Sweet Like Coklat

Memang susah sbenanye kalau aku nk tukar mindset seseorg jadi macam yang aku nak. Apatah lagi, kalau seseorg nk ubah mindset aku jadi mcm yang dia nak.

Tapi tak susah sebenarnye nk realize apa kemanisan perbuatan seseorang. Kelebihan seseorg.

Mcm setandan pisang tak semestinya semua elok, tapi tak semestinya semua pun busuk.

Biasa kan, kite tgk mak mak kite dlu. Dh nmpk setandan pisang tu busuk, tp nk jgk korek-korek tgk2 kot ada yang elok. Dan bila jmpe yang elok tu, tak tau nk gambarkan perasaan tu. Mmg bebaloi-baloi dengan harapan. Hehehe......

Pointnya aku ase, sekecil2 perbuatannya, walaupun bukan secara langsung. Aku ase, wajar ianya dihargai.

Dan bila kita hargai, kita akan mula ase sumthing. Sumthing yg positif. Kita akan tambah 1 point lg untuk org itu....

Ada 2 3 hari lepas, ataupun awal2 Ramadhan haritu, aku de ckp sumthing like - Maybe tahun ni takde peluang aku nk melawat Pasar Ramadhan....Sebab memang susah ok, kawasan rumah aku tu. Ase nk menangis mengenangkan tahap JEM yang tak boleh blah. Kalu 1 jalan jem, ada jln lain takpe jgk. Ini mcm kau dh terperangkap kt situ. Ada sekali je, kami berbuka puasa kt rumah. Rushing amik anak2, then keluar balik. It's a nightmare. Huhuhuhu. So option nk buka luar tu mcm tertutup la kirenye.

Tapi takpelah, sekurang2 nya buke kt rumah boleh jimat. Lgpn Ramadhan ni sgt tenang aku ase. By 8 kitrog dh siap mkn, siap basuh pinggan bagai. Sgt rileks aku ase. Ntah aku ase tenang je. Lgpn En. Kuyu akan blikan sumthing like kuih muih ke apa ke. Cuma aku takde chance la nk browsing around. Pilih makanan yang aku nk mkn....

So yesterday, was like one in a blue moon. Tetibe, En. Kuyu ada kerja dekat area Jalan TAR. He he offered to take me home. Means aku takyah la naik LRT. Aku mcm dlm ati, ada chance aku nk avoid JEM kt Bukit Jalil. Sbb mgkn aku akan smpai awal dekat tmpt aku parking kete aku. Happy sgt..... Allah tu mmg sgt adil. Semua dalam perancangan dia. Aku dh mula trime hakikat, aku akan berjalan naik LRT smpai pindah putrajya dlm Disember nanti ataupun tahun depan. TP dia bg aku change jgk, Ada org amik aku n anta aku balik. Alhamdulillah.....

Namun perancangan Allah lebih rapi lagi. Aku je igt aku takkan pegi Pasar Ramadhan..........

En. Kuyu telah bwk aku pi Pasar Ramadhan smlm. Wpn sight seeing je, sebab aku tak bersedia pun sbenanye. Tp tu sudah ckp bg aku. Tak tau la kot die dh bosan pi Pasar Ramadhan kt area Ofis dia/rumah kitorg. But it sure does, made my day...

Alhamdulillah... I know i know, dapat pi Pasar Ramadhan je kot? Tp still aku ase blessed ok....

Ada Aku Kesah?

Sekian terima kasih.. ehehehehe

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan