Tag From Madam Mimah from UK.

Suka suka. 1st time dpt tag drpg budak lurkpark akak mimah. kekekekeke......

Adakah anda mempunyai lesen memandu?
Memanglah ada. Kalu takde bkn pompuan la namenye. Ekekekek. Eh?

Bilakah anda mengambil lesen memandu?
Aku igt sgt praktikal kt situ mimah. Pengalaman yg, mcm2 adaaa. ekekeke. mkn sedap. kakak angkat ramai. boipren pn ramai kn? eh? ho ho ho ho. Erm aku amik lepas SPM. tu pn lepas buat drama swasta ngn mak aku. konon2 dh blaja busy tak smpt nk amik. ahah. busy la sgt. lgpn lepas spm dlu2 kn cuti lamaaaa gila. aku plak jenis pemalas, tak nak buat keje part time. so menyusahkan la mak bapak skit amik lesen. hihihi...

Berapa lamakah pengalaman memandu anda?
Hem. wpn aku amik lesen awal. tp aku bwk kete lmbt jgk. aku dpt bli kete pn masa aku dh final year. sebuah kete kancil kecil yang comel tp dh tak comel sbb belubang sana sini. ekekekekek. eh tak jwb soklan lg. erm... kiranya dlm lebih kurang mimah aka budak lurkpark jgk kot. 6 7 8 tahun cmtu. hihihi...... tp best la. tak reti bwk kete. tp jauh gile bwk gile. lenjan smpai ke Tanjung Balau. Atas skit dr Mersing. kan abang kn? Hehehehe

Pengalaman pahit ketika memandu?
Pahit jgk pengalaman mimah bwk kete dlm snow. Aku bwk kete tak tau la nk ckp pahit ke msm. Ada skali tu. Masa br2 kahwin. Ooo aku pi kenduri kawin fina. Kt penang. Pastu hubby penat soh aku drive. Pstu masa tu magreb. Aku tak nmpk jln, obviously sbb tak pakai spek masa tuh. Pastu dan dan masa tu sedih sbb tingat kt parents aku yg dh mcm rabun. tak nmpk sgt. padahal bende tu dh 4 tahun berlalu. parents aku smpai skg ok jek. ntah apa2 kn aku ni. ekekekeke.

Pengalaman manis?
So far pengalaman paling manis ialah memandu ketika dukung anak. Ntahlah ek. mmg la bahaya. Tp masa tu besenye on the way pi keje. Kira aku dpt peluk n cium anak2 aku puas2.... Bg aku tu pengalaman manis kot. Hehehehe

3 tabiat ketika memandu?
1)Tabiat memula, mcm buang tebiat. Tgh memandu pastu usha patung2 hiasan. Hahahah. Masa tu 1st time memandu kt UTM ngn ida.
2) Bckp ngn radio. Hahaha. Kalu penyampai radio tu buat lawak sengal mulalah aku ase nk call diorg. tp tak bani so aku ckp jelah. ahahaha
3) Menguap. Ntah tak tau nk letak apa no3 dh. so aku letak jelah menguap ek. ekekeke

3 pantang time aku memandu bila:
Susah jgk aku nk cari pantang aku. Sbb aku susah nk mrh time memandu. Mgkin sbb aku byk lg perkara lain yg aku pelu amik perhatian sirius. Eceh. Mgkin jgk sbb lately aku jrg memandu lama2. Paling koman pun pegi balik umah aku jek. Yela ada anak2 ni. Anak2 melalak, hubby aku surrender siap2. Dia rela bercekak mata drive dr layan anak2 yg melalak. Kalu budak2 tu behave die ske. Huhuhu.
1) Ya btol, tak suke org yg tak suka bg signal kalu nk masuk simpang / nk kuar simpang. Benciiii. Dr yg bwk kete, mahupun yg naik moto. Bese pakcik tua anta anak pi skolah slalu cmtu tau. Pakcik, piki la skit keselamatan anak tu pakcik. Patu dok jeling2 aku dukung anak time memandu. Eh helllooooo. Aku bwk 20km/j ok. Dr aku letak die atas car seat die terjun baik aku dukung dia. Kalu ko ase aku teruk sgt. Meh sini naik kete ngn aku hanta aku smpai umah pastu ko jln kaki pi amik moto ko. Warghahaha. Emo lak tetibe. (kak sariyah sila abaikan 20km/j, sbb sy tau kak sariyah tau sy tipu. wakakaka)
2) Haa kalu org jeling aku tgk aku dukung anak dlm kete. Igt i ni britney spears? hahahaha tetibe takde kene mengene.
3) Tak suka tau org tgk2 aku cm aku ni britney spears. ahahahahahaha. ok aku sbenanye takde idea. ;p

Pernah terlibat dengan kemalangan?
I dun really remember. Tp masa tu aku bkn bwk kete. Aku dok dlm kete. Ekceli masa aku kecik2 mmg slalu la. Smpai kete tebalik pn penah. Because my dad was a harsh your driver. Dh tua ni pn dia cmtu. Tp since aku jrg naik kete yg die bwk skg. So agaknya dia kurang harsh. Nmpk sgt aku ni anak yg suka jerit2 dlm kete main tolak2 adik dlm kete kn. ahahahaha..

Ok masa tu aku darjah 6 ke tingkatan 1 2 3 cmtula, tak igt. But masa tu raya. My dad was driving from Tangkak to Pagoh, dkt plus hiway la masa tu. Ya, it was not that far. Tp org kata malang tu tak berbau. Skali tgh layan 140km/j. Nk pegi lg tu. Sbb volvo 240 yg agak buruk bunyi pn berderum tuh boleh tekan lg. Skali POMMM!!!!! Tayar meletup. Ayah aku breakkkk. Eh td dad tetibe ayah. ahahaha. Patu die pusing kanan, kete ke kiri. Pusing kiri, kete ke kanan. Tetibe kete berpusing 360 darjah. 2 3 4 kali. Aku mula pening. Aku jd lalok skejap. Siap tergelak. Masa tu adik aku yg no4 kecik lg asenye. Sian dia, dia luka kt mana aku tak igt. Tp cm cacat skit la, sbb skg die gemuk gila. HAhahahah. Ok tak klaka. ;p.... Patu kete pn tersadai kt tepi. Kira ayah aku lawan kiri kanan tu sbb takmo bagi kete langgar divider tros ngn kelajuan melampau. Mau arwah kitrogkn masa tu. Bayangkan kete tgh laju gila. Huhuhuhuh. Alhamdulillah la kitrog slamat. Pelik tu aku masa tu mmg nmpk la kete2 tepi blakang suma slowdown. Patu dorg tros benti. Upenye masa kitrog dh terbabas kt tepi, diorg benti diorg bgtau, diorg dh nmpk tayar tu mcm dh kembang kuncup mcm pelik dh. Ho ho ho..

So mmg bahaya tayar kalu lama tak tukar ni. 3 tahun skali msti tukar.

Hem, aku tag Hannan, Miniace, IU, Azren, Roshda. Kalu aku telupa tu sori ah. Aku de keje. Hehehe

Thanks mimah sbb tag aku. Suke suke suke. Ekekekeke

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan