pakwe aku asek push aku away dr idop dia...
 
Yg lg sedih. Smpai tahap kitrog dh kawin ni. Br aku sedar. Aku dh pakse die buat sesuatu yg die tak ptt buat = KAWIN. Kwn aku ckp, ko takleh piki cmtu. Semua ni jodoh. Lgpn ko dh kawin pn ngn dia. Bkn aku nk kata dia tak sayang aku. Tp aku dpt tgk sendiri die kadang2 mcm envy ngn kengkawan die yg blom kawin. Dpt bli mcm2. Ni die dh ada aku, anak2 maknanya die kene spent utk kitrog plak. Tak tau la am i being cruel to him? Huhuhuu. Aku telalu piki gitu sgt tu psl aku jd sedih kot. Bottom line is, aku pn tak tau. Wpn Hubby aku bg aku 1 satisfactory statement 2 3 hari lepas. Kalu kita tak kawin, i tak dpt Firdaus. Die mmg suka kasik statement tergantung cmtu. Pstu pandai2 la aku sambung. Kiranya, dgn adanya Firdaus, dia rasa sendiri nikmat ada anak, nikmat anak syg die. Tiap kali dia balik keje kompem Firdaus tersenyum2. Terlompat2. Kalu tak dpt jmpe abah die memberontak. So die rasa happy... :D....
 
Sbenanye tak perlu pn perasaan sedih ni.. Tp knowing myself. Aku mmg cmni. Complicated. Bende tak ptt fikir. Aku fikir. That's why i am born a programmer. Because a programmer always a complicated type of person. In fact aku suka buat capsulated programming. Hiding my codes. Actually i don't hide. Tp being me, my codes always turn out, org tak paham. Kui kui kui....... Besenye lah.... TP sbb aku malas. ORg pn tak pandang sgt.. ;p......
 
Bebalik pd cita td. So aku ase dlm awal bulan 1 ke. 15 Januari ke cmtu la. 2006. Kitorg pn pegi la kenduri member kt Kedah. Setelah beberapa waktu tak jmpe mmg rindu sgt. Tp sbb jumpa tu dpn kwn2. So kaber2 line la kn. Masa tu teringin sgt aku nk ckp. Sy rindu awak. And teringin sgt nk dgr die ckp. Sy pn rindu kt awak. Tp takde suma tuh. Heheheh. Besela. Pakwe i tak romantik. So lepas jmpe buat mcm biasa. Mcm takde apa2 berlaku je. TP yg pasti. DIE MEMANG MASIH NK JD PAKWE AKU LAGIK. SO bg dia cuti yg aku mintak tu utk tenangkan diri aku je. So kira dh dpt cuti ni, aku dh ok. Wpn lepas tu, mula la aku nmpk dia mula jeles. Die tak ckp. Tp die tunjuk dr segi muka dia. Masam tetibe ke. Tetibe senyap takde bende nk ckp...
 
And tak lama slps tu, die stuju utk jmpa parents aku. Bulan 3 2006, parents dia dtg merisik aku. Bulan 5 2006 kitrog tunang. And bulan 8 kitrog kawin. Yeke. Ke bulan 1 merisik. Bulan 3 tunang. Lebih kurang cmtu la. Bkn die yg ajak. Bila aku kasik idea die mcm stuju tros. Takde dolak dalik suma. Do i get the facts right? Muahahahaha. Aku slalu cmni. Bila dh abis story. Tetibe ase mcm aku messed up ngn tarikh2 tu suma. Muahahahahahahahahahahhahahahahaahahahhaha. Tp yg tarikh kawin tu btol la bulan 8 2006. Cuma tarikh hubby aku bli kete tu mcm salah. Eh u bli kete 2004 kn. Muahahahaha.
 
So sapa yg bc story ni pepandaila adjust balik tarikh tu. Kira klau 2004, kiranya takde kene mengene la ngn delegasi gi kedah. Takde kene mengenela ngn aku dirisik, tunang kawin tu suma. Muahahahahaha. Sorry. Suddently i just got the fact messed up la aku ase. Muahahahahahahahahahahaha...
 
Tp yg pasti, memang, we did had our break. It did breaks my heart. It did change him a bit. And i do love him more. Bila aku tgk scene Sy rindu awak.. Sy pn rindu kt awak. Tak boleh tidak. Hati aku msti tersentuh and nangis..........
 
Nk2 zaman gawat ekonomi cm skg......ehehehehe..
 
Ok la tu je nk coret. Sori kalu kasi u all suma pening.. Hehehehehehe....Anggap jela kisah hari ni. Kisah dongeng... Abaikan i ni...

Comments

roshda said…
weh!! pesal aku lak terkandung dlm isi kandungan blog ni hahahaha siot jek.. oo ni ke kesahnye.. weh, masa tu pion ke yg kawen? eleh.. jiwang karat.. aku lak kena.. ko tu mmg jenis sentimentel muahahhaha.. pelakon air mata.. tp part nak tegakkn ko ase btol ko mmg seorg pejuang yg hebat sanggup bertegang urat bermatian hihihi.. itu lah ctut dr dlu smp skrg sma jek.. sape la ngiut ni nanti :D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan