Pheww Wiken

And a lot of $$$...

Aku tengok kali ni aku dh lain skit. Dpt duit flow dpt duit flow. Hohoho. Bkn aper, mgkn aku ase sudah masanya. Kdg2 aku fikir. Eh aku ni berabis utk rumah, aku nk duduk sini smpai tua ke? Hohohohhoo... Bkn aku ade plan utk rumah lain (rumah teres) ke? So patut aku saving ler kn, nnti rumah tu nnti perlu duit gk? Hohoho...

Kami telah berbelanja bagaikan tiada ari esok. Dengan ini aku umumkan, sepenuhnya duit bonus aku telah digunakan tanpa sebarang simpanan. Yup, you read that right - SEPENUHNYA...

Namun, entry ini bukanlah entry penuh kekecewaan - cuma cm pelik jerk. Betulkah ini aku? betulkah ini En. Kuyu? Yer salahkan die. Ni sume die nyer angkara. Tetibe kuar statement.

"Nnti you bli carpet ngn coffee table. I cat rumah"

Hohoho.Takde pun statement suh aku approve ke apa. Means. It's an order!!

Smbil bli2 tu, tingat ayat penyejuk hati ida...

"Takpela ni, ok la ni rumah takde karpet, senang nk kemas rumah"

Hohohohoho...

Rumah aku bkn mcm sesetengah rumah ada lantai kayu tuh ha. So takde karpet pn takde hal. Hehehe. Tp perlu ke bli karpet kt IKEA? Kenapa tak pi Jln Tar je? Hohoo. Itula namanya Nafsu kengkawan. Nafsu di bulan Ramadhan yang dilayankan sgt. Hehehe.

Ok cmni sebabnya en. kuyu suka gaya ala2 Modern Contemporary. Ntah cemana nk eja. Hohoho. So kt IKEA sgt menepati ciri tersebut. Coffee Table, aku dh usha kt IKEA.COM.MY sume mahal2. Aku ase bli kt Kedai Perabot bese sudala. Tp dia takmau. Tetapppp. Tp aku pn suke gk. Hoho. So takleh nk kate pe. Siap bli deco2 bagai. Sbenonya aku segan nk sharekan. Bkn apa, bg aku, aku dh spent banyak.. TP kalu nk compare ngn org lain. Aku ase, takdela grand sgt. Bese2 je. Hik hik. So malu la nk share. Lgpn blom siap pasang lagik. Stakat karpet je dh bentang. Nnti2 la. Kasik aku overwhelm dlu ngn keadaan ni. Sbb kalu aku share, aku tau, takde apa nk dibanggakan pun. Aku je terover excited. Hehehe....

So wiken baru ni. Sabtu sepanjang hari en. kuyu kerja. And mlm sabtu tu dpt news, die kene kerja gk. Agak kecewa skit disitu. Kami masih lg berbelah bg. Adakah kami ptt habiskan duit kami- cewah duit kami, duit aku okeh. Muahahahah. Adakah pt habiskan utk barang rumah atau bj raya anak2. N baju raya en. kuyu n aku jgk. En. kuyu blom bli bj melayu. N tshirt2 die pn dh buruk2. Nk kene update. Aku pn nk bli tshirt gk sbenanye. Huhuhuhu. Anak2, bj tdo dorg sume dh senteng2. Ada la 2 3 psg bj Aus aku pass ke Hafiy. Tp sgt sedeh ok. Kesian tgk en. hafiy pakai. Hohohoo. And selebihnya aku letak dlm bilik smpah. Hohoohoho... N dh nmpk a few bj en. hafiy kene let go ke bilik smpah gk....

Dan terfikir gk, kot2 raya kali ni, mak mertua aku nk dtg rumah - so kene la prepare peralatan tdo secukopnya. aduiai.. menyesalh lak bli katil double decker Aus. Dh le die tak tdo situ. Tetamu dtg pn susah. hohohoooo.... Tp kene kemas gk bilik tu. N kene buang a few items yg dh pecah2.

Ok bebalik kepada citer IKEA td tuh. So pg2 lepas sahur - aku tak tdo tuh. Hari ahad tuh. Sbb nk kene kuar awal - En. Kuyu nk kejarkan keje die yg tak setel kt opis tuh. Siap2 kemas rumah. Pack brg anak2 sume. Kul 830 cmtu kitrog dh kuar. Sbb dpt tau ikea bukak kul 930. So nk pegi seawal mgkn - so that tak ramai org. N kalu smpt bleh la singgah One Utama. Lgpn pg tu sbenanye tak decide nk pegi mana lg. kami masih berbelah bg.. Hohoho..

Start2 enjin. Eh apsal pelik nih? Hohohoho. Adeh Bateri Kete abis lak. Huhuhuhuhuhuhuhuhuhu.... Dahh pening skit kt situ. Tertelefon ayah aku plak. Katenye nk dtg tolong. Aku tepiki. Kate AJK Surau. Msti ada kawan2 sekitar kawasan umah je. Takyah susahkan ayah aku. Dh la jauh bagai. Pstu nk tggu ayah aku dtg lg. Aku calling2. Memula kata dh kuar. Rileks jap piki apa nk buat. Call balik tak kuar lg. Hohoho. Aku pn. Eh takkan nk tggu ayah aku dtg smpai ptg? Takleh jd ni. Pstu call la kwn En. kuyu merangkap pengerusi surau. Ekekeke. So dorg pi bli bateri kt kedai naik moto. And tukar je. Kn simple tuh. Hohoho..

Dlm kul 10 cmtu la br settle. Good thing gk kuar awal. Kalu kul 10 br nk gerak. mau lepas zuhur lah br kuar umah. huuhuhu. Lgpn smpat la aku feed Hafiy n Firdaus brekpes. Budak2. Time2 bulan pose ni la br nk mkn byk. Kalu tak tu, tak hadap pn makanan. Pelik haku. Yg si Aus, aku dok push2 soh die pose. Takmo tuh. So aku dh warn dia. Ni tahun terakhir. Tahun dpn msti puasa tau! :D

Smpai ikea around 11 cmtu. Org tak ramai lg. Parking pn ada byk kosong lg. Byk la kitorg bli. Even the smallest thingy yg tak plan pn bli. Besela kalu dh nama pi IKEA tu kn. Tau2 jela. Hohohohoo...

Keluar IKEA dlm kul 1230pm cmtu. Dlm sekejapan - aku mmg tak sangka bykkk gk aku spent. Kire skejap la tuh pi Ikea. Sejam Setengah. Bese pi berjam jam pn tak ckp.Kejarkan masa ada org tuh nk keje. Hohohoho... Siap bg makan lg kt budak2 tuh. Hot Dog IKEA. Bau hot dog tu toksah ckp lah. Aduhhhhhh. Halal kn? Aritu dorg siap samak2 bagai? Hohohohoho....

Siap berbelanja kami pun pulang. Otw tu en. kuyu nk singgah Kg. baru nk solat zuhur. Sbb die nk anta aku umah parents aku. Nnti takyah la susah2 aku nk piki nk berbuka apa. Lgpn 2 in 1. Smbil melawat makbapak. Smbil ngelat prepare berbuka pose. Hohohoho....

So itu jela citer shopping smlm. Still ada lg bnde nk bli ni. Huhuhuhu.......

Ok la tu je. Sekian. Tetibe abis bateri lak .hohohoho
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009