Mati?

Smlm kn mlm jumaat. So mlm jumaat ni slalunye kita byk berfikir psl TUHAN. Apa2 kita buat kerana tuhan. Masa tu lah rasa, nk buat byk sikit ibadah. Mcm aku smlm. Aku terfikir, nk mengaji. Tapi tak buat. Huhuhu. Slalu cmtu.

Masa tgh rehat2 dgn anak2. SMLM TAK LEH PLAK TU TGK ADAMAYA KE APA, SBB ADA MAMAT TU NK TGK BEN10. TENSEN MAMA TAU.. wahahaha. sompek. Hubby pn balik lmbt. Sbb ada hal.

Aku pn lepak2. Merenung jauh.

Aku bertanya kt diri aku. Masa berlalu dgn sangat pantas kn? Sgt pntas smpai aku tak perasan pn. Kejap je umur aku nk menginjak. Wpn aku br nk masuk 29, tahun dpn 30. Tapi aku rasa, aku takkan rasa lama sblm aku menginjak ke usia 40an. Bende tu akan berlaku dgn sekejapan je. Huhuhu. Allahuakhbar!

Dah bersediakah aku menghadapi kematian?

Dah bersediakah aku menghadapi alam kubur?

Dah bersediakah aku menghadapi timbangan di padang masyar?

Siratul Mustaqim?

Syurga. layakkah aku?

Neraka? Tahan kah aku?

Lgplak smlm, cerita hantu gunung raya tuh. Dia ckp. Akulah iblis, aku akan seksa kau di dalam neraka. Aku tros insap. Itu yang dia nk buat kn? Itu azam dia. Itu JANJI dia. kn?

Lepastu plak skg dgn org bunuh anak sendiri, darah daging sendiri, ibu bapak, adikberadik. Sbb get too carried away dgn bisikan2 tuh kn? Smpai lost of their senses.

Nauzubillah........

Ntahlah. Selamat hari jumaat kwn2....

Moga2 Allah ampunkan doa kita. Tunjukkan kita jln yang benar. Dan selamatkan kita daripada seksaan api neraka. Amin.........s

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan