...

Aku pn ada kehendak. Aku pun ada hati. Aku pun ada kegelisahan. Hari2 di ofis pun aku ada jerih. Bkn aku pergi. Lepas tu balik. Dan aku dlm keadaan fully energised di rumah. Aku struggle di rumah. Buat mcm2, sambil pekakkan telinga anak2 melolong di depan. Aku struggle. Tp aku redha. Sambil aku berdoa mereka ok. Sambil anak sulung minta susu lah. Minta air lah. Minta gula2 la. Aku struggle. Tapi aku happy. Sebab diorg tu bukan orang lain. Insan2 yang aku sayang, dan sangat looking forward untuk jumpa setiap hari, setiap malam.

Tapi aku jadi sedih. Seakan apa yang aku buat tu mcm, ala biasalah tu. Mmg aku kene buat semua tu. Itu tanggungjawab aku kan. Memang dh tertulis semuanya aku kene settlekan sendiri. Kalau aku lalai, jadi aku berhak kene marah! Semua orang buat takde komplen pun. Aku takpayah lah nk lebih2. Diam2 sudah dan buat jer.

Kadang2 smpai aku konpius. Kenapa aku dalam dunia ni? Takde kelebihan pada sesiapa. Takde kepentingan pada sesiapa. Takpelah. Nanti dia oklah tu nanti. Tak payah pujuk. Tak payah mintak maaf. Nanti dia ok sendiri. Lepas tu buat mcm biasa je.

Kan dia penat. Kan dia byk kerja kat opis. Dia hanya perlu bukak tv. Baring. Dan biarkan semuanya. Tutup pintu bilik biarkan diorg dalam bilik pung pang pung pang. Dia takpayah peduli kan. Yang penting dia dh tolong sikit. Takde orang lain tolong macam dia tolong. Sepatutnya aku bersyukur kan. Dan lupakan jer semuanya. Nanti akan ok sendiri.

Setiap kali pun macam ni. Dan perkara tu dilupakan macam ni.

Smpai aku tak percaya lagi pada perasaan perasaan. Smpai aku hilang yakin dah. Memang mcm ni jelah kot. Hidup atas dasar tanggungjawab jer. Tak perlu nk mengharap2. Diam dan duduk jer kat tepi mcm kain buruk yang tunggu nk dibuang. Kn? Bila nk guna amik. Bila tak nak guna, campak jer.


--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Iman's said…
nape nih ct? tension sgt nih ekk
cTmaRina said…
... sometimes feel like all that just so NOT FAIR!!!

they have their rule and requirement on us but they never really care ours! why can't they just being supportive without being ask to do so.... for once!
Ida Chan said…
aku...ase aku xmo ckp pape. tp aku nk pluk ko. sabar ek ct. aku paham what u'r going tru...

wish dpt bawak ko kua lunch n blanje ko choclate indulgence sr...

mmg kite cube sntiase kuat. 4 the sake of our loved ones. esp the little ones. tp kite manusie bese. ade limit.

mengadu n berserah la pdNya. hanya Dia yang tau ape yg terbaik utk kite. T_T
Siti Fatimah said…
nani - haah arini aku depressed sgt..

mena - for once je tak ckp mena. ekeke

ida - tenkiu ida. tu la aku nk sgt mkn choclate indulgence. huhuhu...
oh siti, ko sungguh baik, diam je.. kalau aku, aku ckp je.. dan hasilnya lebih bernas.. tapi itu semua cara masing2 dan cara masing2 menerima..akhir kata, sabau aje la
alahai....aku faham apa yg ko rasa..sabar byk2 ye..sb itulah wanita itu sgt istimewa...Dia yg lebih mengetahui..

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan