Going Thru Phases..

Entahlah. Interupted mind currently. Hahaha. Tak abih2.

Ok enought of that, smlm wpn mcm tak best jgk, tapi ntah mcm mana perahan susu aku naik mendadak. Aku mcm proud of myself. Bkn apa, selama ni aku dok cuba mcm2 utk menaikkan hasil perahan. Nasib baik lah ada stok EBM, jd kalu hari2 yg merudum tu taklah teruks sgt. Cuma still risau lah kan.

Ida nk bg aku susu dia lagi. Just nk record yang stok EBM aku akan rise lah dgn stok bantuan ida tu. Since ida mmg dh sedia maklum ibu susu hafiy, so dr bazir je susu tu, baik aku amik kn. So skg tgh piki cemana nk bwk susu tu dr putrajaya balik ke KL intact. Hubby ckp nnti sabtu nk kene gi reunion kt Melaka. Ida lak ada hal kt umah mak dia ahad. So tak tau cemana lg. But it is wht it is lah basically. Eh apa aku ckp ni. Heheheh...

Pg td buat julung2 kali brekpes ngn Hubby. Mamat tu sedang dilanda kesedihan skg. Hahaha. Laki bini 2 kali lima je. Dia kesedihan sebab kene lead 1 projek. Tp dia blur tak tau nk mula ktne. Bila aku tanya ni dh tau cmne, dh. Ni cmne dh tau, dh. Pergh.. Basically dia mcm dh all set dh. Tp tak tau apa lg yg dia pikirkan. Jgn mcm tu sgt sayang, i know u can do it. Hehehee. Ada lg 1 dia sedih. Sedih sbb dh nk masuk bulan 3, tp bonus tak menjelma2 lg. Hahaha. Nk buat cemana, kita redha jelah. ;p....

Hapiy dh tumbuh 3 batang gigi in 4 days la kiranya. 1 tumbuh malam jumaat lepas (19/2/2010) 1 tumbuh malam sabtu ( 20/2/2010) dan last skali yg ketiga tumbuh isnin pagi (22/2/2010). Ada 1 bengkak kt sebelah gigi yg tumbuh jumaat, sbelah kanan atas. So most prob itu pn mcm nk kuar lg tu. Tp tak kuar2. Aku pn tak tau napa skali 3 tumbuh 1 masa. Firdaus dlu sebulan 1 gigi tak silap aku. Well, lain org lain characteristicnya kan. Apa2 pun. U go hapiy.... Dh tak demam dh. Tp mengada2 nya. MashaAllah.... Hehehe...

Firdaus dh fully tak payah pakai pampers masa die tak tdo. Even pg2 bgn dok menari2 dpn toilet sbb nk kencing. Mgkin ada la 2 3 kali dia malas, die melepas je kt dlm pampers. Tapi sbb mamat tu kuat minum skg. Yelah cuaca kan panas kering, tu asek dahaga jetu. Mmg kerap sgt kencing. Skali kencing byk lak tuh. Ish ish. Tapi dh pandai bgtau mama nk kencing. Tak payah tanya2 dh. Tapi mama tanya jgk la. Sbb blom fully percaya dia lg. Kang melepas merata2 kang. Pergi tesco ke k4 ke pn dh tak pakai pampers. Dh 2 3 kali jgk la masa dlm kete tetibe mamat tu mama nk kencing... Ayoyo. Benti tepi jln kencing kt tepi jln. Yelah, sbb dia mgm tak pakai pampers dh kn. Pampers size XL pn dh tak muat dh mamat tu. Nk kene bli lain utk dia tdo. Tp dh benti pn, lama jgk mamat tu nk dpt feel nk kencing, mgkin dia malu kot. Yelah tepi jln kn. Aku risau dia kencing dlm kete kang. Bkn aku yg memendam rasa kang. Hahaha. U know lah who. ;p.... Tp Firdaus gud boy, dia kencing jgk.

Aku skg tgh konpius skitlah. Cmne nk bebahagi kasih antara 2 anak. Ntah. Kadang aku gurau2 ngn hapiy, ase besalah kt Firdaus. Bergurau ngn Firdaus ase bersalah kt Hapiy. Ntahla benda ni kecik, tp mgkin aku tak pandai lg kot. Nanti2 tu pandai la kot. Hehehehe..

Tapi mmg sgt rindu dorg skg.. I lap u lah my sons. Hihi

Oklah tu je. Jap gi kene naik ada training.... Haih...

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

AZREN said…
dpt byg kan kalo ade 2 kids...mesti rase sorg terlebih, sorg terkurang, sorg jeles...I yg baru anak sorg pn...dh pening mane nk jaga anak, mane nk jaga husband....ehehe takpe u kan superwoman!

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor