Aksi Firdaus Wiken Ke-3 Ramadhan

Ni berlaku time petang2 sabtu aku lepas aku mandikan die. Kekonon cm arini kene buke sorg la. so aku decide after mandikan die. aku nk gi mcd mkn kt sana besama firdaus. or the best case aku ajak mak aku je. hehehehe.

tak lama lepas tu huby call ckp die nk balik dh. tp ckp keje die tak siap lg (:() so maybe esok kene gi keje lg kot? erm....arini penat sgt. pg td gi anta kete gi service. dhtu org telekom dtg betulkn line. so skg I'M ONLINE FROM HOME...:D....balaa la nnti nk bayo bil ujung bulan... :p....

Aku dh survey dh. eventually tak tersurvey plak maxis. kalu amik broadband mahal sikit. dh tu modem kami dh survey taknak amik yg hwa wei punye tu.hage mmg murah 299.. tp tak tahan lasak n putus2. dh siap buat POC sume dh. dh tu dh la modem bli. so kalu rosak kene ganti sendiri. modem ni ikot pengalaman family aku, mmg dlm setahun 2 3 kali gk rosak. sbbnya modem2 ni tak tahan ngn lightning....tp mahal2 die affordable la jgk sbb die portable. tp aku ase baik amik streamyx. jimat rm20 sebulan. sbb line + tepon = 80 lebih cmtu. kalu maxis pn dh rm100 bulan2. kalu celcom 100 lebeh bulan2 tak termasuk bayaran modem bulan2 kalu celcom. streamyx kalu modem rosak die ganti free. tp yg celcom tidak. kami dh tanya. tp maxis tak nmpk lak beroperasi time kami tanya tuh. so this is last month nye decision. of course time nk amik decision ni aku tak nak amik cpt2. tp tau2 jelah hubby aku tuh. asal ade bende yg best nye nk cpt2. contoh kt umah aku ni dh mcm2 dh. peti ais. moto. streamyx. microwave. oven nk bakar ikan die tuh. laptop. ha tu la gadget2 kami. insyaAllah ni rezeki kami. alhamdulillah........



aku cube la upload video firdaus tgh kemas rumah. maklumlah nk raya. tp aku nye umah mcm tongkang pecah.. muahahahahahaha..ntah bile nk kemas. ase mcm nk amik cuti sehari. pstu anta firdaus kt nursery pstu aku kemas la smpai abg jamil mampus. muahahahahah..... ye la tuuu...ade tak gadget yg bole sapu sendiri. mop sendiri. basuh dapo, balconi, tempat cuci baju, bilik air (oh bilik air aku dh basuh mlm td...best2..), gosokkan bj keje hubby, kalu bole gosok kn bj keje aku sekali, paling malas bj keje aku sendiri la.

wah indahnya tulis blog tanpa perlu kesah org kt sekeliling pandang slack. muahahahahahahah..ok la hubby aku dh panggil2 soh aku smayang nk gi bli juadah berbuke...indah tak indah tak brape nk indah sgt..muahahaha

lepas ni nk cite psl politik plak...wakakakakakak

Comments

Ida Chan said…
ahahahahaha....xctednye ko dpt tulis blog dari umh :P

mmg best kalu ade gadget yg bole wat sume2 mende tu. tp xdijual la pulak. ade 2 pilihan len. 1, ko amek maid. 2 ko duduk kat hotel...muahahahahha....

kalu xle gk...kne la wat sndri (atau harapkn anak bujang ko je yg kemaskan. lagi la muahahahahaaha..... )
Siti Fatimah said…
ahahahaha..tu lah..die bkn kemas kn..daun2 yg aku sapu sblm tu yg tak smpt kutip terabo balik..wahahahaha..besela rumah lama byk pokok lak tu..padahal umah apartment..tp masuk daun2 dlm umah..pelik kn...

takpe2..raya nnti aku kt umah mak aku or umah mak metua..buat2 lupe...ekekkeke..

yeyyy gj dh masuk..jom shopping..:D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan