Adamaya

Bila kita sayang org tu. Kita akan genggam dia dalam hati kita smpai kita mati. InsyaAllah...

Bila aku tgk citer adamaya. Patu tgk dia berpaling tadah nk balik kt Ex-Bf dia yg kompem2 JANTAN TAK GUNA tuh. Bini mintak tolong anta pi check- up nk mengomel. Eh napa mcm ada ciri2 laki aku je plak? Ahahahah. Ok laki aku skali skale je. Ok. Hahaha. Tapi ni mmg mati2 taknak ah. Kawin tu skadar kawin je. Tp dlm skada3 tu dpt gk 2 anak. Eh mcm aku jgk. hahahah. Ok kupit kata jgn berprasangka buruk. Sentiasa mintak yg baik2. Ok ok.

Takdela. Pada aku la dh terang2 laki tu tak guna. Siap cerai anak bini. Siap tros cerai talak 3 tuh. Gilo. Lelaki yg tak bertanggungjawab, tak smyg, tak piki panjang je bg aku buat cmtu. Mcm bermain2 ngn agama. Mentang2lah ada kuasa. Talak 3 tros dia guna. Mengambil kesempatan. Lelaki cmtu mmg tak wajar dihormati. Patu dicampak dlm lubang kubur. Tanamkan ajer idop2. Wakaka.

Pelik aku dan geram sgt bila MAYA tuh boleh terkonfius plak ngn ex dia yg ntah hape2 tu. Mentang2 la CINTA PERTAMA konon. Hak hak thui. Laki dia baik gila. Jaga isteri suma. Sporting suma. Kira suami kn. Mmg sgt bertanggungjawab. Mmgla kadang2 ada suara2 HANTU SYAITAN ckp. Eh laki kau ni buat cmni dia tak sayang ko ni. Tapi bila aku piki piki kn. Kenapa ada certain2 benda tu dia buat cmtu. Ada sebab. Dan kalu aku piki logik, tanpa emosi, aku tau laki aku tu sayang aku. Amin. Hehehe. Aku je yg suka berprasangka buruk...

Tp aku mcm yakin lah. Aku takkan jd cm maya tuh. Aku sayang laki aku. Takde lelaki dlm dunia ni sanggup jaga aku cm laki aku buat. Ada ke org lain tahan ngn perangai aku ni selain laki aku? Ada sanggup sehidup semati ngn aku cm dia ni? ada ada? Mmg aku ase takde la. Samala cm laki aku tu. Ada pompuan lain nk hidup ngn dia? Ada? Sbbnya kitrog mmg dh meant for each other. Hanya kitrog tau cmne nk handle diri masing2. InsyaAllah. Moga keluarga kami terus dilindungiNya. Amin.....

Tapi aku igt dlu, ida penah pesan kat aku. Ko jgn kontak dia dh. Ko jgn keluar ngn dia. Ko jgn borak ngn dia. Dia tu, ex aku dlu lah. Mmg aku tak pernah ok. Mmg boleh cair la kot.

Mgkin tu yg adamaya tuh cuba nk sampaikan kot....

Smpai skg. Even aku fren ngn ex aku dlu tu. Tp kalu dia ajak borak. Aku mmg tak layan. Smpai die emo. Tp yg pelik tu emo2 taknak plak die delete aku. Wakakakaka. Aku pn cm malas nk delete org ni. Nk tgk bape org lg dlm dunia ni nk delete aku.

Kiranya maya tu silap lah. Pi tegur plak ex dia. Pi layan. Lenkali jgn layan lelaki cmtu.

Dasar tak guna. Meruntuhkan mesjid org. JAHAT!

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan