Hafiy Dah Tumbuh Gigi

Macam masa dia br2 mula berpusing. 3 bulan 19 hari. Today dia 8 bulan 19 hari. Ptg tadi mcm panas2 badan dia. Tapi kejap panas, kejap ok. Lepas tu die mcm aktif. Tp ada masa die mcm nk bertiarap atas peha mama. Pstu mulut ngomel2. Mcm nk mengadu something. Lepastu terus my motherhood instinc tangkap sesuatu. Dia dh tumbuh gigi ni! So try rasa2 gusi dia, belah bawah, clear!, belah atas, ermmmm, eh ada tunggul. Belah kiri mulut dia. Ada setunggul yang bila bukak mulut, SAH! Gigi! Waaahhhhh......
 
Luqman sudah kalah ni. Hehehe. Luqman menang mon mon maa. Hapiy nk kejar tumbuh gigi je. ;p.....(dan2 tros piki tu, jgn marah ida. Hehehe)
 
Tros ckp alhamdulillah. Amik petua org tua2, potong kunyit, bc selawat 3 kali, lepas tu tekapkan kt gigi 1st yg tumbuh. Kalau rajin semua gigi br nk tumbuh buat mcm tu. Rasionalnya = petua amalan dr arwah nenek aku dlu, diambil mungkin dr arwah nenek dia. Logiknya, kalau dlm pantang pn kita mkn kunyit, kunyit ni kalau search ada unsur antibiotik, boleh buat cuci luka, luka boleh cepat baik. So masa nk tumbuh gigi, gusi mcm terkoyak skit. So kalu letak kunyit, healing la skit. Amalan turun temurun ni kononnya untuk supaya gigi tumbuh cantik, tak jarang2 ( buktinya anak 1st aku Firdaus.). So hopefully gigi hafiy pun tumbuh cantik, insyaAllah, amin..... Aku ase logik. As usual, apa org lain ckp aku takkan dgr. Aku je betul. Hehehe. Sorilah kengkawan. Aku dh tanam kepercayaan ni dr dlu. So pahem2 jelah. Hehehe.
 
Eleh situt, mcm kami ni hadap sgt nk berdebat dgn ko!
 
;p
 
Ok tu je nk update. Emosi lebih lak. Bendera merah maaa. Hehehehehe

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan