Al-Fatihah...

Aku rasa sejak akhir2 ni masa berlalu dgn sangat pantas. Btol kata2 ayat ni:
Nabi kita ada bersabda bahawa tanda2 dah dekat kiamat masa akan terasa terlalucepat
Setahun bagaikan sebulan, sebulan bagaikan seminggu, seminggu bagaikan sehari,
sehari bagaikan sejam , sejam bagaikan seminit dan seminit bagaikan sekelip mata.
Dan ramai pulak org2 yg terkenal atau kita kenal...Atau yg kita kenal kenal pergi.... Dlm tahun 2010 ni rasanya aku dah dgr lebih dari 3 kematian....Hujung tahun 2009 pn ada jgk..... Mcm selang tak byk minggu dgr 1... Kemudian 1 lagi...........

Yg tak kenal jgn ckp lah... Yg kene bunuh beramai2.... Yg bayi dibuang... Yg anak kecil didera sehingga mati....

Yang mana yg aku sedekahkah Al-Fatihah... Ayat pemanis Solat... Ayat pendinding... Ayat mujarab sekiranya dalam kesusahan.. InsyaAllah.....

Dan aku tiap2 kali lalu Akleh. Aku akan lalu tanah perkuburan tepi KLCC... Kalau aku igt, aku akan cuba sedaya upaya sedekahkan Al-Fatihah...

Moga2 roh2 mereka dicucuri rahmatNya.. Moga2 mereka selamat dari seksaan api Neraka yg dahsyat tu... Amin....

Dan aku slalu kene sedekahkah kepada 2 org atok aku, ibu dan ayah kepada mak aku yg telah pergi sekian lama dlu..... InsyaAllah aku takmau lupa mendoakan mereka...

Ada jgk kdg2 aku doakan atok hubby aku.. Kalau aku igt.....

Semua mereka telah pergi..... Semua mereka telah melalui pengalaman itu.....

Ntahlah. Entry ni sbb aku tergerak. Sbb br dgr pemergian saudara Achik Spin yg aku tak igt nama betul dia.

Isteri dia ckp, before tu Achik call, suruh dia siap, nk bwk dia pergi somewhere. Pergi mana? Adalah kata dia. Tak lama selepas tu sepupu arwah pulak telefon suruh dia sabar, dan ini bkn main2. Achik dh takde. Aduh sedih nya. Yg si anak dh tunggu pulak ayah bawak keluar jln2. Jln ke bilik mayat, tuntut jenazah Arwah. Dan masa Arwah call tu kompem la dh dekat smpai rumah kn. Sbb dh suruh bini dia siap2. Dan dia kene dekat exit nk keluar Mantin. Mmg dlm 20-30 minit lagi smpai la Seremban. Wallahualam, sama ada arwah betul2 berniat nk bwk isteri keluar, atau arwah dh terasa pemergian.

Itu semua rahsia yg Allah simpan.

Yg pasti, kita tak tau bila DIA akan menjemput kita. Mgkin kdg2 apa yg kita buat org kata - Buang tebiat! Huhuhuhuh...

Wallahualam...
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

hamas said…
This comment has been removed by the author.
hamas said…
yup...aku pun start sedar dr tido nie bila member baik aku meninggal last year...kawan dr form 1...

meninggal krn xcdent...seminggu sbelum tu aku lepak2 ngn dia cite pasal masa depan..kita pakat kawin tahun 2009 lh... siap ada 1 soalan yg aku tnya kat dia "betul ke kalo org mati dia akan balik pada malam pertama tu"...

hu3...sadis2..diri nie bila le plak erkk..
Siti Fatimah said…
tu la. kita takkan tau kn pit.. huhuhu....

weih ko tanya soklan tu kt kwn ko kn? apa dia jwb? apa sbenanye jawapan kepada soalan ko tu? soalan yg psl balik pada malam pertama tu?
hamas said…
biarlh menjadi misteri antara aku & dia..he3
hamas said…
tngok kt sini ::

http://www.youtube.com/watch?v=Dwlw0RHre5I&feature=related

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan