Membuang masa..

Hari ni aku memang btol2 buang masa je. Hik hik hik. Dr pg aku sakit perut terberak2. Smpai kn aku ase dlm perut aku kosong takde pe. Ni br lepas isi bateri sambil tunggu mak aku bwk Firdaus amik adik aku yg br balik dr kolej kt pudu, aku pn browse2 la. Nk harapkan akak epal ijau update mmg tak dapek la. :p. Die dh warning siap2 mmg smpai 2weeks after raya br die update balik. Tak tau nape ase nk sebut nama die je time tulih blog. Mcm slalu sebut nama pramlee time dolu2. Kekekeke. Takdelah aku sj nk memanjangkan tulisan aku. Sbenanye aku takde pe nk tulis. Otak aku mcm takleh nk piki sgt arinih. Penat tp tak tau penat pasai apa. Aku ngeri ni esok dh last day keje. Pehtu rayaaa... Huwaaa.a...


Bkn aku tak bersyukur. Tp aku dh kire mmg cm tak bape nk ckp laaa.. Ptt la kak ita simpan duit dr bulan 8 tahun lepas lg.. Hahahah tipu la tu tahun lepas. Dr bulan 8 die simpan. Hubby die 500 die 500. sebulan. So dh bulan 9 ni Lu piki la sendirikkk kn...ehehehehe.... Eh bulan 8 ke bulan 6 ek? Aku maths kn cukop2 mkn je so mmg slalu salah kire.. Kui kui kui.......Lgpn nilai matawang org. Klau nilai matawang aku or hubby, mmg cepat tepat dan hebat.... ehehehehe...... Aku ase sbb tahun ni Firdaus dh bleh jln. Dh pandai demand bj raya kasut raya. Bkn die la demand . Tp pada mata aku die pelu sume2 tu. Hehehe. Tp dlm pada tak ckp. Haruss aku tangkap jgk bj raya aku 2 3 helai. 2 3 helai tu aku tempah bj keje so skali la jadik bj raya. :p.... Stended la kn. Bile ntah nk mengharap bj raya hubby ku yg bli. Best je dgr akak epal ckp, laki die soh angkut je mana die nk. Kaya betul laki die kn? Hahahaha. Sj je nk sebut lg akak epal. Diam2 minah ni baca blog aku. Still mcm tak sangka weih. Blogger terkenal gitu. ;p....

Ala aku ni. Kak risanur tu lg ramai blogger terkenal baca blog die tak sekecoh aku siap buat entry psl aku terglamer skejap nih. Hahahaa. Ala sj je kak risa. takde keje membuang masa sgt nih. ;p. Kak ita pn bc blog I! Sori la kak ita kalu terkutuk2 akak before ni. Tp bese kalu sy tulis psl org tu, sy mmg suke kt org tu wpn kdg2 tu naik angin ngn org tu. Ala sedangkan lidah lg tergigit.

Tp tang si S*n*h or Big M*mma, i tak bape sgt la. bese2 je. Ada dorg heran aku suke ke tak suke dorg pun? harammmm tak kesah...akakakaka.. aku je lelebih emo...

Sape lg. my best buddy of course la kn, ida. Cian ko ida. Time2 ni la ko nk loya ek. Tula sapa suh. Kn dh terkene buatan org. Hehehe.... azren... zue bulu mata..misshannan...iu sebutan ayu yg dlu jd ape pggl tu..mcm serangga....aku tak igtla pemainan yg main masa dok kt blog L05 dlu..kui kui kui...Yakub, Fiena derang ni part timer la..Sbb pekerja FSL 2 org ni mmg sgt gigih...Wa caya sama lu! Lg sorg... Shahrul Mazli. Sori bos tepakse mention nama u.... I know wht you read on my blog! Hahahaha........

Roshda pn part timer gk...Siap lupe lg link blog aku. Ampess ko Roshda... Piown..meibi la die jenguk gk. Dh aku gigih jenguk dienye gk kn. Hihihi..... Lg sape ek? Aku ade silent reader ke? Org yg aku tak kenal? I dun think so.....:D..

Lg sorg mamat yg suke majuk. Mr. Tappp kekekekke...Ntah hape2 siap blakon2 plak majuk2. Igt aku apa. Director filem ko nk blakon2. Tolong mak nyah. Anyway sori la tapi time ko dtg smlm aku dh tdo.. Lg pn kn aku mmg nyampah tgk ko main game ngn laki aku. So nasib la kn. Ha sile...Sile majuk lg.. ;p

Takdela ramai mana. Tp so far sume org yg aku kenal. Kecuali Akak Epal....:D......Maksud aku mmg berjumpa kt alam blogging ni. Bkn sbb keje sama tmpt ke. Or kt U ke.....


So td sbenanye aku nk up gmbar2 masa berbuka ngn geng2 UTM. Adelah a few yg aku tak up lg. Org punye aku cilok kt friendster or fotopages dorg je. ehehehehehe. Tp dh tecite lain and aku dpt idea nk ckp psl bende lain plak. Kekekeke...

Despite of byk yg berlaku dr awal ramadhan, smpai lah nk kepenghujung nih. Aku harap kita sebagai penduduk mesia yg aman daman ni, kekal la berkeadaan begini until anak cucu kita. Amin. Jgn jd sebongkak Ahmad Ismail (Pn Bos Besar ckp die Arrogant. Btol2 puan sy stuju).. Ataupun sebangang Teresa Kok yg ckp belit2 smpai aku dh termakan kata2 Utusan. Tak pecaya pe minah tu ckp dh. Ish ish...Moga2 sama2 la kite beristiqamah, menyedari kesalahan dan memperbetulkan kesalahan......InsyaAllah. Moga ditunjukkan jalan ke arah kebenaran Olehnya. Kite dtg dr Nya dan akan kembali semula kepadaNya. Dlm lubang sempit smpai hari khiamat....Wallahualam.........


Ya Allah, aku tak layak untuk syurga mu, Namun kau lindungi lah aku, Ibu Bapa ku, Adik2 ku, Suami ku dan Anak2 ku dan kawan2 ku dari neraka mu Ya Allah. Tunjukkanlah kami jln yang diredhai oleh Mu. Pimpinlah kami ke jalan kebenaran Ya Allah. Tuhan yang maha pengasih lagi maha mengasihani. Amin Ya Allah. Amin Ya Robbal Alamin.....

So, sempena bulan yg mulia. Hari baik, bulan baik. Aku mohon ampun dan maaf dari hujung rambut smpai hujung kaki... Harap2 apa2 yg tersalah bahasa, terkasar, tersakit kan hati, termakan or terminum, Mintak halal la yer. Moga2 terbuka hati kalian utk memaafkan aku pacal yg hina ini. Sedangkan nabi ampunkan umat.....Uh sedih plak buat ayat2 gini. Huhuhu......

Ok stop sedih2. Kt bawah aku hidangkan gmbar dh lama. Sj je. utk tatapan. Dengan ucapan kad raya elektronik aku mls nk design. Lu design la sendiri. Kekekekeke....

Ayaq, bukan bapak sebenar. Tp mcm ade rupe plak kn. Meibi sbb aku keturunan cina. Ayaq plak keturunan cina kedah. Lebih kurang..ekekeke

I look thin.. I like this pc...ekekek Dr Jauh mmg ler nmpk kurus.. ahahaha

Me and my son...Kalu letak gmbar ayaq td sbelah aku mmg nmpk mcm 1 keluarga. Kebetulan plak aku n pedaos pakai oren die pn pakai oren gk..ekekekekeke

Hanya pion je bapak sebenar kepada baby yg didukung n ya. 2 lg tu bapak tiruan..ahahahaha

Comments

risanur said…
blog masing2 sapa yg kita nak sebut atau sapa yg kita geram hak ditangan kita...
menulis adalah terapi yg bagus ketika kita marah atau gembire...itu yg selalu akak lakukan..
Siti Fatimah said…
Btol tu. Wpn org nmpk kdg2 kite cm mengada la apa la. Tp apa hak dorg nk ckp mcm2 kn. Lu tulis la blog lu sendiri.

We write because we need to write...I like that philosophy...

Terapi yang bagus ketika marah..best best..

tq kak.. :D
Ida Chan said…
ct...slmt ari raya utk ko gk! n utk famili2 comel ko! maaf zahir batin, kalu2 ade terkasar bahase ke termenyinggungkan perasaan ko ke. Semoga ko n famili comel ko pon sentiasa dlm lindunganNya. Raya thn dpan firdaus ade kawan :P Nt kite shoppg baju dorg same2 ek :D
Siti Fatimah said…
InsyaAllah..part shopping bj raya sama tu best giler...ekekekkeke.selamat hari raya utk ko gk...maafkn aku jgk kalu aku ade terkasar bahasa......kite 0-0 ek...tahun dpn kite mintak maap lg..ekekeke..takdela..sj je..:p

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan