Diet Regime..

Eh betul ke?

Kengkawan. Please excuse my english. It's been a while. Dan aku tau i'm loosing it. Wakakaka. Oh WTH...

Ada kwn aku nih. Berbintang saggy sama ngn aku. Wakaka. Ok mimah, now show urself. I'm a bit concern with her diet regime. Aku tau, dia nk lebih serius berdiet sihat. Nk kurus. Tp aku ase she's overdoing it! Bkn la. At one point, she ate only 1 or 2 spoon of rice a day. At another she ate like a horse, or  to be cute, like a rabbit. Eheheheh. Bkn la, masa dia balik mesia aritu. Of coursela kalu aku pn.....

Aku bkn ckp ni like aku ni miss universe yg senang gile nk loosing my maternity weight... No bkn. Tp bg aku, biar lah dlm apa pun, biar kita bersederhana........

Eceh ckp mcm senang nk buat....

Aku bkn lah nk suruh ko tiru gaya mkn aku mimah. Bkn bkn. Tp mcm bg aku kalaulah kita mengidam nk mkn sesuatu tu. Mkn jerk. Tp jgn la mkn smpai 2 3 4 pinggan. Gitu. Bkn sbb kita balik mesia je. Atau bkn sebab kite pi satu tmpt yg ada offer mknan tu.

Aku tak sokong tok det. Wpn aku amat adore cara pemerintahan dia. Dan aku sgt stuju ngn cara mkn dia, berhenti mkn sblm kenyang. Tp jgn tiru dia. Amik sepinggan nasik, mkn separuh je. Itu membazir. Amik la nasik berpada2. Patu mkn habiskan. Gitu....

I mean, aku percaya diet regime yang. Mkn sepinggan nasik at one meal tapi jgn lebih. Mkn sblm pukul 7 mlm. Starts ur day with an apple and a cup of milk. Drink lots of plain water. Drink less carbonated drinks. Drink less sweet drinks. Eat lots of fruits. Buat sebanyak peluh yang mungkin - pegi sauna for example. Aku kt mesia takyah pi sauna. Dok dapo 15 minit pn dh mcm sauna dh. Hiks.....

And if we're married - do lots of kau-tau-la-apa-kn...

I mean cheer up Mimah! Kita masih muda okey. Blom masanya utk kita strict itu ini. Mungkin cm minuman manis tu kita boleh kurang kan. Mgkin minum secawan sehari. But jgn la tak minum langsung. We need sugar ok in our diet! Dan sebab kita muda, ability kita kuat lg, kita balance food intact kita dgn EXERCISE.. mgkin en. Irwandi aka T-bag aka Mr.Gramarindahouse (eh yeke) aka Butet bole follow regime yg sama, since aku tgk ko yg beriya2 diet, die mcm tak je. Ekekeke..

Aku bknnya kurus, tp aku ase weight aku tak naik tak turun mendadak. Anak aku dh nk setahun, rasanya aku br dpt weight pre-pregnancy aku. Eh aku bkn la sihat sgt kn? Tp tu la. Tak mo la strict diet sgt..... Cm stress je. Chill mimah chill... Ur a great looking mum. Tak caya tanya butet. Ehehehehe

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan