Rutin

Pagi-pagi.

Kul 6 tajam kene bangun. Tak larat dh nk bgn 530pagi. Wpn sebenarnya pelu bgn 530 pagi....

Sebab aku kene do all the things below (yup, u got that rite, every single day! except weekend / public holiday of course!):

  • Kemas baju firdaus / hafiy dlm beg yg berasing;
  • Kemas henbeg sendiri;
  • On bj yg direndam, on spin;
  • Cuci pinggan yg mlm td tak larat nk buat / simpan pinggan yg dh dikeringkan dlm cubboard;
  • Kemas apa2 yg ptt, kdg2 siap mop bagai - ni kes kalu nk pegi otstesen;
  • Lipat bj; - ni jrg buat, sbb aku paling tak suka lipat bj. uwaaaa
  • Gosok bj hubby, bj aku skg dh tmbah 1 lg, bj firdaus. uwaaaaaa
  • Prepare bj2 nk pakai siap ngn spender;
  • Mandi, smyg, pakai bj;
  • Kejut hubby, mandikan firdaus. By this time biasanya dh pukul 645.
  • Before 7 aku kene kuar umah dh.
And today u know wht happeng?

Hafiy bgn nangis2. Aku cm, dia biasalah bgn nangis2 cm kul 5 pg cmtu. Tepok2 tepok. Dia diam. Yesss takyah buat susu. Pejam mata balik.... Hahaha. Lek lu br kul 5.

Henpon lak dlm henbeg, sblm tdo lupa nk bwk masuk bilik.

Byk mende lupa mlm td. Urut hubby tak, kemas dpn tv tak, basuh botol2 susu tak, jenguk2 kain dlm machine tak - kes penat sbb siap2 vacum + mop lantai smlm.

Pstu hafiy diam, aku pn bgn la, tetibe nk terkencing. Plan nk amik henpon skali, pstu nk tdo balik.

Lepas kencing, pi la carik henpon.

Tetiba.. Jeng jeng jeng..

DH KUL 645!!!!! Wuuu waaaatttt???????

I'm late i'm late...

Tebabo jerit sume org bangun.

By 710 aku dh dlm kete. Firdaus pn ok jek. Mmg la ok, mama terbabas, die pn dpt tdo lama skit.

Tp ok ok dia tu - still mandi nk duduk, plus lampu takleh bukak, sbb mata die takleh terima cahaya lg. Apa kejadah, aku nk letak ubat gigi kt berus gigi pn tak nmpk. Adoiii. Org dh la nk cpt ni...

Dengan itu, itu lah sebab aku lmbt hari ni.

Sekian.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Ida Chan said…
itu la asam garam kehidupan n pengorbanan seorang ibu, huhuuu.. :p

nape xwat mlm b4 tdo. At least esok pg xla kne wat byk2 mcm tu. Slalu aku msti akan siapkan sumenye mlm b4 tdo, xkesah la tdo ko bape skalipon, sb aku xlarat nk marathon subuh2 sepi'e, sb pg2 adalah mode slow-mo :p sume pon macam blur2 n terpisat2 lg :)

tp tu aku la..lg pon nt pg2 lps mandi peluh2 xbesh..
Siti Fatimah said…
tu la. aku lain dr ko n gurlz. korg settle sume mlm..

aku mlm mmg tak dan... by 10 aku dh ase nk lepak je...

lgpn time mlm la kuyu akan mintak mcm2... dun get me wrong. mcm2 mcm, nk urutla, buat air la. MASAKKKK la. ho ho ho....

So lepas dinner memang slalu nye aku takde mud nk ngadap keje umah dh..muak asenye.. ahahaha...

soo..dlm keadaan terpisat2 tuh buat la jugek....

tp tepisat2 aku ok lagik, sbb tepisat2 firdaus smpai nk bukak lampu pn takleh.. ahahaha...

adoi... aku kene wt keje dlm gelap..ahahahahaha
roshda said…
adehh la.. peningkn kalo terlajak masa.. terus mood pagi tu down.. aku penah smp meleleh air mata huhuhu
mane taknye ngn nak dukung iman p umh bb sitter ngn perot aku memboyot lagi huuuuuuuuuuuuuuu tp alhmdlh awl2 dlu la sme tu.. klo x, x kn tiap pagi nak nangis je kenang nasib diri ahahaha

ha tu la.. mcm ida ckp, ko kemas la seskit beg tu siap2 kn dlu pepagi xde kelam kabut.. aku kdg2 klo ter rajin siap masak lunch utk iman bwk bekal.. siap potong2 bwg ke.. ayam ke.. siapkn rencah mcm rancangan memasaka tu eosk pagi tgl 'campak' je dlm kuali :D tp tu aku buat last minggu lepas sbb ni dh x larat ahahhaa

tp tu la kan kita ni isteri merangkap ibu n mcm superwoman kn.. tp kekadang laki ni skit pon x heran kan???? tp nak wat mcm ane hohoho

weh aku x leh bla statmnt yg x leh bukak lampu tu!!! ahahha sakit perot aku yg besa ni gelak.. alahai mcm2 ragam la anak ni kn.. :D
Ida Chan said…
aku tau...pekate ko bg aus pakai spek itam pg2 waktu baru bangun tdo. mudah-mudahan bole bukak lampu :P

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor