Adam dan Maya

Aku skg ni mmg tak berganjak dh nk tgk cite ni. Mcm2 alasan bg aku kt hubby aku. - Utk tidak masak / masak lmbt skit. Hahahaha....

Tp mmg kene pn. Aku tak tau la hapiy tu mmg nk mama dia lepakkk je kot. Kalu aku lepak dok sbelah dia, takde pn dia nk meroyan ke hape. Kalu abg pedaos soh je mama buat kan susu ke gorengkan popok ke. Masak megii ke. Mulalah mamat tu nk meroyan gila2. Aku kalu tgh masak, aku dh bg nenen die wt derk. Bole aku dh bersedia nk nenen, die isap 2 saat. Patu die main naik katil turun katil. Dh la ketot. Tak sepadan ngn ketinggian katil tu. Ish ish ish. Patu tak daya nk panjat katil nangis. Ehhh. Seb baik la ko comel hapiy. Lg 1, paling berbulu ketiak aku, si abg nk main beskal. Si adik nk repair beskal. Abg pn marah2 adik dok main2 kt roda la tayar la tmpt kayuh la bakul la. Adoh. Pelik btol anak no2 i ni. Kecik2 ada tokoh pandai merepair brn. Huhuhuhu......

Ni kalu aku lepak tgk tv. Dia aman la skit tgk mama dia tak gerak2 diam je. Aku plak serba salah la, nnti hubby balik nk mkn apa kn. Skali aku pn sms ckp takleh msk. Tggu dia balik br aku msk. Ada org layan hapiy. Patu dia msk balik, dia nk mkn kt luar. Huhuhuhu..... Sedey sedey. Patu die kata nk order apa pn aku tamau. Majuk dh. Ho ho ho...

Patu aku tgk la adam maya ni. Smbil melayan karenah 2 anak yg tak kenal erti ngantuk lg. Hehehe. Tp takleh bg diorg ni tdo awal2 pn, karang kul 3 pg kompem la ada yg suh bukak lampu sbb nk main. Huwaaaa.

Kejap2 lari pi dapo buat susu. Kejap2 kene masak megi. Kejap kene cari popok. Yg abahnya kalu tau anak2 dia mkn dpn tv mulalah nk meroyan muncung sedepa. Muahahahahah.....

Aku dh tak larat nk layan. Aku tetap nk tgk adamaya jgk....

Kira stakat smlm, adam dh pi obersea tgglkan anak bini. Sbb kononnya klau dia berjauhan ngn maya, mgkin maya akan sedar. Aku tingat gk one time, aku gaduh gila2 ngn boipren aku (skg hubby aku la kn). Patu ida bg cadangan aku break kejap. Kira lama jgk tak igt bapa lama. Lepas tu mmg br ok. Ho ho ho ho. Tp tu blom kawin sanggup la aku berpisah cmtu. Dh kawin ni, ada anak lg. Aku ase mcm tak sanggup je. Hubby pi cherating 2 hari 1 mlm pn aku ase jenuh la aku pujuk hati ini, dia pi skejap je. Dia pi skejap je. Huhuhuhhu. Aku takleh lah. Mmg speses tak leh berpisah ngn org tersayang. Hohohoho

Aku dh puas kecik2, ayah aku keje off shore. Mak aku plak auditor manjang outstation. Aku dh puas, ase pari pari sakura kt perut, utk ditinggalkan oleh diorg. Aku dh puas, dpt layanan, org lain yg ntah hape2 mentang2 mak aku takde. Aku dh puas. So aku taknak anak aku alami cm apa aku alami dlu. Aku tak tau la ianya bagus utk diorg atau tak. Tp aku nk jgk bersama diorg. Huhuhuhuhu................

Aku ase siapa aku mgkin la ada skit genetik parents aku. Tp sama ada aku jd cm skg. Atau aku isap dadah, tak smyg, tak igt Allah ke apa. Bergantung kt diri aku sendiri jgk. Aku harap anak2 aku mcm tu. Wpn mgkin aku ni bkn la parents yg perfect utk diorg. Moga Allah lindungi diorg dan peribadi diorg dan masa depan diorg dan pasangan hidup diorg dan hari mati diorg kelak semoga tak lari dari jalan Allah dan diredhai Allah. Amin....So aku akan teruskan jd seorg mama yg TAKMAU berpisah ngn anak2 mahupun suami. Ho ho ho ho....

Eh dh lari cite adam maya.

So ada la org cm persoalkan. Ada ke SUAMI seperfect ADAM? Ada ke SUAMI yg mempunyai kesabaran tinggi mcm ADAM dlm citer tu?

Adam is a perfect guy. He can look at his wife, doing things with other guy. But still he is able to speak to his wife softly. And never loose hope on his wife. He can still accept, when his wife ran away from their Anniversary celebration. He can still, hold his wife shoulder to sooth her feeling, but little that his wife know, he just met her with other guy, shoulder by shoulder. And he can still smile, laugh, and never show any emotion to his daughter, even he was dissapointed, when his wife never show up for his events. Events of his life. Eceh aku plak drama lebih.

Tapi mmg dia sabar giler. Dia tak pernah, merungut. Apatah lagi memuncungkan mulut. Dia tak pernah mengharapkan wife die masak utk dia. Atau sediakan apa2 utk dia. He was sooooo devoted, yet so loyal.

Oh, wht a perfect man!?

Tapi bila org yg tanya mcm tu, mcm die menyindir diri dia sendiri. Adakah engkau perfect? Bertanyanya org lain perferct?

Jawapannya of course lah tak.

Jangan kau persoalkan cintamu anda kasihmu tak setinggi kasih Zulaikha. Eh lebih kurang tulah ayat dia.

Aku yakin wpn ada masa2 hubby aku ni mmg lah menyakitkan hati. Ase nk lari dr umah ( tapi tak tau nk lari kemana. Hohoho) Adalah jln yg tak baik, kalau kita bersengketa dgn suami, lepas tu lari kt rumah org. Bg aku la. Aku cuba la, walau tak puas ati mana, aku akan cuba tetap berada disisinya. Lgpun bknlah teruk sgt. Aku je yg drama lebih. Tp aku yakin, hubby aku dh cuba yg terbaik utk family kitrog. Apa pun yg dia buat dia akan fikirkan kami. Mgkin, dia adalah sedikit manja kadang2. Tapi itu peribadi dia. Aku kene redha.

Banyak lagi kekurangan aku yg dia terima. Adakah aku nk persoalkan kelemahan dia, lepas tu melupakan kelemahan kelemahan aku? Tidak sekali2. Aku harap Allah jauhkan la sifat mcm tu dr aku.

Ada skali tu, aku dpt ajaran dr sorg kwn. Psl kalu isteri buat apa yg suami suruh, isteri ada hak mintak upah. Jujur aku ckp, aku takkan violate hak tu. Bg aku hak tu, adalah keindahan yg islam beri. Bermakna takde istilah diskriminasi pihak perempuan, mahupun lelaki. Islam maha tulus, maha adil...... Subhanallah...

Aku penah ckp2 ngn hubby. Kalau dia suruh aku msk, suruh aku buat air. Aku ckp bak mai RM50. Wakakakaka...

Patu dia diam......

2 3 kali aku buat cmtu, wpn aku ni bkn la seriuspn. Sj je sindir dia. Supaya dia sedar hak aku. Wakakaka.

Skali dia jawab.

Dr i bg u 50 utk sepinggan nasi, baik i gi mkn kt kedai. Br 2 3 ringgit je.

Tersentak aku sekejap.

Patu aku pn tepiki. Betul jgk. Katelah kononnya aku nk sgt ikotkan sgt hak aku kononnya tu. Mcm mana ngn hak suami aku? Katelah die ckp ngn aku. Jgn pi shopping. Jgn kuar rumah. Jgn gtalk ngn kwn. Jgn tulis blog. Sanggup aku dgr?

Blom lg dia suruh aku bersengkang mata, mop lantai hari2, basuh baju lipat bj hari2, masak hari2.....

Kalau lah dia mampu bg aku 50 utk setiap kerja yg dia suruh aku buat. MAMPU kah aku nk buat? Kalaupun aku amik maid. Mampukah aku nk pastikan all work down 100%ly perfect?

Of course aku tak mampu kn? So kira dia dh consider aku jgk sbenarnya.

Itulah aku nk share sikit. Keindahan gerbang perkahwinan. Wpn sedikit je. Nilai murni kita hari ni kwn2. TOLAK ANSUR... hihihi..

So bebalik kepada citer maya td nih. Aku tak tau kenapa. Husband dia perfect gila. Tp minah ni sengal dh tu bongok plak tuh. Huhuhu...

Ok tu jela aku nk cite. Mls aku nk citekan kebodohan maya ngn dani tuh.

Sekian terima kasih.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan