Deep

Sedih dan gembira raya aku kalini.

Mulanya, turn raya kalini adalah belah hubby. Tapi sebab ayah aku nak balik offshore raya kedua, jadi xjadilah kami beraya di sg besar tahun ni. Tahun lepas pn dh skip turn dan beraya di sg rambai sebab ada majlis skit raya pertama. And last year was my last raya with my late cousin inani zalikha. Al fatihah.

For this year, kami kne beraya di KL lg.

Walaupun hubby sgt semangat this year smpaikan aku naik risau. Wht's with ikea stuff. Cat rumah lg. Dgn deco2 bagai. Ada 2 sebab sbenanya. 1. Kami mmg menyimpan utk raya, byk gk. Because raya tahun lepas kami tak menyimpan agak sakit la jgk nk hadapi raya.
2. Sebab aku dpt bonus raya. Well thanks najib but no thanks hohoho.

And sebab seterusnya, kitorg mgkn rasa dh smpai masanya. Nk tgu apa lg. Nanti dh bukak bisnes mcm fazi, ikan keli ke apa bolehla menyimpan. Hahaha. Tp terkilan gk la tak bli brg kemas. Hoho.

So sehari sblm raya kami still mendeco rumah. Parents aku cm gaduh skit. Kesnya kecik je. Mls aku nk citer. So takde rendang limpa like always n takde anyam ketupat. I dont know bout u tp aku mmg agak sedih. Mcm dh tak special sbb setiap tahun dpt nengok muka aku. :(. Takpe lain tahun aku bli sndiri limpa dan mintak resipi. Hohohohoho.

Mlm raya kami pi umah atok n nenek. Bese kt ampang ada org2 kg dtg takbir raya. Mcm marhaban la kot. Tp sbb buat mlm raya kami pgl takbir raya. Adalah ustad bc2 doa skit. Aku tgk nenek aku ada hunch dh kt blakang bdn. Takde bacaan alquran lepas magreb sbb mata atok dh tak nmpk. Aku tak igt psl masa aku kecik2 aku mnja ngn dorg. Takmo tdo ngn mak ayah aku psl nk tdo ngn dorg. Aku tak igt. Yg aku tau, aku sayang dorg.

Makcik aku post kt fb. Ckp nk atok n nenek hidup lama. Tp bg aku biarlah tuhan amik nyawa dorg cpt skit. Aku tak tahan tgk diorg dok sendiri berdua n dan tua. Aku xde daya nk bantu dorg. Ke aku perlu pindah n duduk ngn dorg? Walau bagaimanapun. Ni semua perancangan Dia. Dia lebih tau. Wallahualam.

Comments

fazi said…
aku pon ade eh? :p Sampai masa mmg kena blanje je.. Reward to urself.. hihi....

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan