Susu Ibu dan Ibu...

Tak tau lah kalau benda ni kebetulan. Tapi begini cerita dia kawan2. Hehehe.

1. Cerita kwn aku psl pokcu dia. Minum susu ibu smpai umur 4 tahun! Dan perwatakan orangnya sgt patuh. Baik, tak byk ckp. Dan semua org suka. Apatah lagi tak suka membantah. Wpn ibunya telah tiada, tp kalau ibunya masih hidup, mungkin dia akan jd anak yg paling patuh dan mendengar kata.

2, Cerita hubby aku sendiri. Hubby aku ada 5 beradik. Aku kdg2 pelik 5 beradik ni. Abg sulung je aku jrgn sikit dgr cerita. Sbb abg sulung paling otaiko skali. Kalau mak derang kata apa2. Derang ikot je. Smpaikan takleh mkn ikan kembung kalau badan naik gatal2 pn tak mkn. Kalau mak dia kata A, maka A la. Smpai aku sebagai bini kadang2 tensen. Tp dh mak dia aku redha la kn. Abg dia no3 smpai bini dia tuh, cm taknak balik kg. Kalu balik kg asek betekak je ngn mak mertua aku. Hehehe. Bkn apa, kalau mak mertua aku ckp apa, laki dia dgr je. Kenapa kn? Aku memula cm pikir. Wah hebat btol mak mertua aku nih. Tp abg sulung ni dia lain skit. Kalu mak die kata A, dia kate C, nasib lah mak dia. Tp takdela melawan sgt. Cuma kurang skit la dr adik beradik yg lain tu kn. Mak mertua aku penah cerita. Anak sulung, dia bg susu tin, sbb susu dia taknak keluar. Tp yg lain mmg tak pernah bli susu tin langsung. Adakah sbb minum susu ibu dan anak2 jd mcm tu? No komen...........Tp buat aku terdetik utk terpikir jgk lah.

3. Cerita aku sendiri. Aku ni mmg kuat melawan mak aku. Aku ada formula dan tips aku sendiri. Mak aku ada formula dan tips dia sendiri. kalau akutakmo. Maka akutakmo lah. Ho ho ho. Bkn anak derhaka. Berpada2 la. Kalu btol2 kene dgr aku dgr la. Kalu aku ade reason rejek. Mmg aku rejek. Ada la sebab kan. Tp mcm hubby aku. Wpn ada sebab utk rejek. Tp kalu dh mak die kata A. Najin Tun Razak Ckp B pn dia pedulik apa? Mcm tu la. Phm tak? Hahaha. Apalah aku merepek ni kn. Sbb aku minum susu ibu sekejap je. Dlm sebulan cmtu je kot mak aku ckp. Tak tau la betul ke tidak....

4. Aku tak tau lg anak aku Firdaus ngn Hapiy cemana. Sbb diorg kecik sgt. Tp aku cuma doa jela agar diorg jd anak yg soleh and islam tiang agama diorg. Amin...

Psl ibu2 plak. Aku rasa, ibu2 bg susu kt anak diorg. Takde niat pn mcm tu kot. Niat kami bagi susu ibu. Sbb ianya terbaik utk anak kami. Kami mahu dia dpt antibodi. Kami mahu dia kuat. Kami mahu dia dekat dan rapat ngn kami. Kami mahu dia sayang kami mcm kami sayang dia. Kami tak harap la dah tua nanti dia duduk dgn kami jaga kami sepenuhnya ke apa. Cuma bila dia jauh dr kami, dia igt kami. Mcm kami selalu igt dia.........

Sgt sedih, bila kita beriya2 nk bg. Tapi rezeki takde. Aku phm perasaan tu...............

Ini je yg mama mampu bg........

Mgkin bkn rezeki baby tu. Tapi knowing her mother wants to give the best for her, she shud be thankfull!

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan