MERDEKA Merdeka merdeka...

wMakin hilang dek zaman,
Makin lapuk dek hujan...

Bukan salah manusia sezaman,
Bukan salah ibu mengandung,
Bukan salah pemimpin atau kerajaan,

Tapi adalah ketentuanNya,
Inilah kejadian Akhir Zaman.

Yang batil tidak kelihatan,
Yang zahir tidak lagi tersembunyi,
Yang lurus jadi bengkok,
Yang harum jadi busuk!

Wallahualam..

Intro je tu..ehehehe.. Aku rasa zaman sekarang, konon je sambutan gah. Tapi pada aku jiwa merdeka bukan pada sambutan. Tapi pada individu masing2... Merdeka kah kita?

Mgkin orang kata, ko senang lah, ko dh lepas ada kerja ada suami ada anak.. Tapi macam mana mereka yang ada peluang tapi mensia-sia kan. Memilih jalan yang jahil daripada jalan yang kebenaran? Memilih jadi GRO daripada jadi pelayan direstoran? Semata-mata kerana bayaran lebih lumayan. Aku mempersoalkan, saya cari rezeki halal? Ya Allah ya tuhanku, tunjukkanlah kami jalan ke arah kebenaran. Lindungilah kami dari kesesatan. Amin ya Allah. Amin ya Robbal Alamin......

Enough of sad stories.. Yela, sad la kn. Kalu bkn aku yg sad sbb being typical malay yg kutuk kaum sendiri.... Sad jgk dari segi pencapaian anak bangsa aku sendiri..... Mat rempit minah bohsia gro pakpeminpin yg langgan gro... mufti yg cakap putar belit. Nauzubillah.........sedih2..

Aku nk cite pasal how happy i am hubby bwk gi opis die tgk sendiri mcm mana die keje. 1st time... Dlu slalu cm jeles2 je org len hubby bwk gi opis.. Hahahaha.. tu pn nk jeles... Hahahaha... Aku jeles dlm ati je aku tak dela ckp apa2... :p :p :p...........

Pstu siap bwk aku n firdaus gi tgk bunga api. Ha kau bunga api atas kepala. Kesian firdaus ketakutan. Mana tak kitrog dok hujung dataran merdeka. Konon2 Jauh la skit. Skali die letup2 btol2 sebelah kitrog. Adelah dlm 25meter je jauh... Dekat la tu kire. Bole nmpk bunga api tu meletup and then dissolve atas kepala jemala patik. Ada ramaai baby tapi firdaus paling jelas takot kot dok la akak2 tepi2 tu bising. Padahal die pn tgh pegang baby die gk. Muahahahah. Nk je aku ckp, yelah firdaus ni cerdik pandai bakal manusia beriman hormat mak bapak. Tu pasal dienye emosi sensitif lebih. Muahahahaha.. Yo yo je... padahal time tu aku cm. Wah concern nye rakyat mesia ni. Hahaha..takdelah time tu aku fokus nk tutup telinga firdaus. Tak piki apa2 pn... hehehhe.. Sj je monolog lebih aku ni.. :p

Ni masa baru sampai... dh jmpe port..ehehehe


Masa ni mood pedaos ok lg..ahahaha....tgh tggu...muke eksited lg br dpt kaki mamat ni...

"Merdekaaaaaaa...eheheheheee"
Ni aku try uplod video..tak tau la nmpk apa..eheheheeheheh...

Comments

misshannan said…
wah seronoknya....kitorg dok rumah ja...aku sorang tgk tv...bapak ngan anak dah terbungkang
Siti Fatimah said…
ehehehehe....ko ni sama ngn kuyu..smangat patriotik ek...kuyu pn klau tak gi dataran konpem tgk tv...pg siap nk bgn awal tgk perbarisan..tp sbb balik lmbt smpai tgk perbarisan dh nk abis dh je...wakakakaka....

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan