Tulis Blog

Dalam keterpaksaan, yang aku relakan.

Ewah mcm anna rafali la plak kn. Hahahahahaha....

Ada org paksa aku tulis blog. Die tak ckp, situt tulis cepat. Die tanya aku byk soklan yang aku kene jwb.

Aku mcm, dr aku jwb soklan dia satu persatu, baik aku tulis blog. Hehehe.....

U know whom exactly you are?!

Heheheh...

Ok, apa aku buat during weekends?

Plannya jumaat haritu adalah, tunggu hubby balik kerja by maghrib prayers, and off we went to balik kampung. But mana la nk tau, tetibe dia ada kerja urgent plak. The plan was, jumaat mlm balik kampung. Spend the rest of saturdays there, and early morning sundays, we will be back home.

Mak mertua aku dh bising2, nk pegi teluk batik. Time kami byk peruntukan (che che byk konon, dlm byk2 still ada hati nk org tua tu support BBQ. ahaha), dia cancelkan. Time die nk nk sgt, kami tak ckp peruntukan plak. Hubby kata, tak payah lah, harga minyak naik. Lgpn tak best jln2 time poket kosong.... Kt sana tu nnti dekat ngn pangkor, so kami takdela menyeberang. Tp kt situ cm best skitla nk sopping2 ikan kering, sotong kering, ikan bilis. Bla bla bla bla.

So tak jd suma plan itu.

Jumaat hubby balik dh kul 11 mlm or later? Pstu anak2 pn dh tdo. Pstu kami pn tdo.

Esok pg2, bgn mcm nk pergi kerja, Bj suma aku dh packing siap-siap dh masa tggu hubby balik tuh. Kul 7 tajam dh on the road. Kul 9 pg smpai kampung.

Cm biasala, org takde duit. Dok memerap jelah. Hubby pegi Pekan pn takmau bawak anak bini nya yg akan mengepow nya. Huuhuhuhu.

Ahad pg tu, cadangnya nk teros balik KL, tp byk plak benda tak settle. So settlekan potong rambut pak metua aku, rambut hubby skali. Ps lunch tros pulang. Dlm kul 3 pm cmtu ko br nk headed to KL.

Smpai KL, kemas apa yg ptt pastu tdo. Smpat la masak apa ek mlm tu. Tak igt plak.

Pg isnin, kene bgn pg pg subuh shafie balik. Uwaaaaaa...

Itula kenyataan, yg pahit ku telan jua. Eceh.

Tamat. ehehehe

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
bagus madam siti....
mcm ni barulah pekerja berwawasan...ada apdet blog..baru sejuk skit mata aku memandang....

by the way tima kasih yerr....

tpkan...aktiviti melahu ko kt kampung apa?memasak ker...lepak tgk tv ker...tanam padi ker?
Siti Fatimah said…
hahaha..ada lg tu perkara yg tertinggal..ahahah

masa kuyu pi pasar, aku melayan anak2 aku tdo. pstu die bgn, jenuh plak aku tolong kutip padi yg diorg terabokan. ahahahaha. skg tgh musim menuaikan... byk la padi lebih yg mesin tak smpai nk tuai, kene tuai by hand...pstu yg mertua aku dh kumpul2 tepi tu die pi bwk naik rumah.. adoiaii...

pstu smpt la jgk aku tolong mop2 skit umah mak mertua aku..cheh itu pn nk sebut ka..ahahaha...

sebabkan mood tak brapa baik sbb kene paksa tak leh pi sopping2, jadinya aku mop dapo jela... hall aku sapu je.ahahaha.. bebulu laki aku....

ha kn dh mcm tulis blog nih..ahahaha..

pstu kuyu bakar ikan, aku buat air asam + masak sayur kobis tumis. Mak metua aku msk kari daging...

Pstu lepakkkkkkk je, smpai mlm. Titun.. Itu shj...

Sekian..ahahahaha
ok la tuuu, aku balik umah mak mertua aku, ada la dalam 2 jam je kot.. hahahahah
Ida Chan said…
aku pon slalu balik umh MIL aku kjap2 je. tdo sane, jarang skali. masuk dapo masak, xpernah. amek kontrak cuci pinggan tu ada la. ish3 (geleng3)...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan